AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Hei! jeg og eksen går til hvert vårt. Vi er relativt enige om samvær og om bruddet. Selv om det selvsagt er sårt. Nå har jeg ringt inn og bestilt time til mekling. De stilte noen spørsmål om han var enig med at jeg bestilte time. At vi var enige om avgjørelsen osv. Noe vi er. Ting er uproblematisk når vi ser bort ifra at det er et tungt valg. Men så ringer de eksen på jobb og spør han om vi driver med rus eller om han eller jeg er voldelige?! Er dette vanlig prosess? vi ble litt satt ut av det, men de spurte ikke meg om noe sånt? Hvorfor bare han? 😳 Anonymkode: f73a4...131
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #2 Skrevet 25. juni 2020 Når meg og eksen gikk fra hverandre så spurte de under selve møtet. Men ikke på telefon, etter det jeg husker... Anonymkode: f73a4...131
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #3 Skrevet 25. juni 2020 Da vi skulle ha time fikk ikke jeg noen slike spørsmål, ihvertfall. Hverken før eller på timene. Mulig det er rutine, men ikke alle steder i såfall. Anonymkode: 08d8e...6d2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 De har ‘nylig’ begynt med de spørsmålene som rutine... hver eneste gang... Anonymkode: 00f86...cd6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #5 Skrevet 25. juni 2020 Ts her. Okei men daså, det var så direkte og rett på noe så alvorlig 😱 men det treffer vel på riktig person en gang, og da er det jo et bra tiltak Anonymkode: f73a4...131
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Rutinespørsmål, var ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg bestilte time der. Om rus, vold og alvorlig sykdom. Anonymkode: 3be48...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 De spurte både meg og eksen på telefonen når jeg bestilte time. Vi var til mekling denne uka, men ble ikke spurt på møtet. Men jeg lurer på, dersom noen er voldelige eller har et rusproblem, vil de da svare ærlig i en telefonsamtale? 🤔 Anonymkode: 77082...72c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: De spurte både meg og eksen på telefonen når jeg bestilte time. Vi var til mekling denne uka, men ble ikke spurt på møtet. Men jeg lurer på, dersom noen er voldelige eller har et rusproblem, vil de da svare ærlig i en telefonsamtale? 🤔 Anonymkode: 77082...72c Det er jaggu er godt spørsmål. Tenker hvis de ringer til en som er i desperat hjelp så kan den personen velge å åpne seg da?! -ts Anonymkode: f73a4...131
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg og eksen går til hvert vårt. Vi er relativt enige om samvær og om bruddet. Selv om det selvsagt er sårt. Nå har jeg ringt inn og bestilt time til mekling. De stilte noen spørsmål om han var enig med at jeg bestilte time. At vi var enige om avgjørelsen osv. Noe vi er. Ting er uproblematisk når vi ser bort ifra at det er et tungt valg. Men så ringer de eksen på jobb og spør han om vi driver med rus eller om han eller jeg er voldelige?! Er dette vanlig prosess? vi ble litt satt ut av det, men de spurte ikke meg om noe sånt? Hvorfor bare han? 😳 Anonymkode: f73a4...131 Fvk må risikovurdere før de kan vite hvilken list de skal legge seg på. Det er bare standard kartlegging- og bra er det. Voldelige foreldre trenger ikke hjelp av Fvk men av bv. Anonymkode: 03f0f...edc
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De spurte både meg og eksen på telefonen når jeg bestilte time. Vi var til mekling denne uka, men ble ikke spurt på møtet. Men jeg lurer på, dersom noen er voldelige eller har et rusproblem, vil de da svare ærlig i en telefonsamtale? 🤔 Anonymkode: 77082...72c Ja, noen svarer ja på dette. Anonymkode: 43995...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De spurte både meg og eksen på telefonen når jeg bestilte time. Vi var til mekling denne uka, men ble ikke spurt på møtet. Men jeg lurer på, dersom noen er voldelige eller har et rusproblem, vil de da svare ærlig i en telefonsamtale? 🤔 Anonymkode: 77082...72c Hvis noen har opplevd vold eller lignende, så tenker jeg at det lettere å svare ja hvis man blir direkte spurt om det, enn om en må si det selv "Ehm, jo forresten, han, eh... eksen min har slått meg". Og hvis det er den voldelige som blir spurt, så vil han/hun kanskje bli provosert og komme med "motangrep", og de hører gjerne på han/hun at her er det noen som kanskje følte seg truffet, Anonymkode: 08d8e...6d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå