AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Jeg er nå ferdig med min lektorutdannelse, men jeg har 365 studiepoeng fra Norge, og jeg har også noen fag fra et engelsk universitet (1 år). Jeg har ikke ekstrapoeng fordi jeg har tatt et ekstra fag jeg kan undervise. Jeg har for eksempel 15 poeng i fransk grammatikk, 5 poeng i nordisk mytologi, osv. Jeg prøver å finne ut hva lønnsnivå jeg skal være på. Jeg mener å ha hørt at det spiller ingen rolle om poengene er relevant til et undervisningsfag, men jeg er usikker. Anonymkode: 10789...ef3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Meg bekjent må det være stp tilsvarende ett årsstudium eller tema, men ta det opp med fagforeninga di for å få et helt sikkert svar og eventuelt argunenteringsgrunnlag. Anonymkode: 5185f...173
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Lektor med opprykk er vel 6 år, altså 300 studiepoeng hvis jeg ikke tar helt feil Anonymkode: 47c2e...cb5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lektor med opprykk er vel 6 år, altså 300 studiepoeng hvis jeg ikke tar helt feil Anonymkode: 47c2e...cb5 Master er 300. Anonymkode: 10789...ef3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Et års ekstra utdanning vil gi lektor med opprykk uavhengig av relevansen til faget. Men utdanningen må være godkjent i Norge og du må dokumenter den da. Anonymkode: 2c67d...bce
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et års ekstra utdanning vil gi lektor med opprykk uavhengig av relevansen til faget. Men utdanningen må være godkjent i Norge og du må dokumenter den da. Anonymkode: 2c67d...bce Jeg har 365 poeng fra UiB. Fagene mine fra England kommer utenom. Jeg prøvde å få dem registrert eller noe på UiB, men de sa bare at de ikke kunne brukes i graden min. Det er jo fag fra et ekte universitet, og jeg fikk lån fra lånekassen for å studere der. Hvordan kan jeg få de godkjent? Anonymkode: 10789...ef3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Hvis du har 365 stp fra UiB så har du vel mer enn en vanlig lektorutdanning derfra? I såfall skal du ha lektor med opprykk allerede der. Man får ikke flere opprykk selv om man har ytterligere utdanning. Hvis vitnemålet ditt/dokumentasjonen på fagene fra England er i «feil format», altså at arbeidsgiver ikke kjenner til utdanningen, eller det ikke står hvor mange studiepoeng de gir, så kan du kontakte Nokut for å få det godkjent. Anonymkode: 2c67d...bce
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har 365 stp fra UiB så har du vel mer enn en vanlig lektorutdanning derfra? I såfall skal du ha lektor med opprykk allerede der. Man får ikke flere opprykk selv om man har ytterligere utdanning. Hvis vitnemålet ditt/dokumentasjonen på fagene fra England er i «feil format», altså at arbeidsgiver ikke kjenner til utdanningen, eller det ikke står hvor mange studiepoeng de gir, så kan du kontakte Nokut for å få det godkjent. Anonymkode: 2c67d...bce Så da har det vel ingenting å si om jeg får det andre omgjort? Hvis jeg ikke får mer betalt så har det lite å si. Men det kunne vært verdt å få det godkjent uansett slik at arbeidsgiver kan se hva jeg har gjort. Anonymkode: 10789...ef3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #9 Skrevet 26. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da har det vel ingenting å si om jeg får det andre omgjort? Hvis jeg ikke får mer betalt så har det lite å si. Men det kunne vært verdt å få det godkjent uansett slik at arbeidsgiver kan se hva jeg har gjort. Anonymkode: 10789...ef3 Nei, da skal det ikke ha noe å si. Anonymkode: 2c67d...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå