Gå til innhold

Menn burde betale mer i lunsj-tillegg enn kvinner?

Burde menn betale mer i felleslunsjen ?   

64 stemmer

1. 1. Synes du menn burde betale mer enn kvinner i lunsjpenger på arbeidsplassen ?

• Menn burde betale mer
      9
    • Menn og kvinner bør betale likt
      55

Anbefalte innlegg

Skrevet

På arbeidsplassen min har vi en ordning der man blir trukket noen hundrelapper i lønn for lunsjen vi får servert fra et privat firma. Jeg irriterer meg likevel over at menn spiser såååå sykt mye mer enn damene, men betaler likevel likevel ikke mer. Noen av mannfolkene kan klare å kaste i seg store porsjoner mat i lunsjpausen, i tillegg til at de smører seg et helt brød hver med "niste" som de spiser ila. dagen. 

Jeg er vel som kvinner flest; litt beskjeden når det kommer til det å forsyne seg og spise foran fellesskapet, samtidig med at det ofte følges litt urettferdig at mye av "den gode maten" er borte lenge før jeg får mulighet til å forsyne meg... 

Med tanke på hvor MYE menn spiser sammenlignet med damene, så synes jeg det er urettferdig at mann og kvinner betaler likt. Det er rett og slett urettferdig... 

Hva synes du? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg derimot, kvinne, spiser minst like mye som en voksen mann. Både til lunsj og middag. Kjenner mange småspiste menn og storspiste kvinner. Om det skulle være forskjell, bør hver enkelt veie maten sin, og betale deretter. 

Skrevet

Kvinner kan også spise ganske mye, selv om kvinner generelt spiser mindre. Det er greit om noen betaler mer fordi de spiser mer, men du kan ikke basere det på kjønn. Og hvordan skal man i så fall passe på hvem som spiser mest? 
Det er ikke rettferdig å si at "Du må betale mer fordi du er mann" når vedkommende kanskje ikke er en av de mennene som spiser veldig mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du ikke kjønnsdiskriminere på den måten.. 

Nei, ikke alle menn spiser mer enn alle kvinner. 

Jeg er kvinne, og spiser MYE mer lunsj enn alle de seks mannlige kollegaene på teamet mitt. Jeg er ikke glad i frokost, men desto mer glad i lunsj. Så jeg er den som spiser desidert mest hos oss. Det er en kvinne til på teamet, og hun er ikke den mest småspiste på temaet heller. En av mine mannlige kollega spiser én skive til lunsj, og kanskje et eple, og dett er dett. 

Å generalisere på den måten du gjør nå, er tåpelig. Om det plager deg, får du heller foreslå at dere begynner å betale pr skive, da... 

Anonymkode: d9d3e...8c7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også lunsj avtale på jobb, men ikke akkurat slik at jeg går å spekulerer i hvor mye hver enkelt skal betale ut i fra mengden mat de spiser. 

Jeg velger ofte dyre råvarer, og i forhold til hva jeg betaler, så lønner det seg for meg kontra om jeg skulle kjøpt på butikken. 

Anonymkode: 29b3b...d5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en idiotisk problemstilling. Jeg er kvinne, og spiser like mye som en mann. 

Anonymkode: 900ff...84e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vi skal sette opp en vekt ved inngangen til kantina, og så må man betale en pris beregnet ut fra egen kroppsvekt? Overvektige spiser jo mer enn tynne. 

Anonymkode: e7430...7d2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi skal sette opp en vekt ved inngangen til kantina, og så må man betale en pris beregnet ut fra egen kroppsvekt? Overvektige spiser jo mer enn tynne. 

Veies på vei inn, så på vei ut og avviket har en gitt kilopris 😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, miss summers skrev:

Veies på vei inn, så på vei ut og avviket har en gitt kilopris 😁

En enda bedre idé! 

Skrevet

Damene bruker sikkert mer dopapir enn mennene.. skal man telle ark?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner får betale for sin eg en mat.

Anonymkode: 48beb...8aa

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De får betale likt, vet om kvinner som spiser mer enn menn.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Mange overvektige spiser mindre enn normalvektige, men velger dårligere kvalitet.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, litago2 skrev:

Damene bruker sikkert mer dopapir enn mennene.. skal man telle ark?

Ikke glem mens gebyr ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen her er jo å gi føringer som sikrer at alle får sin del av maten.

Sette opp skilt med "1 kyllingbryst per pers" slik at de som går først ikke tar 2 eller 3, de som går sist får 0.

Si fra at lunsjen er for lunsjmåltidet, ikke lov å smøre matpakke til senere på dagen. Eller betale ekstra for å få gjøre det.

Anonymkode: 05d2d...9b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Janne Formoe skrev:

På arbeidsplassen min har vi en ordning der man blir trukket noen hundrelapper i lønn for lunsjen vi får servert fra et privat firma. Jeg irriterer meg likevel over at menn spiser såååå sykt mye mer enn damene, men betaler likevel likevel ikke mer. Noen av mannfolkene kan klare å kaste i seg store porsjoner mat i lunsjpausen, i tillegg til at de smører seg et helt brød hver med "niste" som de spiser ila. dagen. 

Jeg er vel som kvinner flest; litt beskjeden når det kommer til det å forsyne seg og spise foran fellesskapet, samtidig med at det ofte følges litt urettferdig at mye av "den gode maten" er borte lenge før jeg får mulighet til å forsyne meg... 

Med tanke på hvor MYE menn spiser sammenlignet med damene, så synes jeg det er urettferdig at mann og kvinner betaler likt. Det er rett og slett urettferdig... 

Hva synes du? 

Alle står fritt til å spise like mye, side alle betaler samme pris. Det et kvinner velger å ikke gjøre det, skal ikke gå utover menn.

Anonymkode: 3cf37...963

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Mange overvektige spiser mindre enn normalvektige, men velger dårligere kvalitet.

Altså. Det var en spøk. På samme måte som at menn ikke alltid spiser mer enn kvinner, så er det heller ikke sånn at overvektige alltid spiser mer enn tynne. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Janne Formoe skrev:

Hva synes du? 

Handler da ikke om kjønn dette her. 

Anonymkode: 9f452...7d6

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnen er jo den mest kostbare i samfunnet, så galt om menn skulle betale noe mer.

Anonymkode: ce472...9e9

• Liker 1
Skrevet

Du får be jobben din innføre stykkpriser på hver eneste ting dere tar, så blir det rettferdig for alle. Tipper mnd prisen øker for deg også, men det er vel ikke så viktig, så lenge det er rettferdig?!? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...