AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #1 Skrevet 25. juni 2020 Jeg har noen penger jeg vil satse i aksjer med litt høyere risiko/gevinst, men jeg har ikke peiling på dette, hva velger jeg? Hvilket felt bør jeg plukke fra som kan bli fremtiden? Anonymkode: 6ebb5...a3d
newman01 Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Hvis du skal gamble så er det jo selvfølgelig Norwegian og NEL som gjelder i Norge. Ellers, hvis du sikter utenlands, kan du alltids investere i Nikola. Eller noe annet appstyrt. Om det er anbefalt er noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Jeg vil råde deg å investere pengene dine i bedriften til en kongolesisk prins, som skal åpne oljefelt rundt om i Afrika. du kommer til å tredoble pengene dine på noen måneder. Anonymkode: c569a...f21
Knirke Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Begynn å les finansnyheter og sett deg litt inn i markedet. Å ta imot aksjeråd fra vilt fremmede ville jeg vært forsiktig med. 6
Thea82 Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Oljeservice selskaper! Det ville jeg gjort om jeg hadde turt å gamble.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 4 timer siden, Knirke skrev: Begynn å les finansnyheter og sett deg litt inn i markedet. Å ta imot aksjeråd fra vilt fremmede ville jeg vært forsiktig med. Jeg samler først litt info her også bygger jeg videre på det og gjør noen søk:) Anonymkode: 6ebb5...a3d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Små oljeselskaper som håper å gjøre store funn og medisinselskaper som har en ny medisin som kanskje blir godkjent er klassiske gamblingselskaper på Oslo Børs. Du kan finne masser av selskaper som hypes på Hegnars forum. Anonymkode: 42bac...515 1
-jk- Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 9 timer siden, newman01 skrev: Hvis du skal gamble så er det jo selvfølgelig Norwegian og NEL som gjelder i Norge. Ellers, hvis du sikter utenlands, kan du alltids investere i Nikola. Eller noe annet appstyrt. Om det er anbefalt er noe helt annet. NEL, Norwegian og Nikola er vel de tre mest oppblåste aksjene jeg kan komme på i farten, så de er de siste jeg ville plassert pengene mine i. Spesielt Nikola. 1
-jk- Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen penger jeg vil satse i aksjer med litt høyere risiko/gevinst, men jeg har ikke peiling på dette, hva velger jeg? Hvilket felt bør jeg plukke fra som kan bli fremtiden? Anonymkode: 6ebb5...a3d Hvilken avkastning ser du for deg? Er 20-30% årlig godt nok, eller er du mer på jakt etter høyrisiko med 100% eller mer?
Jr.Garcon Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen penger jeg vil satse i aksjer med litt høyere risiko/gevinst, men jeg har ikke peiling på dette, hva velger jeg? Hvilket felt bør jeg plukke fra som kan bli fremtiden? Anonymkode: 6ebb5...a3d Bergenbio, Targovax, Fivepg - høy risiko men potensielt høy gevinst. Axactor, B2holding - risikomessig relativt lav siden de nettopp har duppet kursmessig ned igjen og nesten er på corona al time low, og begge har potensiale til å doble seg fra dagens kurser på 4 og 6 kr. Hunter group - relativt lav risiko ned, men potensialet oppover er høyt hvis man har en tidshorisont til/utover høsten. Litt mer trygghet men trolig fortsatt god avkastning på sikt, så hadde jeg gått for Storebrand, Kværner, og Norske skog, Panoro energy. Norwegian , Nel og KOA hadde jeg 100% styrt unna! Alle tips får du følge på eventuelt eget ansvar Endret 25. juni 2020 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #12 Skrevet 26. juni 2020 Når du skal gamble trenger du ikke tenke på om selskapene faktisk leverer noe av verdi. Det eneste du trenger å ta hensyn til er om du kan tjene på at andre investorer er villig til å betale mer for aksjene enn du betalte for dem. Altså litt som et pyramidespill. Her er det mye psykologi. Flere har foreslått NEL/Nikola. Og de kan være gode valg i dag. Litt som WeWork var et godt valg inntil ingen ville betale mer. Dette er selskaper som egentlig ikke produserer noe, men har masse investorer på grunn av karismatiske ledere som lover gull og grønne skoger, og en flokk sauer som investorer. Sleng deg på disse og selg deg ut igjen før korthuset raser, så kan du tjene store summer. Det er flere selskaper som NEL på Oslo børs som stort sett består av private hobbyinvestorer f.eks PoLight, Pexip, Kahoot, Scatec Solar osv. I utlandet utvalget enda større. Anonymkode: 9f00a...2f8
newman01 Skrevet 26. juni 2020 #13 Skrevet 26. juni 2020 16 hours ago, -jk- said: NEL, Norwegian og Nikola er vel de tre mest oppblåste aksjene jeg kan komme på i farten, så de er de siste jeg ville plassert pengene mine i. Spesielt Nikola. Var egentlig ment som tullesvar til gamblingønsket til trådstarter. NEL er jo et helt fantastisk selskap som omsetter for like mye som en middels Narvesen-kiosk og verdsettes til mer enn Kongsberg Gruppen. Nikola er NEL på steroider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå