Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun snakker bare om seg og sitt. Og alt som foregår på jobben hennes. Hun bryr seg ikke om meg og mitt. Forteller jeg noe, så går hun over på seg selv igjen og snakker om sitt. Jeg får ikke noe plass. Hun sier hun sliter, men råder jeg hun til å skaffe hjelp, så hører hun ikke. Hun vil bare ha trøst og støtte fra venner. Hun blir sur om vi tar det opp med hun. Jeg klarer ikke være psykologen hennes. Jeg kan ikke det. Jeg blir bare dratt ned av all negativiteten. Og jeg er dritt lei. Jeg har kjent hun i 7 år nå. 

Om jeg gir hun råd blir hun som sagt sur fordi hun bare vil ha trøst. Og diskuterer vi ting så tar hun alt personlig. Jeg er bare så DRITT LEI av dette. Og vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Anonymkode: afbc5...54d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt henne ut da? 

Anonymkode: 7172e...036

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt henne ut da? 

Anonymkode: 7172e...036

Jeg har prøvd, men hun kontakter meg hele tiden og hun blir så sur når jeg ikke svarer. Og samvittigheten min vinner hver gang

AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste har hatt slike venninner.. skjønner at det ikke er bare å kutte ut.. 

klarer du å si til henne at du føler det blir mye enveis? Eller vil hun ta det ikke opp? 

Anonymkode: f2799...4ae

AnonymBruker
Skrevet

Blir nesten nysgjerrig på hva hun sliter med

Har selv opplevd å leve veldig i min egen verden fordi jeg ikke fant ut av manipulering. Har alltid brydd meg masse om andre, men har også oppi all forvirring følt at jeg begynte å bli en "meg-meg-meg"-person. 

Anonymkode: 04a6c...27f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, det er ikke helt riktig det jeg skrev over, er jo mye mer komplisert enn det. Se gjerne bort i fra svaret mitt.

Jeg prøver vel bare å si at de som ønsker å bli sett på som "konge/dronning", de som utøver dominans enten den er åpenlys eller skjult, de er de skumleste. Mens noen som virkelig er frustrerte og kanskje veldig redde inni seg, også kan snakke mye om seg selv, uten at de er skumle, de bare finner ikke veien ut av karusellen de er på.

Anonymkode: 04a6c...27f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hm... jeg hadde en HELT lik venninne, HELT lik. Vet du hva som skjedde når jeg skjøv henne litt på avstand og ikke lot samvittigheten min vinne? Hun blokkerte meg og sa hun ikke ville ha en dårlig venninne som ikke klarer å stille opp. Ironisk hva? 

Anonymkode: 25b3f...5ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var faktisk veldig sånn før! Det tok tid, men plutselig innså jeg at jeg ikke visste enkle ting om vennene mine selv om de kjente livet mitt ut og inn og det er et tegn på et ubalansert vennskap (man må ikke vite alt om hverandre, men de hadde prøvd å dele for så å bli overkjørt av meg). Har slitt mye med dårlige sosiale antenner før og det løsnet ikke før jeg ble greit voksen, det var aldri noe vondt ment i det, jeg bare trengte litt tid på å utvikle empati og var aaaltfor opptatt av mine egne problemer. Høres ut som venninna di kan være litt av samme typen. 

Du må bare huske på at dersom hun faktisk er vennen din, vil hun selvfølgelig bli fornærmet og såret hvis hun plutselig "mister tilgang" på deg, men en god venn godtar også at venner trenger oppmerksomhet og å ha rom til å dele de også. Du kan ikke være en god venn for henne hvis hun sliter deg ut og vice versa. Pass på deg selv før du passer på andre ♥

Anonymkode: 3a4ce...ecd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme klemma og det eneste som fungerer er å KUTTE henne ut og SLUTT å dille med samvittighet. Ikke gi etter. Ha heller samvittighet for ditt eget liv og din egen glede her i livet. Skal du slite deg ut for henne?  Nei!

Anonymkode: 9e0ad...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Har en lignede venninne. Har jobba med å ta avstand fra henne, og være utilgjengelig og å lite imøtekommende. Jeg tror hun derfor har skaffet andre hun tar kontakt med. Hun er sur på meg når vi faktisk snakker og jeg merker at hun prøver å spre dårlig stemning. Om jeg legger ut noe positivt på snap, så skal hun være negativ til det osv. må bare prøve å ignorere henne eller le av henne når hun oppfører seg sånn. Hadde hun vert en ekte venninne så hadde hun vert glad på mine veiene og ikke til stadigvts prøvd å ødelegge dagen min, men pga selvmordstrulsler og sånt så lager jeg ikke noe videre opprør, selv om jeg tror hun faktisk bare er ute etter oppmerksomhert. 

Anonymkode: dd95f...72f

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med henne om det face-to-face. Direkte.

Om ikke dette hjelper så kutter du henne ut 100%, gi henne kun 1 sjanse. Sifra at dette går ikke lenger, så du må blokkere henne fra alle steder.

Om hun fortsetter å trakkasere må du anmelde henne.

