AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 I dag skal som kjent være alt mulig, både fremoverlent og brennende! Sjekk denne: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=183014282 Nok et bemanningsbyrå som ødelegger arbeidslivet til mennesker, man skal være SUPER! Gi det lille ekstra. Glimt i øyet, et JA-menneske! I denne annonsen har du hele pakka, som viser hvor galt det kan gå. Er det rart folk mister søvnen din? Faller utenfor arbeidslivet? Blir ufør? Nei. Man er aldri bra nok som menneske, det er aldri nok. Veien til selvmord blir kort for mange. Anonymkode: 59244...b24 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag skal som kjent være alt mulig, både fremoverlent og brennende! Sjekk denne: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=183014282 Nok et bemanningsbyrå som ødelegger arbeidslivet til mennesker, man skal være SUPER! Gi det lille ekstra. Glimt i øyet, et JA-menneske! I denne annonsen har du hele pakka, som viser hvor galt det kan gå. Er det rart folk mister søvnen din? Faller utenfor arbeidslivet? Blir ufør? Nei. Man er aldri bra nok som menneske, det er aldri nok. Veien til selvmord blir kort for mange. Anonymkode: 59244...b24 Å herlighet, i den annonsen må man være både super, ha glimt i øyet og en HVERDAGSHELT faktisk. Hva gjelder den jobben tro? Jo, truckfører på lager. Way over the top den annonsen der. Anonymkode: 5ea12...26e 71
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 ELSKER den profesjonelle bruken av STORE bokstaver. Anonymkode: 73131...23c 45
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Syns den var litt overkill, samtidig som jeg forstår det også. Ingen ønsker å ansette et surt nei menneske uten engasjement for jobben sin. Nok av slike surpomper som forpester arbeidsplassen sin. Anonymkode: 6cfb9...2e2 8
Gjest rains of castamere Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns den var litt overkill, samtidig som jeg forstår det også. Ingen ønsker å ansette et surt nei menneske uten engasjement for jobben sin. Nok av slike surpomper som forpester arbeidsplassen sin. Anonymkode: 6cfb9...2e2 Man kan da være et engasjert, positivt innstilt menneske uten å være en SUPER hverdagshelt med GLIMT i øyet og STORE ambisjoner. 🤷
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 25. juni 2020 Jeg har så STORE ambisjoner at jeg KJØRER TRUCK og PLUKKER VARER! Dette gjør jeg mens jeg er FREMOVERLENT og en ekte SUPERHELT! haha. (og før noen truckførere føler seg støtt og krenka, nei, jeg disser ikke jobben deres.. Men så veldig "ambisiøst" kan man vel ikke si det er) Anonymkode: c3ff8...615 55
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Og hvorfor trenger man å være hverdagshelt, super og ha det lille ekstra for å plukke varer på et lager? Anonymkode: cff6d...2db 24
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor trenger man å være hverdagshelt, super og ha det lille ekstra for å plukke varer på et lager? Anonymkode: cff6d...2db Litt viktigere å være nøyaktig vil jeg si... Anonymkode: a5e54...0ee 17
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herlighet, i den annonsen må man være både super, ha glimt i øyet og en HVERDAGSHELT faktisk. Hva gjelder den jobben tro? Jo, truckfører på lager. Way over the top den annonsen der. Anonymkode: 5ea12...26e Haha, mener du at truckførere verken EE hverdagshelter eller supre? Jeg vil nå si at den søknaden der legger lista skikkelig lavt, jeg da. Alle kan vel være supre og ha glimt i øyet? Anonymkode: e936e...40c 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 31 minutter siden, rains of castamere skrev: Man kan da være et engasjert, positivt innstilt menneske uten å være en SUPER hverdagshelt med GLIMT i øyet og STORE ambisjoner. 🤷 Joda, som jeg skreiv, litt overkill. Anonymkode: 6cfb9...2e2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 Her søker de en ung og sulten konsulent, som i tillegg skal være utadvendt, tillitsskapende, inspirerende og «kjekke å jobbe sammen med». Synes «sulten» er et skikkelig sært ord å bruke i en stillingsannonse. Synes ikke det sier så mye, men det er faktisk hele 102 stillingsannonser på Finn med det stikkordet. Hva med en sulten frisør, sulten assisterende varehussjef, eller en sulten gravemaskinfører 😂 Anonymkode: e936e...40c 45
Gjest Albbas Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Syns den var litt overkill, samtidig som jeg forstår det også. Ingen ønsker å ansette et surt nei menneske uten engasjement for jobben sin. Nok av slike surpomper som forpester arbeidsplassen sin. Anonymkode: 6cfb9...2e2 Nemlig. Før i tida, før det ble vanlig med slike fremoverlente annonser, var det bare surpompene og NEI-menneskene som søkte jobb. En mellomting kan vi ikke ha noe av!!!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her søker de en ung og sulten konsulent, som i tillegg skal være utadvendt, tillitsskapende, inspirerende og «kjekke å jobbe sammen med». Synes «sulten» er et skikkelig sært ord å bruke i en stillingsannonse. Synes ikke det sier så mye, men det er faktisk hele 102 stillingsannonser på Finn med det stikkordet. Hva med en sulten frisør, sulten assisterende varehussjef, eller en sulten gravemaskinfører 😂 Anonymkode: e936e...40c Jeg mister matlysta av bruken av det adjektivet. 🤣 Anonymkode: 1b7b2...759 16
Huffda Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Generelt sett så liker jeg ikke sånne stillingsannonser som får arbeidssøkere til å føle seg ikke god nok, og som lyver om arbeidet. Søker man etter folk så må man være ærlig om hva jobben går i, og la det for gud skyld være plass til en helt vanlig Kari og Ola Nordmann som kanskje ikke har de største glimtene i øynene eller er noe som helst slags superhelt, men som gjør jobben sin helt ok og som møter opp hver dag. Jeg hater når arbeidsgivere skal gjøre seg viktig, som om man må fortjene en plass hos de - hør her det er DU som arbeidsgiver som skal vise at dette er en plass for kandidaten, ikke omvent. Hilsen rekrutteringsansvarlig. 37
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #15 Skrevet 25. juni 2020 Åhh, så provoserende! Hvorfor skal en truckfører være så himla utadvendt og positiv, er det viktigste ikke at de får jobben gjort? Vet flere som har vært arbeidsledige i flere år fordi de er introvert og ikke så veldig sosialt kompetente, og gjør dårlig inntrykk på intervju - når personen egentlig er en super arbeidstaker som gjør alt han får beskjed om (har fått jobb gjennom bekjente til slutt) Og - jeg hater at det er så mange arbeidsgivere som ser etter SUPERHELTER - særlig typisk for lærere, sykepleiere, barnehageansatte osv. NEI, man skal ikke MÅTTE være en superhelt for å jobbe i barnehage, man bør kunne være en helt normal, omsorgsfull person! Jeg tror bruken av det ordet gjør at folk pusher seg mye lengre enn de bør, og ender opp med å bli overbelasta og sykemeldt! Særlig lærere og sykepleiere som er suuuper pliktoppfyllende. Anonymkode: 24cd5...e68 24
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #16 Skrevet 25. juni 2020 9 minutter siden, Albbas skrev: Nemlig. Før i tida, før det ble vanlig med slike fremoverlente annonser, var det bare surpompene og NEI-menneskene som søkte jobb. En mellomting kan vi ikke ha noe av!!! Er du en mellomting? 🙂 Anonymkode: 6cfb9...2e2
Gjest Albbas Skrevet 25. juni 2020 #17 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er du en mellomting? 🙂 Anonymkode: 6cfb9...2e2 Jeg er hvertfall ingen hverdagshelt med glimt i øyet. ikke er jeg sulten heller. Endret 25. juni 2020 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #18 Skrevet 25. juni 2020 2 minutter siden, Albbas skrev: Jeg er hvertfall ingen hverdagshelt med glimt i øyet. ikke er jeg sulten heller. Alle har vel glimt i øyet på enkelte områder 🤗 Jeg er helt enig i det at det er flåsete og tåpelige beskrivelser! Jeg hadde selv aldri skrevet noe slikt i en stillingsannonse, dersom jeg hadde vært ansvarlig for slike ting. Men kan på en annen side skjønne at det skjer, selv om jeg ikke er enig at det er noe gode annonser. Arbeidsgivere ønsker jo folk som stiller litt ekstra på, sier ja til en ekstra vakt og har et godt humør. Ene kollegaen vår er en skikkelig surpomp. Han gjør kun det han må, stiller aldri opp på noe ekstra arbeid og er generelt sur, stille og "vanskelig". Samarbeider veldig dårlig med resten av gruppa. Han er et irritasjonsmoment for mange ansatte. Sjefen har aldri sagt noe stygt eller vist på noe måte at hun misliker han, men jeg bare vet at hun innerst inne misliker han sterkt nettopp for han er som han er. Tror rekrutteringsselskaper overdriver slik som de gjør nettopp for slike personer som min kollega skal styre unna. Anonymkode: 6cfb9...2e2 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #19 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag skal som kjent være alt mulig, både fremoverlent og brennende! Sjekk denne: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=183014282 Nok et bemanningsbyrå som ødelegger arbeidslivet til mennesker, man skal være SUPER! Gi det lille ekstra. Glimt i øyet, et JA-menneske! I denne annonsen har du hele pakka, som viser hvor galt det kan gå. Er det rart folk mister søvnen din? Faller utenfor arbeidslivet? Blir ufør? Nei. Man er aldri bra nok som menneske, det er aldri nok. Veien til selvmord blir kort for mange. Anonymkode: 59244...b24 Det går litt inflasjon i bruken av adjektiv😆 Anonymkode: f6f23...a52 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt viktigere å være nøyaktig vil jeg si... Anonymkode: a5e54...0ee Ja, effektiv og nøyaktig. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her søker de en ung og sulten konsulent, som i tillegg skal være utadvendt, tillitsskapende, inspirerende og «kjekke å jobbe sammen med». Synes «sulten» er et skikkelig sært ord å bruke i en stillingsannonse. Synes ikke det sier så mye, men det er faktisk hele 102 stillingsannonser på Finn med det stikkordet. Hva med en sulten frisør, sulten assisterende varehussjef, eller en sulten gravemaskinfører 😂 Anonymkode: e936e...40 Anonymkode: cff6d...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå