Gå til innhold

Hva passer til knallrosa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2020 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har et knallrosa skjørt og lurer på om jeg kan kombinere det med noe annet enn naturhvitt og grått ( jeg kler ikke svart og hvitt på grunn av varm hudfarge).

Jeg er ikke redd for å synes i sterke farger, men vil ikke se helt spenna gæren ut heller :fnise: 

Anonymkode: fbee3...c44

Andre sterke kalde farger. 

Anonymkode: 43dbf...97e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for en matchende blek rosafarge eller blek gulfarge. Ordentlig lyse og bleke farger.

Anonymkode: f8fa5...621

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått for en matchende blek rosafarge eller blek gulfarge. Ordentlig lyse og bleke farger.

Anonymkode: f8fa5...621

Det blir fullstendig kræsj!

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir fullstendig kræsj!

Helt enig... ser ikke veldig bra ut:

image.thumb.png.df64878f1ce9b7aa0e6f425aa3292c4e.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, IkkeAnonymBruker said:

Helt enig... ser ikke veldig bra ut:

image.thumb.png.df64878f1ce9b7aa0e6f425aa3292c4e.png

Grusomt!

Anonymkode: 15ec3...321

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt passer til knallrosa. Men selvtillit er det viktigste.

Anonymkode: 9e9c1...e95

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2020 den 13.43, Aniita skrev:

Turkis eller gult ville ha passet til rosa.

På 25.6.2020 den 13.53, IkkeAnonymBruker skrev:

Knallrosa og oransje er en populær kombinasjon:

image.thumb.png.9740a07d137c2b00a227246b2dbc5154.png

På 25.6.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Flott antrekk! Og perfekt med de blå skoene til. 

Anonymkode: 85e1f...e23

På 25.6.2020 den 14.26, IkkeAnonymBruker skrev:

Ja, helt enig! Et flott eksempel på at man kan kle seg fargerikt uten at det blir tacky eller for "mye"!

Kødder dere, eller er jeg virkelig vanvittig i utakt med resten av verden når det gjelder fargekombinasjoner? Alt dette høres/ser ut som rene skrekkeksempler på "FEEEEEIIIIIIL!", grellt og "far too much" for meg. :overrasket:

Anonymkode: f48b4...872

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Riktig grønnfarge er fint til rosa. Mørkegrønt. 

Anonymkode: 9ed82...17a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder dere, eller er jeg virkelig vanvittig i utakt med resten av verden når det gjelder fargekombinasjoner? Alt dette høres/ser ut som rene skrekkeksempler på "FEEEEEIIIIIIL!", grellt og "far too much" for meg. :overrasket:

Tja, det er jo ikke en universal løsning på hva som er fint? Det ser du vel ute i verden også, vi har forskjellig stil og preferanse.

• Liker 2
Gjest Aniita
Skrevet

Fant et par eksempler her som jeg syns er fine :)

pinkskirt.jpg

skirt.jpg

Gjest Aniita
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke farger er det du mener passer best til rosa skjort, da?

Skrevet
20 minutter siden, Aniita said:

Fant et par eksempler her som jeg syns er fine :)

pinkskirt.jpg

skirt.jpg

Hmm... disse syns jeg ble litt uheldige igjen. Den øverste kan fungere til nød (men syns fortsatt oransje fungerer bedre 😜), den nederste minner meg om da jeg var tenåring og fortsatt prøvde å finne ut av stilen min, farger som (ikke) passet meg/passet sammen... Hva jeg tenker kan fungere med knallrosa og gult er evt. at antrekket er i en av de fargene, og tilbehøret i den andre. 

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet
3 minutter siden, IkkeAnonymBruker skrev:

Hmm... disse syns jeg ble litt uheldige igjen. Den øverste kan fungere til nød (men syns fortsatt oransje fungerer bedre 😜), den nederste minner meg om da jeg var tenåring og fortsatt prøvde å finne ut av stilen min, farger som (ikke) passet meg/passet sammen... Hva jeg tenker kan fungere med knallrosa og gult er evt. at antrekket er i en av de fargene, og tilbehøret i den andre. 

Ja, tilbehør er også viktig. :)

Men det beste er å finne ut hvilken årstid man er på fargekartet, og innen hver av årstidene er det igjen tre typer fargenyanser for personligheten, eller hudtonen, hår øyne osv,- altså kald/varm, sterke farger, og myke farger. Farger kan fremheve eller ødelegge en look. Jeg kler best dusige/myke farger. F.eks militærgrønn passer meg best selv om jeg syns fargen i seg selv er fæl :) Så man må bare prøve seg frem.

Skrevet

Gå for en overdel i en knæsj grønnfarge. Litt over i grønnturkis, men det er viktig at den er like kraftig som rosafargen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det er jo ikke en universal løsning på hva som er fint? Det ser du vel ute i verden også, vi har forskjellig stil og preferanse.

Det er helt sant. Men en gang i tiden lærte jeg "ikke rosa og gult!", og det har alltid virket som en sunn og fornuftig leveregel for meg. 😁 

37 minutter siden, Aniita skrev:

Hvilke farger er det du mener passer best til rosa skjort, da?

Tja, noe mer nøytralt, i alle fall til en så kraftig rosafarge. Grått, blått, hvitt, sort, kanskje burgunder? En gang prøvde jeg å finne en farge som kræsjet med burgunder, og det klarte jeg ikke. Men dette blir en litt teoretisk problemstilling for meg, siden rosa er en farge du skal lete lenge etter i mitt klesskap. Uansett - flere av fargekombinasjonene i denne tråden gir meg vondt i øynene bare jeg tenker på dem. 

Men som sagt tidligere, jeg holder muligheten åpen for at det er jeg som er helt i utakt med folkemeningen. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne grønnfargen er råstilig til knallrosa, særlig nå om sommeren.

Tie Dyed Shop Spiral Tie Dye T Shirt - Pink and Green Colors ...

Anonymkode: 7103a...184

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende jeg er helt alene om dette, men jeg syns kombinasjonen rød/rosa er kjempefin! 

14320370-A398-43AF-BC9E-A966FD0141E0.jpeg

Anonymkode: 18970...ff6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ææææhh, øynene mine! 😂 Men ja, det virker som vi har konstatert at jeg er håpløst gammeldags og utdatert når det gjelder fargekombinasjoner. 😂

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var noe sånt jeg prøvde å beskrive, men jeg klarte ikke å finne noe eksempel på nett. 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...