Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt under A er dårlig

Anonymkode: e3911...367

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

C er en dårlig karakter!

Anonymkode: 6ea44...42e

Ganske riktig. I hvert fall ikke noe å skryte av. Temmelig middelmådig. I mange fag er snittkarakteren B.

Anonymkode: 00172...969

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Arcade skrev:

For deg kanskje, men objektivt sett er det ikke en dårlig karakter. Om C hadde vært en dårlig karakter, hadde størstedelen av norske studenter vært dårlige studenter. 

Størstedelen er middelmådige eller verre. Naturligvis. Sier ikke det er dårlig, men ikke spesielt bra.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske riktig. I hvert fall ikke noe å skryte av. Temmelig middelmådig. I mange fag er snittkarakteren B.

I mange fag er snittkarakteren D.

C er en gjennomsnittlig karakter, og å være gjennomsnittlig er ikke det samme som å være dårlig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg går stryker gjerne over halvparten og gjennomsnittet er gjerne D. Da blir jeg veldig glad for en C, selv om jeg som oftest får A og B. C er ikke en dårlig karakter slik sett.

Anonymkode: 7c4d0...3ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Arcade skrev:

I mange fag er snittkarakteren D.

C er en gjennomsnittlig karakter, og å være gjennomsnittlig er ikke det samme som å være dårlig. 

I hvilke fag er snittkarakter D? Aldri hørt om.

C er middelmådig, det er bare et annet ord for gjennomsnittlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg går stryker gjerne over halvparten og gjennomsnittet er gjerne D. Da blir jeg veldig glad for en C, selv om jeg som oftest får A og B. C er ikke en dårlig karakter slik sett.

Anonymkode: 7c4d0...3ee

Hva slags forsamling dårlige studenter er dette? Over halvparten stryker ofte? Høres ikke ut som reelle studenter. Folk som har meldt seg opp men som i praksis ikke deltar og dermed ikke består eksamen teller ikke, derfor er definisjonen på snittkarakter gjennomsnittlig ståkarakter.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere emner/avdelinger i rettsvitenskap har snitt på D. 

Middelmådig brukes for øvrig mest nedsettende om en under gjennomsnittlig prestasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere fag på jussen. Snittet ligger på svak C, men hender seg også at det er D. 

Anonymkode: d80a7...786

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg studerte lå alltid snittet på en C og jeg var også en C-student. Var egentlig stort sett godt fornøyd med det.

Arbeidsgivere har også kalt det for gode karakterer og jeg tenker også at det er jevnt over ganske bra.

Men på enkelte studier er det nok et karakterjag og da blir jo kanskje en C ikke spesielt bra.

Anonymkode: 65ba9...9d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et høyt karaktersnitt er ikke nødvendigvis et tegn på dyktige studenter, men heller en dårlig utdanningsinstitusjon med forutsigbare eksamensoppgaver

Anonymkode: dbf52...771

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at karakteren er helt ok, gjennomsnittlig. Jeg ville personlig ikke blitt glad for annet enn en A, og "fornøyd" med en B (men ikke feiret det på noen måte). C er skuffende, hvis man har lagt inn mer enn bare det mest grunnleggende av arbeid.

Anonymkode: 14005...271

AnonymBruker
Skrevet

C er helt fint. Jeg synes skole var forferdelig kjedelig i sin tid, og da er C helt kurant for min del. Lå godt under det på videregående, men godt over på studier. Heldigvis var hovedstudiet uten ordinær avsluttende oppgave, da jeg lett hadde strøket på en bacheloroppgave ettersom jeg ikke er skrudd sammen for å løse den type oppgaver.

Anonymkode: 39024...4cb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

C er helt fint. Jeg synes skole var forferdelig kjedelig i sin tid, og da er C helt kurant for min del. Lå godt under det på videregående, men godt over på studier. Heldigvis var hovedstudiet uten ordinær avsluttende oppgave, da jeg lett hadde strøket på en bacheloroppgave ettersom jeg ikke er skrudd sammen for å løse den type oppgaver.