Har dessverre vært i samme situasjon, noen søker oppmerksomhet. Bruker selvmord som trussel etc, så ikke la slike ødelegge livet ditt.

Anonymkode: e3b32...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun snakker bare om seg og sitt. Og alt som foregår på jobben hennes. Hun bryr seg ikke om meg og mitt. Forteller jeg noe, så går hun over på seg selv igjen og snakker om sitt. Jeg får ikke noe plass. Hun sier hun sliter, men råder jeg hun til å skaffe hjelp, så hører hun ikke. Hun vil bare ha trøst og støtte fra venner. Hun blir sur om vi tar det opp med hun. Jeg klarer ikke være psykologen hennes. Jeg kan ikke det. Jeg blir bare dratt ned av all negativiteten. Og jeg er dritt lei. Jeg har kjent hun i 7 år nå. 

Om jeg gir hun råd blir hun som sagt sur fordi hun bare vil ha trøst. Og diskuterer vi ting så tar hun alt personlig. Jeg er bare så DRITT LEI av dette. Og vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Det er vanskelig å kutte ut venner. Men jeg lover deg at du vil få det bedre hvis du gjør det. I ærlighetens navn kan du prøve å snakke med henne.. men min erfaring er at så selvsentrerte folk ikke er mottagelige for selvkritikk. Nettopp fordi de er selvsentrerte. Det ender oftest bare opp med store konflikter, baksnakking og at flere blir dratt inn i det. Slike folk finner seg gjerne folk som ikke er så gode til å stå opp for seg selv , og i en konflikt undergraver de alle dine motiver og meninger. Så ja: få henne ut av livet. Og nei: ikke ta konflikten. 

Anonymkode: bbe6e...3e6

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å kutte ut venner. Men jeg lover deg at du vil få det bedre hvis du gjør det. I ærlighetens navn kan du prøve å snakke med henne.. men min erfaring er at så selvsentrerte folk ikke er mottagelige for selvkritikk. Nettopp fordi de er selvsentrerte. Det ender oftest bare opp med store konflikter, baksnakking og at flere blir dratt inn i det. Slike folk finner seg gjerne folk som ikke er så gode til å stå opp for seg selv , og i en konflikt undergraver de alle dine motiver og meninger. Så ja: få henne ut av livet. Og nei: ikke ta konflikten. 

Anonymkode: bbe6e...3e6

Enig.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm... jeg hadde en HELT lik venninne, HELT lik. Vet du hva som skjedde når jeg skjøv henne litt på avstand og ikke lot samvittigheten min vinne? Hun blokkerte meg og sa hun ikke ville ha en dårlig venninne som ikke klarer å stille opp. Ironisk hva? 

Anonymkode: 25b3f...5ae

Jeg prøvde å snakke med hun om det i dag. Og la ting på en så pen måte som mulig, men samtidig la frem hva jeg følte oppi dette og hva vi begge burde jobbe med. Jeg gikk ikke direkte på hun, men forklarte og stilte spm over hvordan vi kunne få det bedre for slik jeg ser det nå, så går det ikke mer. Men hun slettet meg over alt på sosiale medier. Hun tok det veldig personlig. 

Jeg spurte også hva hun tenker om det jeg sa, men hun sa det ikke var noe å tenke over og var ikke villig til å si sin mening fordi hun tok det så personlig, istede bare "slo hun opp" med meg der og da. I grunn så bryr jeg meg ikke, gir egentlig faen nå. 

I følge ei annen venninne som jeg snakket med før jeg la frem det jeg sa, så sa hun at det ikke kunne misforstås og at det ikke var noe grunn til å ta det så personlig.... 

Men jeg vil nok få det bedre nå tror jeg. Fordi irritasjonen har lenge bygd seg opp og jeg fikk tilslutt nok. Kanskje like greit at det endte sånn, selvom det ikke var hensikten at hun skulle ta det sånn, men dessverre så jeg det kunne komme. TS

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å snakke med hun om det i dag. Og la ting på en så pen måte som mulig, men samtidig la frem hva jeg følte oppi dette og hva vi begge burde jobbe med. Jeg gikk ikke direkte på hun, men forklarte og stilte spm over hvordan vi kunne få det bedre for slik jeg ser det nå, så går det ikke mer. Men hun slettet meg over alt på sosiale medier. Hun tok det veldig personlig. 

Jeg spurte også hva hun tenker om det jeg sa, men hun sa det ikke var noe å tenke over og var ikke villig til å si sin mening fordi hun tok det så personlig, istede bare "slo hun opp" med meg der og da. I grunn så bryr jeg meg ikke, gir egentlig faen nå. 

I følge ei annen venninne som jeg snakket med før jeg la frem det jeg sa, så sa hun at det ikke kunne misforstås og at det ikke var noe grunn til å ta det så personlig.... 

Men jeg vil nok få det bedre nå tror jeg. Fordi irritasjonen har lenge bygd seg opp og jeg fikk tilslutt nok. Kanskje like greit at det endte sånn, selvom det ikke var hensikten at hun skulle ta det sånn, men dessverre så jeg det kunne komme. TS

Du får håpe hun blokkerer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...