Aricia Skrevet 3. juli 2020 #21 Skrevet 3. juli 2020 @Ann Mo Jeg foreslår at du lager en egen tråd om tematikken du selv vil ta opp med moderatorene. 1
Ann Mo Skrevet 3. juli 2020 #22 Skrevet 3. juli 2020 (endret) 14 minutter siden, Aricia skrev: @Ann Mo Jeg foreslår at du lager en egen tråd om tematikken du selv vil ta opp med moderatorene. Det kan jeg gjøre, dersom jeg får tid. Men jeg kommenterte at jeg syntes slike innlegg burde slettes. Så får nå moderatorene gjøre hva de vil med det. Enten så er det greit, eller så er det ikke greit med slike innlegg. Regner med det kommer svar i tråden her. Endret 3. juli 2020 av Ann Mo
Ann Mo Skrevet 3. juli 2020 #23 Skrevet 3. juli 2020 (endret) 1 time siden, Lin11 skrev: Kritiser gjerne, men jeg er sterkt uenig. Vi er på ris og ros, og jeg velger å rose moderatorene når Ts kommer med slike grove beskyldinger om disse. Jepp. . Jeg kommenterte dette siden vi er på siden for spørsmål om bruken av forumet til moderatorene, og dette kom opp i tråden her til de. Det er ikke direkte deg og de nevnte brukerne i tråden det gjelder, men denne praksisen, som jeg ser dukker opp jevnlig i trådene på kvinneguiden. Regner med det er en del av problemstillingen TS tar opp. Dette er en tråd til moderatorene som flere moderatorer skriver i, og da er det en fin anledning til å belyse problemet. Hadde vært fint om det ikke var lov å ytre at man støtter eller er i mot enkeltbrukere, når man diskuterer saker. For dette skaper så dårlig miljø og hissighet i trådene - noe som også skaper enormt med moderatorarbeid, og tråder må stenges ned. For ofte så henger flere seg på disse kommentarene, og det skaper både sårede følelser, og fronter mellom «sider» som dermed opprettes. Det blir «vi/oss» mot «dere/dem». Og masse likes på disse innleggene som synliggjør frontene, som gjør det bare sterkere. Det synes jeg er synd for forumet, når det egentlig kunne bare vært regler her, om at man kun skulle holdt seg til meningsutveksling om sak istedenfor meningsutveksling om brukerne. Det ville vært produktivt og ført til flere synspunkter ble løftet i trådene. Flere hadde nok tort å deltatt i trådene, og det hadde blitt mindre nedstenging av trådene. Endret 3. juli 2020 av Ann Mo
Ann Mo Skrevet 3. juli 2020 #24 Skrevet 3. juli 2020 På 26.6.2020 den 7.41, SoWhat? skrev: Men får en moderator eller fler mot deg, ligger du tynt an. Det er ikke rettferdig? Relevans..
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2020 #25 Skrevet 3. juli 2020 7 timer siden, Ann Mo skrev: « Kritiser gjerne, men jeg er sterkt uenig. Vi er på ris og ros, og jeg velger å rose moderatorene når Ts kommer med slike grove beskyldinger om disse.» Jepp. . Jeg kommenterte dette siden vi er på siden for spørsmål om bruken av forumet til moderatorene, og dette kom opp i tråden her til de. Det er ikke direkte deg og de nevnte brukerne i tråden det gjelder, men denne praksisen, som jeg ser dukker opp jevnlig i trådene på kvinneguiden. Regner med det er en del av problemstillingen TS tar opp. Dette er en tråd til moderatorene som flere moderatorer skriver i, og da er det en fin anledning til å belyse problemet. Hadde vært fint om det ikke var lov å ytre at man støtter eller er i mot enkeltbrukere, når man diskuterer saker. For dette skaper så dårlig miljø og hissighet i trådene - noe som også skaper enormt med moderatorarbeid, og tråder må stenges ned. For ofte så henger flere seg på disse kommentarene, og det skaper både sårede følelser, og fronter mellom «sider» som dermed opprettes. Det blir «vi/oss» mot «dere/dem». Og masse likes på disse innleggene som synliggjør frontene, som gjør det bare sterkere. Det synes jeg er synd for forumet, når det egentlig kunne bare vært regler her, om at man kun skulle holdt seg til meningsutveksling om sak istedenfor meningsutveksling om brukerne. Det ville vært produktivt og ført til flere synspunkter ble løftet i trådene. Flere hadde nok tort å deltatt i trådene, og det hadde blitt mindre nedstenging av trådene. Jeg har ingen problemer med å være enig i mye av det du skriver her. MEN: Når noen drar moderatorenes hensikter i tvil ("Og så tenker jeg at det er kun en grunn til at folk blir moderatorer, og det er behov for makt.") på en svært generaliserende måte må det være lov å reagere. Eller skal slikt også bare stå som en generell betraktning som ingen andre brukere uttaler seg i mot? Jeg vil, på det sterkeste, frasi meg enhver befatning med en slik uttalelse. DET må en debattant som kommer med slike uttalelser tåle, eller?
Ann Mo Skrevet 3. juli 2020 #26 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Blondie65 skrev: Jeg har ingen problemer med å være enig i mye av det du skriver her. MEN: Når noen drar moderatorenes hensikter i tvil ("Og så tenker jeg at det er kun en grunn til at folk blir moderatorer, og det er behov for makt.") på en svært generaliserende måte må det være lov å reagere. Eller skal slikt også bare stå som en generell betraktning som ingen andre brukere uttaler seg i mot? Jeg vil, på det sterkeste, frasi meg enhver befatning med en slik uttalelse. DET må en debattant som kommer med slike uttalelser tåle, eller? Man kan jo diskutere den påstanden? Og ta avstand fra at denne skal være sann? Det er jo ikke noen grunn til at det skal dannes sider i en debatt, hvor man støtter ulike personer. Man kan da bare diskutere om denne påstanden kan være sann eller ikke. Kanskje kan hovedinnlegger ha misforstått noe, eller så kan resten ha gått glipp av en del av sannheten. Det går jo fint an å diskutere sak, istedenfor å danne grupper som støtter eller er i mot ulike navngitte brukere. Blir jo mye triveligere, og det letter miljøet slik at det blir lettere for alle å fremme tanker om saken som tas opp.
Gjest Lin11 Skrevet 3. juli 2020 #27 Skrevet 3. juli 2020 (endret) 2 timer siden, Ann Mo skrev: Man kan jo diskutere den påstanden? Og ta avstand fra at denne skal være sann? Det er jo ikke noen grunn til at det skal dannes sider i en debatt, hvor man støtter ulike personer. Man kan da bare diskutere om denne påstanden kan være sann eller ikke. Kanskje kan hovedinnlegger ha misforstått noe, eller så kan resten ha gått glipp av en del av sannheten. Det går jo fint an å diskutere sak, istedenfor å danne grupper som støtter eller er i mot ulike navngitte brukere. Blir jo mye triveligere, og det letter miljøet slik at det blir lettere for alle å fremme tanker om saken som tas opp. Det som gjør miljøet utrivelig er å påstå at moderatorer forfordeler på en spesifikk del av forumet. Har ingenting med å danne grupper å gjøre , men å være uenig i en meget subjektiv påstand uten rot i noe annet en spekulasjoner og som også mangler dokumentasjon på nevnte påstand. Endret 3. juli 2020 av Lin11
Nudeldama Skrevet 3. juli 2020 #28 Skrevet 3. juli 2020 På 2.7.2020 den 22.42, Lin11 skrev: Jeg er 100 prosent uenig med Ts. @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset gjør en bra jobb på rampelys. Og for å være et motsvar til dette innlegget - så klart synes du du det, fordi deres moderering går i din favør. Jeg synes de generelt sett gjør en god jobb, men jeg synes også det er et element av favorisering/bias inne i bildet. Som jeg også har informert dem om før jeg skrev dette innlegget. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2020 #29 Skrevet 3. juli 2020 52 minutter siden, Lin11 skrev: Det som gjør miljøet utrivelig er å påstå at moderatorer forfordeler på en spesifikk del av forumet. Har ingenting med å danne grupper å gjøre , men å være uenig i en meget subjektiv påstand uten rot i noe annet en spekulasjoner og som også mangler dokumentasjon på nevnte påstand. I all rettferdighet skal det sies at det er forskjell på å påpeke at en uttalelse er negativ, regelstridig, generaliserende eller feil, og å si "det er bare idioter som ikke skjønner at "uttalelse" er negativ, regelstridig, generaliserende eller feil" eller "Du, <Brukernavn> kommer alltid med "uttalelse" og dette er som regel negativt, regelstridig, generaliserende eller feil". Å diskutere moderering i en tråd vil skape den polariseringen som nevnes her, og det samme vil skje dersom en går til angrep på <brukeren> fremfor saken. Jeg har selv vært blendende uenig i moderering - av denne grunn har jeg blant annet sluttet å diskutere på Rampelyset fordi jeg rett og slett ikke orker å forholde meg til "forholdene" der. Ikke er jeg så veldig opptatt av 90 % av temaene der heller (bloggere og andre influencere - som jeg likevel aldri har besøkt). Jeg finner det også helt umulig å diskutere Bloggina Bloggers gjøren og laden uten å havne bort i grenselandet for persondebatt - og ikke minst bli anklaget for å "ta" bloggeren - noe jeg aldri har vært interessert i (jeg er opptatt av lovstridig, eller i beste fall på grensen til lovstridig næringsvirksomhet forkledd som "kosemose venninne pjatt" og menings- og hensynsløs eksponering av seg selv og barn). Selv om jeg har vært blendende uenig - som oftest etter en opphetet debatt - lar jeg være å kommentere det. Hvis jeg mener noe prøver jeg meg på å kontakte moderatoren direkte, og unngå debatt i tråden. Jeg kan ha misforstått, jeg kan ha blitt misforstått og jeg kan "i kampens hete" ha skrudd av filteret. Når jeg ser dette i et annet lys etter at debatten har kjølnet ser jeg som regel dette fra moderatorenes side. Det å ta et skritt tilbake, ta en tur i frisk luft og tenke over saken, hjelper ofte.
Gjest Lin11 Skrevet 4. juli 2020 #30 Skrevet 4. juli 2020 15 minutter siden, Nudeldama skrev: Og for å være et motsvar til dette innlegget - så klart synes du du det, fordi deres moderering går i din favør. Jeg synes de generelt sett gjør en god jobb, men jeg synes også det er et element av favorisering/bias inne i bildet. Som jeg også har informert dem om før jeg skrev dette innlegget. I mitt favør? Det kjenner jeg meg ikke igjen i.
Gjest Lin11 Skrevet 4. juli 2020 #31 Skrevet 4. juli 2020 12 minutter siden, Blondie65 skrev: I all rettferdighet skal det sies at det er forskjell på å påpeke at en uttalelse er negativ, regelstridig, generaliserende eller feil, og å si "det er bare idioter som ikke skjønner at "uttalelse" er negativ, regelstridig, generaliserende eller feil" eller "Du, <Brukernavn> kommer alltid med "uttalelse" og dette er som regel negativt, regelstridig, generaliserende eller feil". Å diskutere moderering i en tråd vil skape den polariseringen som nevnes her, og det samme vil skje dersom en går til angrep på <brukeren> fremfor saken. Jeg har selv vært blendende uenig i moderering - av denne grunn har jeg blant annet sluttet å diskutere på Rampelyset fordi jeg rett og slett ikke orker å forholde meg til "forholdene" der. Ikke er jeg så veldig opptatt av 90 % av temaene der heller (bloggere og andre influencere - som jeg likevel aldri har besøkt). Jeg finner det også helt umulig å diskutere Bloggina Bloggers gjøren og laden uten å havne bort i grenselandet for persondebatt - og ikke minst bli anklaget for å "ta" bloggeren - noe jeg aldri har vært interessert i (jeg er opptatt av lovstridig, eller i beste fall på grensen til lovstridig næringsvirksomhet forkledd som "kosemose venninne pjatt" og menings- og hensynsløs eksponering av seg selv og barn). Selv om jeg har vært blendende uenig - som oftest etter en opphetet debatt - lar jeg være å kommentere det. Hvis jeg mener noe prøver jeg meg på å kontakte moderatoren direkte, og unngå debatt i tråden. Jeg kan ha misforstått, jeg kan ha blitt misforstått og jeg kan "i kampens hete" ha skrudd av filteret. Når jeg ser dette i et annet lys etter at debatten har kjølnet ser jeg som regel dette fra moderatorenes side. Det å ta et skritt tilbake, ta en tur i frisk luft og tenke over saken, hjelper ofte. Har du diskutert der etter de fikk egne moderatorer?
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2020 #32 Skrevet 4. juli 2020 3 minutter siden, Lin11 skrev: Har du diskutert der etter de fikk egne moderatorer? Nei - som sagt temaet er utdebattert for mitt vedkommende.
Gjest Lin11 Skrevet 4. juli 2020 #33 Skrevet 4. juli 2020 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Nei - som sagt temaet er utdebattert for mitt vedkommende. Skjønner 👍🏼
Dr. A. Kula Skrevet 4. juli 2020 #34 Skrevet 4. juli 2020 På 2.7.2020 den 2.21, Anglofil skrev: Hei Viser til hva @Kragebein skriver: På 25.6.2020 den 3.17, Kragebein skrev: Ettersom moderatorjobben er frivillig og samtlige av våre moderatorer har vært vanlige brukere i utgangspunktet, ønsker vi ikke å innføre restriksjoner på hvordan de har lov til å bruke forumet som bruker, så lenge det gjøres innenfor våre generelle retningslinjer. Kragebein, adm Dette gjelder også antall brukere. Vi har ingen restriksjoner på dette, og kommer heller ikke til å innføre restriksjoner på dette. Anglofil (teamleder) Ettersom denne tråden ble startet med henvisning til moderering på Rampelyset, synes jeg det ville vært avklarende om moderatorene der (Sol og Måne) også forholder seg til regler om å kunne ha annen bruker på forumet. Jeg har forstått det slik at Sol&Måne er profesjonelle moderatorer - og ikke frivillige, og da kan (bør?) det jo være andre regler for disse. Kan dere klargjøre om det er noen forskjeller i forutsetningene på det å moderere frivillig og profesjonelt? 1
Gjest Lin11 Skrevet 4. juli 2020 #35 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Ettersom denne tråden ble startet med henvisning til moderering på Rampelyset, synes jeg det ville vært avklarende om moderatorene der (Sol og Måne) også forholder seg til regler om å kunne ha annen bruker på forumet. Jeg har forstått det slik at Sol&Måne er profesjonelle moderatorer - og ikke frivillige, og da kan (bør?) det jo være andre regler for disse. Kan dere klargjøre om det er noen forskjeller i forutsetningene på det å moderere frivillig og profesjonelt? Gode spørsmål, men er ikke modereringen i rampelys selvstendig? Med egne retningslinjer? Tenker at Ts muligens burde postet HI på rampelysforumet, da det er egen ris og ros der?
Anglofil Skrevet 4. juli 2020 #36 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Ettersom denne tråden ble startet med henvisning til moderering på Rampelyset, synes jeg det ville vært avklarende om moderatorene der (Sol og Måne) også forholder seg til regler om å kunne ha annen bruker på forumet. Jeg har forstått det slik at Sol&Måne er profesjonelle moderatorer - og ikke frivillige, og da kan (bør?) det jo være andre regler for disse. Kan dere klargjøre om det er noen forskjeller i forutsetningene på det å moderere frivillig og profesjonelt? Hei Spørsmål knyttet til moderatorene/administratorene på Rampelyset, må tas på ris og ros for Rampelyset. Anglofil (teamleder) 2
Dr. A. Kula Skrevet 4. juli 2020 #37 Skrevet 4. juli 2020 18 minutter siden, Anglofil skrev: Hei Spørsmål knyttet til moderatorene/administratorene på Rampelyset, må tas på ris og ros for Rampelyset. Anglofil (teamleder) Men spørsmålet er jo om det er ulikheter, så spørsmålet er like mye knyttet til her siden det er snakk om sammenligning. Men kanskje @Forumansvarligmå svare på det? 1
Anglofil Skrevet 4. juli 2020 #38 Skrevet 4. juli 2020 54 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Men spørsmålet er jo om det er ulikheter, så spørsmålet er like mye knyttet til her siden det er snakk om sammenligning. Men kanskje @Forumansvarligmå svare på det? Hei Forumansvarlig har ferie, så hun må i så fall svare etter hun er tilbake fra sin ferie. Om det skulle være ulikheter må administratorene/forumansvarlig selv svare på ris og ros for Rampelyset, da de to moderatorgruppene er adskilt. Det betyr at verken jeg som teamleder eller den øvrige moderatorgruppen kan svare på vegne av dem. Jeg råder derfor til å spørre på ris og ros for Rampelyset. Anglofil (teamleder) 3
Gjest Lin11 Skrevet 4. juli 2020 #39 Skrevet 4. juli 2020 55 minutter siden, Anglofil skrev: Hei Forumansvarlig har ferie, så hun må i så fall svare etter hun er tilbake fra sin ferie. Om det skulle være ulikheter må administratorene/forumansvarlig selv svare på ris og ros for Rampelyset, da de to moderatorgruppene er adskilt. Det betyr at verken jeg som teamleder eller den øvrige moderatorgruppen kan svare på vegne av dem. Jeg råder derfor til å spørre på ris og ros for Rampelyset. Anglofil (teamleder) Så dette innlegget burde vært postet/flyttet til rampelys?
Anglofil Skrevet 4. juli 2020 #40 Skrevet 4. juli 2020 22 minutter siden, Lin11 skrev: Så dette innlegget burde vært postet/flyttet til rampelys? Hei Ja, ønsker man svar på noe som omhandler Rampelyset, skal dette postes på ris og ros for Rampelyset. Anglofil (teamleder) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå