Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lange og søvnløse netter, til tider myyye stress og lignende... har alltid tenkt at kroppen ikke setter igang en fødselsprosess når kroppen og hodet er sliten og/eller stressa i utgangspunktet, men kan den det?

eller er stress og slitenheten den beste triggeren?

Anonymkode: f6eaa...806

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nja, det er vel de færreste som plutselig sover godt og er superspreke sånn helt på tampen av graviditeten 😅 Ungen kommer når den er klar for det, uansett om du løper i trapper eller vasker huset i dagevis først. 

Anonymkode: 1c73a...7ef

• Liker 5
Skrevet

Altså jeg tror ikke jeg var avslappet eller uthvilt de siste 2 månedene i det heletatt 🙊 

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen støter ut ungen uavhengig av om den er sliten. Den venter ikke på noe 😉 

Anonymkode: ca928...9ea

• Liker 3
Skrevet

Nja... Hvis du tenker at en del mennesker blir anbefalt ro og hvile hvis det er fare for tidlig fødsel, så ville jeg ikke anta at stress holder ungen inne. Og de fleste er utslitt på slutten av et svangerskap. Det er en påkjenning på kroppen å gå gravid. Spesielt på slutten! 

• Liker 2
Skrevet

Fødselen starter når den starter, uavhengig av dagsformen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den starter når baby er klar, ingen er nok uthvilt til termin 🙈 Men jeg fikk beskjed fra jordmor da jeg var høygravid, og SØRPEforkjølet, og ganske fortvilet over en forestående fødsel, at ofte så har kroppen "nok" med å bekjempe virus, og derfor venter med fødsel. Sikkert individuelle variasjoner her også, men heldigvis stemte det for meg, og fødselen startet ikke før jeg var blitt bedre og i alle fall i stand til å puste meg gjennom riene. Fødte på termin. 

Anonymkode: e6995...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kastet opp en morgen, var ikke dårlig ellers og tenkte det var start på fødsel. 24 timer etterpå fikk jeg omgangssyken, og var ekstremt dårlig. 48 timer etter det startet fødselen. Jeg var jo redd for at fødselen skulle starte da jeg var så dårlig, men det skjedde jo ikke. Har også hørt at kroppen ikke starter fødsel når man er syk, selv om det sikkert kan skje. Barnet ble født til termin. 

Anonymkode: 3a073...519

Skrevet

Jag hadde sovet to timer da riene startet og fikk ikke sove noe mer. 18 timer senere var han ute. Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lange og søvnløse netter, til tider myyye stress og lignende... har alltid tenkt at kroppen ikke setter igang en fødselsprosess når kroppen og hodet er sliten og/eller stressa i utgangspunktet, men kan den det?

eller er stress og slitenheten den beste triggeren?

Anonymkode: f6eaa...806

Jeg var helt utslitt. Siste par ukene før fødsel hadde jeg en hard halsbetennelse. Så den siste uken før jeg fødte sov jeg maks 1t per natt. Jeg var på føden da for å få noe å sove på fordi jeg var helt på randen og det var etter termin. Jeg fikk morfin for å få sove, men ble ikke noe roligere av det og begynte i tillegg å spy på natten. Så lå våken den natten også før det begynte på morgenen. 

Det er rart det som skjer når man skal føde. Jeg gikk i fødemodus og merket ikke noe til manglende hvile og en utslitt kropp. Første uken med baby prioriterte jeg søvn 

Anonymkode: 551ee...3ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen driter i om den er utslitt ;) Det er veldig vanlig å sove svært dårlig den siste tiden, og være sliten. 

Anonymkode: abd92...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...