AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Noen som har klaget på strykkarakter her? Hvordan gikk det? Noen som har sendt inn klage på karakter nå nylig og venter på svar? Anonymkode: 34fe7...69f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Hvis du lurer på om du bør gjøre det: Hva har du å tape? Du kan ikke få dårligere karakter hvis du har fått stryk. I verste fall så får du ikke medhold. Anonymkode: 22a05...56a 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du lurer på om du bør gjøre det: Hva har du å tape? Du kan ikke få dårligere karakter hvis du har fått stryk. I verste fall så får du ikke medhold. Anonymkode: 22a05...56a Det er jeg meget klar over Jeg sendte inn klage i går. Veldig spent på svaret og lurte på hvordan det har gått tidligere med andre. Det hadde også vært artig å se om andre er i samme bås, så vi kan vente sammen og dele resultatet når det endelig kommer. Anonymkode: 34fe7...69f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Jeg klagde i fjor høst. Gikk fra F til E. Anonymkode: bd10a...993 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg meget klar over Jeg sendte inn klage i går. Veldig spent på svaret og lurte på hvordan det har gått tidligere med andre. Det hadde også vært artig å se om andre er i samme bås, så vi kan vente sammen og dele resultatet når det endelig kommer. Anonymkode: 34fe7...69f Har ikke gjort det, men har hørt om flere andre som har fått det til. Lykke til! Anonymkode: 335f0...91b 1
Den Sagnomsuste Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du lurer på om du bør gjøre det: Hva har du å tape? Du kan ikke få dårligere karakter hvis du har fått stryk. I verste fall så får du ikke medhold. Anonymkode: 22a05...56a Hva med å kaste bort ressurser? Når man blir tildelt F er det aldri ubegrunnet! Jeg synes det er en uting dersom man utarmer systemet ved å påklage elendige prestasjoner. Det skal jo tross alt en del til å stryke på eksamen. En god dose selvinnsikt er lagt mer verdt enn klaging etter mitt syn. Velg heller å ta lærdom av miserabiliteten og jobb hardt for deretter å konte. En drittbesvarelse er og blir en drittbesvarelse uavhening av sensorer. Tenk litt på samfunnet som betaler for sensurer mm. Jobb hardt i sommer og få toppkarakter i september 👍 Endret 25. juni 2020 av Den Sagnsomsuste 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Hva med å kaste bort ressurser? Når man blir tildelt F er det aldri ubegrunnet! Jeg synes det er en uting dersom man utarmer systemet ved å påklage elendige prestasjoner. Det skal jo tross alt en del til å stryke på eksamen. En god dose selvinnsikt er lagt mer verdt enn klaging etter mitt syn. Velg heller å ta lærdom av miserabiliteten å jobb hardt for deretter å konte. En dritt besvarelse er og blir en dritt besvarelse uavhening av sensorer. La meg gjette, du er en sensor som er lei av å være sensor? Anonymkode: 59cf9...8c7 6
Den Sagnomsuste Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: La meg gjette, du er en sensor som er lei av å være sensor? Anonymkode: 59cf9...8c7 Nei, jeg er samfunnsviter med tilleggsutdanning og lei av svake medstudenter. Dersom man er stuck med dårlige medstudenter på gruppeoppgaver lenge nok blir man grundig lei! Aksepter at du dummet deg ut og ta eksamen på nytt er vel mitt innspill. Sensorer leter utelukkende etter grunner til å la folk bestå eksamener dersom man tar høyere utdanning. Det er kun dersom de ikke finner noen gode grunner at de stryker studentene. Dette bør også studentene forstå. Ærlighet varer alltid lengst. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 Jeg "fikk" min første D på eksamen. Viste seg at de hadde gitt meg karakteren til en annen student, og at jeg egentlig fikk B. Så er mulig å få bedre Anonymkode: a490a...76d 1
Den Sagnomsuste Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg "fikk" min første D på eksamen. Viste seg at de hadde gitt meg karakteren til en annen student, og at jeg egentlig fikk B. Så er mulig å få bedre Anonymkode: a490a...76d Hva så? Det beviser jo bare at fakultet du studerer ved er et middelmådig sted. Hvordan man kan blande kandidater på den måten er for meg et mysterium! Skikkelig uprofesjonelt etter mitt syn. Har dere ikke individuelle kandidatnummer? Du studerer ikke tilfeldigvis ved BI, gjør du vel? Endret 25. juni 2020 av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 3 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Hva så? Det beviser jo bare at fakultet du studerer ved er et middelmådig sted. Hvordan man kan blande kandidater på den måten er for meg et mysterium! Skikkelig uprofesjonelt etter mitt syn. Har dere ikke individuelle kandidatnummer? Du studerer ikke tilfeldigvis ved BI, gjør du vel? Hvorfor så negativ? Stått opp med feil bein? Anonymkode: de6ae...ae9
Den Sagnomsuste Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så negativ? Stått opp med feil bein? Anonymkode: de6ae...ae9 Tja, kanskje? Når det er sagt så er BI kjent for å devaluere hele Bolognasystemet igjennom karakterinflasjon... Synes det er en ærlig sak at man stryker, men jeg misliker alle nokstagtene som påklager riktige karakterer. Tenker nok litt på arbeidsmengden til sensorer og budsjetter kjenner jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 Klagde på stryk for noen år siden, fikk B istedenfor. Anonymkode: addb0...020 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Jeg gikk fra stryk til B. Sensor mente jeg hadde misforstått oppgaven, men alle var heldigvis ikke enig i det. Ressursene er der for å brukes, det er ikke akkurat snakk om å buke opp naturressurser her... Anonymkode: 4fe22...7bd 4
Arcade Skrevet 26. juni 2020 #15 Skrevet 26. juni 2020 16 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Hva med å kaste bort ressurser? Når man blir tildelt F er det aldri ubegrunnet! Jeg synes det er en uting dersom man utarmer systemet ved å påklage elendige prestasjoner. Det skal jo tross alt en del til å stryke på eksamen. En god dose selvinnsikt er lagt mer verdt enn klaging etter mitt syn. Velg heller å ta lærdom av miserabiliteten og jobb hardt for deretter å konte. En drittbesvarelse er og blir en drittbesvarelse uavhening av sensorer. Tenk litt på samfunnet som betaler for sensurer mm. Jobb hardt i sommer og få toppkarakter i september 👍 Jøss, for noe jævlig bullshit. Det er så mange inkompetente sensorer, og det finnes saker som har gått fra F til B og fra B til F. Sensuren kan for enkelte oppleves som lotto, ref. eksempelet mitt, og da har man all rett til en second opinion. Universitetene sliter også med å bruke opp ressursene sine før året er omme, så det har ingen hensikt med noe sparetiltak her. Klageren betaler både semesteravgift og blir en fremtidig skattebetaler. Kostnaden samfunnet tar ved å dekke klagekostnaden dekkes igjen mange, mange ganger av skatteinntektene fra klageren. Om man ønsker å spare samfunnet for unødvendige kostnader i forbindelse med høyere utdanning, så kan man begynne å kutte unødvendige tullestudier på universitetene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #16 Skrevet 26. juni 2020 Når man tar eksamen senere vil jo uansett den nye eksamen bli sensurert. Skjønner ikke helt argumentet med å bruke opp ressurser. Anonymkode: 34fe7...69f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 Den Sagnomsuste skrev (På 25.6.2020 den 16.15): Hva med å kaste bort ressurser? Når man blir tildelt F er det aldri ubegrunnet! Jeg synes det er en uting dersom man utarmer systemet ved å påklage elendige prestasjoner. Det skal jo tross alt en del til å stryke på eksamen. En god dose selvinnsikt er lagt mer verdt enn klaging etter mitt syn. Velg heller å ta lærdom av miserabiliteten og jobb hardt for deretter å konte. En drittbesvarelse er og blir en drittbesvarelse uavhening av sensorer. Tenk litt på samfunnet som betaler for sensurer mm. Jobb hardt i sommer og få toppkarakter i september 👍 Drittbesvarelse? Da jeg leste "begrunnelsen" fra sensorene, tenkte jeg "ehhh...har dere lest teksten min i det hele tatt?" Anonymkode: f8711...848
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #18 Skrevet 8. juli 2022 On 6/25/2020 at 8:56 AM, AnonymBruker said: Noen som har klaget på strykkarakter her? Hvordan gikk det? Noen som har sendt inn klage på karakter nå nylig og venter på svar? Anonymkode: 34fe7...69f Har aldri strøket, men har klaget på en E. Det endte med å bli en D. Jeg håpet egentlig det skulle heller bli stryk, slik at vi (gruppeeksamen) fikk kontet den så fort som mulig, men dengang ei. Anonymkode: 57a00...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå