Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med sexlysten til dere gravide? 

Selv er jeg gravid i 24.uke, og har null lyst. Det føles både litt tabu og skuffende. Ikke minst har jeg dårlig samvittighet ovenfor partner. Har ikke hatt lyst hele graviditeten. Kan bli småkåt om han gjør en innsats, men blir ikke våt, og sliter med å få orgasme. 

Derimot drømmer jeg ofte om sex når jeg sover, og da får jeg orgasme også. 😄

Flere som har det sånn? Leser over alt at kvinner ofte opplever økt lyst, og at det ofte er mannen som syns sex er ubehagelig pga graviditet. Sånn er det absolutt ikke her, og stakkars mannen får ikke mye "kos" for tiden... 😔

Anonymkode: a2656...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med sexlysten til dere gravide? 

Selv er jeg gravid i 24.uke, og har null lyst. Det føles både litt tabu og skuffende. Ikke minst har jeg dårlig samvittighet ovenfor partner. Har ikke hatt lyst hele graviditeten. Kan bli småkåt om han gjør en innsats, men blir ikke våt, og sliter med å få orgasme. 

Derimot drømmer jeg ofte om sex når jeg sover, og da får jeg orgasme også. 😄

Flere som har det sånn? Leser over alt at kvinner ofte opplever økt lyst, og at det ofte er mannen som syns sex er ubehagelig pga graviditet. Sånn er det absolutt ikke her, og stakkars mannen får ikke mye "kos" for tiden... 😔

Anonymkode: a2656...338

Jeg har nok ikke mistet lysten på den måten, men har syns det har vært vondt/ubehagelig med samleie nesten fra start. Tror det kommer av at det blir mer følsomt nedentil, og med mindre jeg tar meg av jobben selv så mister jeg litt kontrollen - som igjen ble vondt. I tillegg har det vært vanskelig å få det til å klaffe, da jeg har vært mye sliten og trøtt. 

Jeg prøver å av og til gi mannen litt «egen oppmerksomhet uten at jeg vil ha «noe tilbake». Det funker for oss. 

For øvrig tror jeg det er like så normalt at sexlyst blir helt borte, som at den øker, og det kan nok skje både for mann og kvinne. Noen syns det er tiltrekkende med gravidkroppen, andre synes det blir rart. Man må bare snakke sammen og finne ut en løsning som funker. I verste fall må man jo bare vente til baby er født og kroppen har kommet seg, men man overlever stort sett det også.

Anonymkode: ad43d...535

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt normal sexlyst, men her er det mannen som har nedsatt sexlyst. Han vil bare ha sex hver 2-3. uke. 

Tror det er veldig vanlig at sexlysten blir påvirket igjennom et svangerskap, både hos kvinnen og mannen. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, det er jo bare snakk om en kort periode av samlivet. 

Anonymkode: 4b9d1...13f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt vill...

Anonymkode: ec812...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble helt aseksuell, og klarte ikke tanken på noe annet enn helt ikke-seksuell kos og småkyssing. Ble "normal" igjen etter at baby kom :)

Anonymkode: 5eb11...a16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frem til uke noen og 20 var den helt i null pga kvalme. Så da gikk det i «egen oppmerksomhet» til mannen som noen over her så fint skrev;)

Nå (omkring uke 30) er den mye høyere enn normalt. Jeg skjønner ikke hva som skjer. Føler meg tykk og fæl, og ingen stillinger funker. Men lysten er på topp. Det gir jo ingen mening. 

Anonymkode: e2b57...f6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omtrent like langt på vei som deg og sexlysten har vært som vanlig hele tiden hos meg. Som hos en annen AB, så er det mannen som ikke har lyst her, selv om forholdet ellers er veldig bra. Han klarer ikke å sette ord på hva det er som gjør det, men det har sikkert noe å gjøre med at det er en baby inni kroppen min som blir rart. 

Anonymkode: 0e9ea...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omtrent like langt på vei som deg, og har ikke veldig lyst. Jeg var mye trøtt og sliten og kvalm fram til ca. uke 14. Etter det har formen vært bedre, men det har vært fryktelig travelt med korona, hjemmekontor, sykt barn (som egentlig ikke var syk, men koronaregler er ikke som vanlige regler), veldig mye å gjøre på jobb... Så jeg er sliten, om enn mer oppegående enn i starten. I tillegg føler jeg meg allerede stor og tung, og kroppen protesterer litt mot for heftig fysisk aktivitet (inkludert sex...). Gleder meg til ferie, og håper jeg får mer overskudd da, for jeg har jo lyst til å ha lyst... Det er bare alt det fysiske som er så slitsomt!

Anonymkode: 23a97...916

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet lysten helt i begge mine svangerskap. Det var uavhengig av plager og heller hormonelt betinget, tror jeg. Det er klart, det hjalp ikke med kvalme og oppkast og etter hvert en stor mage som var i veien, men det var slik også i perioder hvor formen var god. Jeg har fått redusert sexlyst når jeg har brukt p-piller med østrogen også.

Som deg hadde jeg også lest og hørt om det motsatte. Og jeg hadde dårlig samvittighet. Men jeg skjønte etter hvert at det er slik for noen. Det er også en del menn opplever å få en psykisk sperre mot samleie i svangerskapet, mens her fikk han typisk nok nesten mer lyst. Vi snakket en del om det underveis, og jeg tror det var viktig. 

Anonymkode: 156e3...d45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten helt lik som deg! Null lyst, men jeg har hatt flere drømmer om vibratoren min 😂. Merker jeg kan få lyst på formiddagen når jeg er opplagt og har mye energi, det er jo litt vanskelig når samboer jobber. Snittet under svangerskapet hittil må nok være 1-2 ganger per mnd, har ikke hørt samboer klage en enste gang faktisk. Nå skal det sies at han jobber ekstremt mye og har en million planer, så han er ikke den som lyster mest selv heller. Kom dårlig med under prøvingen men absolutt godt med når lysten min er på bånn. 

Anonymkode: 6ed54...df5

AnonymBruker
Skrevet

Er bare i uke 13 enda. Kjenner jo at jeg er mer sliten enn ellers, men har en mann som får meg til å føle meg så utrolig sexy som gravid. Så dermed har sexlysten min også vært høyere enn før :) får heller se om det forandrer seg i en annen retning etter hver som tiden går, men enn så lenge klager ikke jeg

Anonymkode: a3050...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...