Gå til innhold

Får ikke sende barnet i barnehagen - hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De åpnet barnehagene for at folk skulle komme tilbake i jobb, samtidig kan man ikke ha et snev av forkjølelsessymtom, da får man ikke levere i barnehage. Barnet hoster littav og til /litt snørrete av og til, men er ellers i super form. Skjønner ikke at mange synes det er så innmari enkelt som at "da må man bare holde ungen hjemme". Har snart ikke sykt barn dager igjen, etter nedstenging og noen brukt før korona. Kan jo ta ukesvis å vente på at all hoste/snørr er borte. Det blir vel ubetalt fri som er løsningen da, men vet ikke om arbeidsgiver er så glad for det. Ferie får vi ikke lov til å flytte på, og hjemmekontor er bare å glemme, hva får man gjort med en 3 årig propell hjemme... Ingen vits å korona teste for uansett om man har negativ test kan man ikke komme før hosten er borte. Er jo ikke lov å nærme seg fastlegekontor med forkjølelses symtomer, så får jo ikke sjekket ut noe nærmere hos lege nå for tiden, f.eks allergi/astma. Utrolig slitsomt. Er det virkelig ingen andre som sliter med dette? 

Anonymkode: c94e6...16b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De åpnet barnehagene for at folk skulle komme tilbake i jobb, samtidig kan man ikke ha et snev av forkjølelsessymtom, da får man ikke levere i barnehage. Barnet hoster littav og til /litt snørrete av og til, men er ellers i super form. Skjønner ikke at mange synes det er så innmari enkelt som at "da må man bare holde ungen hjemme". Har snart ikke sykt barn dager igjen, etter nedstenging og noen brukt før korona. Kan jo ta ukesvis å vente på at all hoste/snørr er borte. Det blir vel ubetalt fri som er løsningen da, men vet ikke om arbeidsgiver er så glad for det. Ferie får vi ikke lov til å flytte på, og hjemmekontor er bare å glemme, hva får man gjort med en 3 årig propell hjemme... Ingen vits å korona teste for uansett om man har negativ test kan man ikke komme før hosten er borte. Er jo ikke lov å nærme seg fastlegekontor med forkjølelses symtomer, så får jo ikke sjekket ut noe nærmere hos lege nå for tiden, f.eks allergi/astma. Utrolig slitsomt. Er det virkelig ingen andre som sliter med dette? 

Anonymkode: c94e6...16b

Har du snakket med legen ober tlf da? Hvos det er allergi, så vil antageligvis symptomene forsvinne med medisiner. Kanskje dere kan få resept for å teste ut zetirizin mikstur f.eks?

Anonymkode: 74756...659

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jo, selvsagt.. 

Vi bruker sykt-barn-dager. Man har jo fått 10 ekstra pr forelder. Men ja, vi kommer til å slite om de opprettholder så strenge regler også til høsten. Da må man ta seg fri uten lønn, da.. og kontakte fagforeningen om arbeidsgiver gjør seg vanskelig. 

Anonymkode: fffcb...775

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har også dette problemet... håper at regjeringen innvilger flere dager dersom dette fortsetter.

Anonymkode: bd566...e9f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i barnehage og vi sender stadig hjem barn med snørr og hoste. Selv om vi tenker oss til at det er forkjølelse (for det er det, flere har testet seg for korona og fått negativt svar) så må vi følge smittevernveilederen som sier at ingen syke barn skal i barnehagen. Det er ikke opp til oss som jobber der og si at "joda, barnet kan bli" for blir det tilsyn som viser at vi ikke følger smittevernveilederen så blir det jo baluba.

Håper selv at dette ikke skal fortsett til høsten, for det er ikke hyggelig med fortvilte foreldre som må hente for ørtende gang fordi barnet har snørr. En ting er heldigvis klart snørr, da får barnet bli. Men med grønt, sendes det hjem. Og pre-koronatiden så sendte vi ikke hjem barn med grønt snørr med mindre det kom med feber og allemntilstanden var redusert. 

Dette er nå, sommerforkjølelse. Hva når høsten setter inn og influensa og hard forkjølelse setter inn? Vi kommer jo ikke til å ha barn i barnehagen hele høst/vinterhalvåret omtrent hvis man skal fortsette å være så streng. 

Anonymkode: 15b19...e97

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heldigvis sykmeldt, så det løser seg for oss. Nå har vi ikke hatt mer enn en dag hvor han har vært hjemme pga forkjølelsessymptomer. *bank i bordet"for han er ekstra eksponert for hoste pga anstrengelsesastma, og har hatt unormalt mange runder. Men har du sjekker om du kan teste også om den er negativ, kan du sende i bhg? Her sier barnehagen at de som bestemmer i denne kommunen, har sagt T er testen negativ, kan barna komme i bhg med lette symptomer (alt så ikke feber og dårlig, men litt snørr og hoste men ellers fin går bra). Veldig spent på høsten her også om dette fortsetter. Da han bytter bhg, og er ekstra utsatt.pluss at jeg er hjemme med baby. Håper alt roer seg til da 

Anonymkode: 8e08d...c66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk teste ut allergimedisin til 5 åringen, da hun er mye snørrete om sommeren også. Test får vi ta til høsten. Medisinen fungerer, så regner jo med at det er allergi. 