Anonymkode: 39024...4cb

Neida! Du må ikke være så hard mot deg selv. Man får veiledning når man skriver bachelor- og masteroppgaver så det ville du klart helt fint  :)

Ingen er skrudd sammen for å skrive oppgaver. Dette er noe som vokser frem i studentene gjennom trening. Den første oppgaven er milevis unna den kvaliteten man leverer inn som avsluttende oppgave. Tror du feks at professorer har en egen medfødt evne til å skrive artikler og avhandlinger? Hint: det har de ikke :)

Øvelse gjør mester 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et høyt karaktersnitt er ikke nødvendigvis et tegn på dyktige studenter, men heller en dårlig utdanningsinstitusjon med forutsigbare eksamensoppgaver

Enig der.

Gikk selv et studie og i det ene faget leste jeg seriøst helgen før og fikk B+...Hadde vel fått A+ om jeg begynte å lese 2-3 dager tidligere enn på Lørdagen hehe...

Hvis man har som regel A i alle fag så er det enten pga man har jobbet hardt og hatt tid til det (som vil si ikke hatt jobb ved siden av og heller ikke sosialt liv) eller at studiet er lett.

Anonymkode: aaa4b...213

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva man studerer. Jeg har studert siving på NTNU Trondheim og der var C en ok karakter - emnene var tunge med nokså høy strykprosent. Hadde ei venninne som studerte ved NHH og der var visst C en dårlig karakter. 

Anonymkode: 98020...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hva man studerer. Jeg har studert siving på NTNU Trondheim og der var C en ok karakter - emnene var tunge med nokså høy strykprosent. Hadde ei venninne som studerte ved NHH og der var visst C en dårlig karakter. 

Anonymkode: 98020...9c2

Det er visst generelt karakterinflasjon på NHH og BI har jeg hørt

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst generelt karakterinflasjon på NHH og BI har jeg hørt

Nettopp! Snittkarakterer over C viser kun lærestedets mangel på forståelse av karaktererskalaen. Når jeg ser hvordan enkelte skoler gir A/B til 2/3 av studentmassen betviler jeg studiestedets profesjonalitet og integritet. 

Hvorfor skulle feks Bakkenteigen i Vestfold være fylt opp av glupere og flinkere studenter enn UiO? Det gir jo absolutt null mening! Snittet er jo langt lavere ved opptak til førstnevnte?! 

Bukken og havresekken! Lærestedene akkrederer og tjener penger på studiepoeng. Kun de mer seriøse lærestedene klarer å forholde seg til dette med faglig integritet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Nettopp! Snittkarakterer over C viser kun lærestedets mangel på forståelse av karaktererskalaen. Når jeg ser hvordan enkelte skoler gir A/B til 2/3 av studentmassen betviler jeg studiestedets profesjonalitet og integritet. 

Hvorfor skulle feks Bakkenteigen i Vestfold være fylt opp av glupere og flinkere studenter enn UiO? Det gir jo absolutt null mening! Snittet er jo langt lavere ved opptak til førstnevnte?! 

Bukken og havresekken! Lærestedene akkrederer og tjener penger på studiepoeng. Kun de mer seriøse lærestedene klarer å forholde seg til dette med faglig integritet. 

Ingen vits med karaktervurdering dersom det legges opp til at alle skal få A/B uansett. Slike skoler er lite profesjonelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet at du har gjort alt du kunne for å få den C'en så er det en god karakter. 

Hvis du har brukt tid på fylla, trening og kafé i stedet for å lese skikkelig så er C en ræva karakter. 

Folk i andre land hadde gladelig kappet av seg beina og ene armen for å få de mulighetene vi har her. Jeg forakter studenter som slækker og bare soser gjennom med D i snitt, men A i fylla. 

Anonymkode: 7e52b...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...