Gå til innhold

Mange oppvåkninger om natta på fersk 1-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vårt barn som nettopp har blitt 1 år våkner flere ganger etter leggetid, det har foregått over lang tid. Det virker som om der er magevondt, da h*n strekker seg og vil opp, våkner i gråt. Vrir og vrenger på seg, hører rumlelyder i magen. Hjelper alltid om det blir ammet. Noen tips til hvorfor magevondten kommer på natten? Har prøvd å ikke ha grøt til kveldsmat. Mindre søvn på dagtid betyr ikke roligere netter 😅 

Anonymkode: 16566...491

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si, men kanskje barnet er allergisk mot noe? 

Anonymkode: f75fb...e79

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende at barnet rett og slett er sultent? Siden du sier det rumler i magen? Det er forresten veldig vanlig at barn våkner flere ganger om natten i den alderen, og amming er en kjent metode for å få dem til å sovne igjen. Jeg kan ikke se noe unormalt i det du skriver, men siden du er bekymret er det kanskje greit å ta en telefon til helsesøster? Du sier du har prøvd å ikke ha grøt til kveldsmat, får barnet noe annet da, eller hopper dere over kveldsmat?

Anonymkode: 272bb...fbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Det får spise seg mett altså, får brødskive m.m. viss ikke det er grøt til kvelds. Poenget er at jeg ønsker at det skal sove, og lurer på grunnen til oppvåkning. Dårlig kombinasjon med oppvåkninger og jobbstart. Næring på natta trenger de vel  egentlig ikke lenger? 

Allergi - da tenker jeg at vi hadde merket det på dagen også? 🧐

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger! Det får spise seg mett altså, får brødskive m.m. viss ikke det er grøt til kvelds. Poenget er at jeg ønsker at det skal sove, og lurer på grunnen til oppvåkning. Dårlig kombinasjon med oppvåkninger og jobbstart. Næring på natta trenger de vel  egentlig ikke lenger? 

Mi med melkeproteinallergi våkner konsekvent om natta om hun får i seg melk...
Absolutt mest smerter om natta av en eller annen grunn.
Har barnet magevondt ville jeg definitivt tenkt i retning matallergi ja. Ta kontakt med fastlegen for en plan om hvordan å finne ut av hva barnet evt ikke tåler. Melk er ofte en stor synder, så kan være noe å starte med. 

Anonymkode: f6bdc...daf

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner veldig godt at dette er upraktisk med tanke på søvn og jobb. Dessverre er ikke barn laget for at vi skal jobbe 8-16. Anbefaler igjen en prat med helsesøster, og understreker at mange barn våkner flere ganger om natten fram til de er 2-3 år.

Anonymkode: 272bb...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...