Mrs. K Skrevet 4. juli 2005 #1 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har lyst på plate av herdet glass under vedovnen. Har noen av dere erfaring med det? Legger det seg etter hvert støv i kanten under plata, eller vil den være så tung at det blir hermetisk lukket (planlegger at gulvet blir helt plant )? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forvirret Skrevet 4. juli 2005 #2 Del Skrevet 4. juli 2005 Hei! Jeg har hjemme,og det er kjempe fint. Har ikke merket noe støv under. Glasset er jo kjempetungt og ovnen står jo oppå,så.... Anbefales.. Viss du har fint gulv under,lir d kjempebra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest husmoren Skrevet 4. juli 2005 #3 Del Skrevet 4. juli 2005 hei, vi skal også ha det, ble bare anbefalt å ha silikon rundt kanten, så blir d nok veld bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 4. juli 2005 Ok, da har jeg tatt en beslutning :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2005 #5 Del Skrevet 4. juli 2005 Heisann, Trille! Vi fjernet den bankede stålplaten vi hadde under ovnen da vi slipte parketten under oppussingen i fjor. Vi har lagt glassplate under nå, og det ble veldig stilig og fint! MEN: Hos oss har det dessverre kommet støv og rusk under platen, så jeg tror det er lurt å legge silikon akkurat i kanten på glasset. Ikke for langt under, for det vil jo synes veldig godt. Hannsauen og jeg var litt uenig om det, men han mente platen ville presses såpass ned mot parketten at det ikke ville bli noe problem. Det synes som om platen faktisk bøyer seg helt umerkelig opp i kanten, nok til at rusk og rask kommer seg unna. Vi må nok jekke opp ovnen og få dette fikset - en vakker dag. Og legge silikon! Støv i glass og ramme er liksom ikke noe særlig stilig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2005 Vi har også tenkt på om silikon er løsningen. Fort deg Væren og jekk, så du kan fortelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2005 #7 Del Skrevet 4. juli 2005 Blir ikke noe jekking i dag, Trille! Sikkert ikke de neste 30 døgn, heller... Jeg holder på å pønske ut en grei måte å gjøre rent under der; f.eks. dra en tynn stoffremse under og fram og tilbake. Støvsugeren har ikke sjanse, nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 4. juli 2005 Tyggis på ståltråd, fluepapir, brannslukker - ja jeg kunne sikkert finne på flere lure måter........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 23+7 Skrevet 4. juli 2005 #9 Del Skrevet 4. juli 2005 Vi har glassplate. Kommer ikke noe under. Bare akurat i kanten,men ta en hyssing, dra den frem og tilbake. hatt den i tre år og er like fint. ovnen er tung, så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2005 #10 Del Skrevet 4. juli 2005 Det var det vi satset på, også, men det er som om platen vipper litt opp framme. Kanskje vi må snu platen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Skrevet 22. juli 2005 #11 Del Skrevet 22. juli 2005 Hva koster en slik plate?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 22. juli 2005 #12 Del Skrevet 22. juli 2005 Vet ikke prisen, men har sett slike på OBS! Bygg i diverse størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 23. juli 2005 #13 Del Skrevet 23. juli 2005 Vi har også glassplate under ovnen vår. Veldig fornøyde med det. Men det er veldig viktig at det er silikon rundt kanten slik at man unngår at det blir skittent under, og hvis det skjer ser man det lett, men man får ikke gjort noe med det. Silikonen hjelper også til å holde platen på plass. Det blir jo endel bevegelser i et gulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest peis Skrevet 23. juli 2005 #14 Del Skrevet 23. juli 2005 Hva koster en slik plate?? ← Vi betalte 1170 der vi kjøpte ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå