Gå til innhold

Når bør man teste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man er snørrete og litt vondt i halsen, bør man da teste seg for korona?

Anonymkode: f8904...dab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs om du har lyst til å sitte i karantene eller ikke 🙂 Synes du karantene er greit, så kan du teste deg.

Anonymkode: 53e9b...412

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs om du har lyst til å sitte i karantene eller ikke 🙂 Synes du karantene er greit, så kan du teste deg.

Hæ? Selvfølgelig er det greit å sitte karantene dersom jeg har korona. Men tviler på at jeg har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen seriøse svar å få på dette?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen seriøse svar å få på dette?

Dessverre. Folk er lei korona. La viruset gjøre som det vil.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke giddet å teste meg for dette, men hadde selvfølgelig holdt meg hjemme.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at så lenge man ikke vet om det er Covid-19, så kan man drite i karantenen? Really??

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Teatrica skrev:

Jeg hadde ikke giddet å teste meg for dette, men hadde selvfølgelig holdt meg hjemme.

Så du mener at så lenge man ikke vet om det er Covid-19, så kan man drite i karantenen? Really??

Nå er det sol, sommer og utepils som gjelder. Hvem gidder karantene om sommeren? Det får vente til høsten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er selvsagt ja, slik at de kan spore opp de du har vært i kontakt med før du fikk symptomer hvis det er korona.

Anonymkode: f1157...94b

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Bedre med en test for mye enn en test for lite! Om ikke annet, så av solidaritet med svake og utsatte grupper. 

Anonymkode: 6c743...e5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Teatrica said:

Men holde seg hjemme på hvilket grunnlag? Det er begrenset hvor mange egenmeldingsdager som kan brukes på "vondt i halsen". 

Anonymkode: 1c1f0...093

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men jeg kommer ikke til å teste meg. Jeg er alltid snørrete og redusert på denne tida her fordi jeg har pollenallergi, særlig gress reagerer jeg på. Øynene er også røde og det klør i ører, nese og hals. Tviler på det er korona

Anonymkode: 8f8e8...0f6

AnonymBruker
Skrevet

For å svare deg litt mer konkret: hvis du bor i Oslo/smitteutsatte områder og ikke har pollenallergi, ville jeg vurdert en test. Ville ringt og forhørt meg med fastlegen 

Anonymkode: 8f8e8...0f6

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da skal du selvfølgelig teste deg. Jo tidligere det oppdages jo større sannsynlighet for at det kan behandles hvis det blir alvorlig. Ville vært dumt å ikke teste seg og plutselig dø i senga.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Iceman skrev:

Ja, da skal du selvfølgelig teste deg. Jo tidligere det oppdages jo større sannsynlighet for at det kan behandles hvis det blir alvorlig. Ville vært dumt å ikke teste seg og plutselig dø i senga.

Mange smittede er imidlertid uten plager, iallfall en stund. Målet må derfor være å teste hele befolkningen hver eneste dag.

Anonymkode: 31260...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Alle med luftveissymptomer skal testes, uavhengig av hvor sterke eller svake symptomene er. 

Det er fasitsvaret.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/testkriterier/

(Snørr og halsvondt er derimot ikke symptomer på Covid-19, og du bør se an formen et par dager før du spør om du skal testes, men du skal fremdeles holde deg i karantene inntil du er symptomfri)

Anonymkode: 2f97e...3a6

• Opprett ny...