Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

klippet vår på tirsdag (diamantklipp) men merker ikke særlig forskjell enda. ingenting faktisk, bare at tungen er mer fri, hun svelger fortsatt ekstremt mye luft under mating, vil ikke ha pupp og har reflukssymptomer. Kan det gå seg til, eller må jeg innse at klippet kanskje ikke var vellykket? 

Anonymkode: bea70...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi merket umiddelbar bedring. Måtte amme på venterommet etter klipp, og fra den ammingen av var alle mine smerter borte, all kavingen, hostingen og melk i vrangstrupen forsvant osv. Fra helvete til himmelen på bare en enkelt legetime 😅 

Men jeg ser på støttegruppa for stb på facebook at noen måtte vente en god stund før bedring :) Noen må jobbe intensivt for å bedre sugetak og lære babyen å bruke den «nye» tungen.

Anonymkode: fa5bd...271

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjøre sånne inngrep på en liten baby? Sånt ordner seg etterhvert som de vokser. 

Anonymkode: 46e24...a96

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gjøre sånne inngrep på en liten baby? Sånt ordner seg etterhvert som de vokser. 

Nei, ikke nødvendigvis. Men man klipper bare bed tydelig problemer.

Med første merket jeg forskjell på første amming, men andre tok det noen uker.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Mange sliter med refluksplager, dårlig vektoppgang, de sliter med å spise fast føde etter hvert, det kan gå ut over tenner/tannstilling - og i voksen alder kan mange slite med hodepine, kjevesmerter osvosv, alt grunnet stramt tungebånd. På støttegruppa på facebook er det mange voksne som har vært kasteballer i helsevesenet hvor ingen finner ut av smerter og plager de har, som forteller om en helt ny verden etter tungebåndsklipp. Tungebåndet vokser/strekker seg ikke med alder. Er det stramt så er det stramt. Mye enklere å klippe baby enn voksen. 

Dessuten klippes bare de som har plager. Man går ikke rundt å klipper i babyer på gøy - ingen leger eller foreldre ønsker da det.

Anonymkode: fa5bd...271

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...