Anonymkode: 4322e...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber selv i barnehage og vi sender stadig hjem barn med snørr og hoste. Selv om vi tenker oss til at det er forkjølelse (for det er det, flere har testet seg for korona og fått negativt svar) så må vi følge smittevernveilederen som sier at ingen syke barn skal i barnehagen. Det er ikke opp til oss som jobber der og si at "joda, barnet kan bli" for blir det tilsyn som viser at vi ikke følger smittevernveilederen så blir det jo baluba.

Håper selv at dette ikke skal fortsett til høsten, for det er ikke hyggelig med fortvilte foreldre som må hente for ørtende gang fordi barnet har snørr. En ting er heldigvis klart snørr, da får barnet bli. Men med grønt, sendes det hjem. Og pre-koronatiden så sendte vi ikke hjem barn med grønt snørr med mindre det kom med feber og allemntilstanden var redusert. 

Dette er nå, sommerforkjølelse. Hva når høsten setter inn og influensa og hard forkjølelse setter inn? Vi kommer jo ikke til å ha barn i barnehagen hele høst/vinterhalvåret omtrent hvis man skal fortsette å være så streng. 

Influensaseongen 20/21 er avlyst for lengst. Det blir ikke utbredt smitte av vanlig forkjølelse eller influensa om alle med symptomer holder seg hjemme og med de strenge smitteverntiltakene.

Anonymkode: 74756...659

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å klag! Prøv å se folk som er mye hardere rammet enn deg ; folk som er permitert og ikke aner om de får komme tilbake til jobben. Folk som har miste noen kjære i koronaen. Vi er mange som har ofra mye men vi må bare stå i det til det er over. 

Anonymkode: bf24c...8e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er i hjemme i permisjon med en kolikkbaby som skriker og skriker, og en sjalu, trassig og minimalt snørrete 3 åring.  Vi komer oss ikke ut av huset, fir baby bare skriker og 3 åringen går på veggen her hjemme. Dette har vi gjort i 16 dager nå, og snørret forsvinner ikke😫😫😫

Anonymkode: 69a74...8fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at barn er syke på barnehagen hele tiden er at syke barn får gå der og smitte andre. Når alle syke må holde seg hjemme så smitter de ikke resten av barna på barnehagen, og de fleste holde seg friske. Det avhenger selvsagt litt av at foreldrene er smarte nok til å ikke la barna sine leke med syke barn utenfor barnehagetiden også.

Anonymkode: ab217...260

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er i hjemme i permisjon med en kolikkbaby som skriker og skriker, og en sjalu, trassig og minimalt snørrete 3 åring.  Vi komer oss ikke ut av huset, fir baby bare skriker og 3 åringen går på veggen her hjemme. Dette har vi gjort i 16 dager nå, og snørret forsvinner ikke😫😫😫

Anonymkode: 69a74...8fc

Far må ta noen sykt barn dager, så dere får litt pause alle mann

Anonymkode: adad8...bf3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er den eneste som er fordelaktig ved å ikke få jobb nå. Slipper å bekymre meg for å ikke kunne jobbe annenhver dag.

Anonymkode: 2802e...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart det er så forskjellig praksis. Barnehagen her har gitt fullstendig blaffen, ved henting og levering har jeg observert småtasser som hoster og nyser overalt. 

Vi fikk også forkjølelsen i hus og holdt hjemme i to dager. Dag tre skulle vi sikkert holdt hjemme da også, men siden barnehagen ikke bryr seg om litt snørr så gjør ikke vi heller.. 

Anonymkode: 7f361...441

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om folk som har måttet holde hjemme i en uke fordi barnehagen ikke godtar det minste host, nys eller snørr. 

Anonymkode: 18522...4f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart det er så forskjellig praksis. Barnehagen her har gitt fullstendig blaffen, ved henting og levering har jeg observert småtasser som hoster og nyser overalt. 

Vi fikk også forkjølelsen i hus og holdt hjemme i to dager. Dag tre skulle vi sikkert holdt hjemme da også, men siden barnehagen ikke bryr seg om litt snørr så gjør ikke vi heller.. 

Anonymkode: 7f361...441

Jeg har meldt vår barnehage til kommunen. De fikk klar melding fra fagetaten og har skjerpet praksis. 

Anonymkode: 2edf9...d41

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om folk som har måttet holde hjemme i en uke fordi barnehagen ikke godtar det minste host, nys eller snørr. 

Flott 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har meldt vår barnehage til kommunen. De fikk klar melding fra fagetaten og har skjerpet praksis. 

Med de nye reglene som gjelder fra i dag kan man melde barnehagen til fagetaten dersom de nekter å ta imot et barn med god allmenntilstand pga. snørr. 

• Liker 2
  • Opprett ny...