Gå til innhold

Ingen hørsel etter dren..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har opplevd at barna deres fortsatt ikke hører gått etter øredren-innsettelse?

Anonymkode: 5b8c0...978

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har erfaringer med dette? :( 

AnonymBruker
Skrevet

Hva har de sagt på høresentralen?

hvor lenge siden er det drenet er satt inn, og ikke minst er det medfødt hørselsproblemer innad familien?

Anonymkode: 667a6...e73

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har de sagt på høresentralen?

hvor lenge siden er det drenet er satt inn, og ikke minst er det medfødt hørselsproblemer innad familien?

Drenet ble satt inn for noen dager siden. Vi har ikke vært på hørselssentral enda kun hos øre-nese-hals-lege. En av oss foreldrene har nedsatt hørsel på det ene øret - medfødt. Men barnet det gjelder hørte helt fint før ørene ble tette av væske.

ts

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drenet ble satt inn for noen dager siden. Vi har ikke vært på hørselssentral enda kun hos øre-nese-hals-lege. En av oss foreldrene har nedsatt hørsel på det ene øret - medfødt. Men barnet det gjelder hørte helt fint før ørene ble tette av væske.

ts

Ville gitt det mer tid! Barnet må få tilpasse seg. Når det er sagt så kan de falle ut, men det er for tidlig å konkludere. 

Anonymkode: a7752...018

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville gitt det mer tid! Barnet må få tilpasse seg. Når det er sagt så kan de falle ut, men det er for tidlig å konkludere. 

Så det er ikke dermed sagt at hørselen kommer tilbake med en gang? Føler alle sier det og da forventer man det omtrent også :( 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Barnet må jo også rekke å venne seg til den nye sansen og de nye inntrykkene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hørsel kan være arvelig, så det ville jeg vert obs på. Som andre her og nevner så gi det mer tid!

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet må jo også rekke å venne seg til den nye sansen og de nye inntrykkene. 

Får håpe at hørselen blir bedre etterhvert. Ble bare så bekymret når forventningene fra spesialistene er at hørselen kommer tilbake med et brak.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørsel kan være arvelig, så det ville jeg vert obs på. Som andre her og nevner så gi det mer tid!

Ja, for alt jeg vet så har barnet arvet hørselen til den av oss som har nedsatt hørsel. Håper dog at hørselen kommer seg :) 

ts

Skrevet

Har ingen erfaring med andre barns opplevelse men selv fikk jeg satt inn et dren da jeg var fire.. da jeg våknet opp etter narkosen var jeg fly forbannet fordi jeg hørte så godt at alt var bråk i mine ører.

Det kan godt hende at folk er forskjellige når det kommer til dette så ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 2
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Er det lenge siden det ble satt inn? Søsteren min hadde gjentatte ørebetennelser og senere dren i øret. Hun har noe nedsatt hørsel i voksen alder, tross dren ja. Men det har nok absolutt hjulpet, og hun slapp å slite mer med de stadige ørebetennelsene hun hadde.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Er det lenge siden det ble satt inn? Søsteren min hadde gjentatte ørebetennelser og senere dren i øret. Hun har noe nedsatt hørsel i voksen alder, tross dren ja. Men det har nok absolutt hjulpet, og hun slapp å slite mer med de stadige ørebetennelsene hun hadde.

Det er kun noen dager siden :(

ts

Gjest Geirfuglen
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun noen dager siden :(

ts

Tror du absolutt skal se det an litt da ja, også pga hvordan barnet oppfatter ting og viser videre til dere. Søsteren min sa «Hæh» i månedsvis etter at hun fikk dren fordi den reaksjonen var så tillært gjennom flere år med dårlig hørsel. Selv om hun egentlig hørte. Og selv om hun fortsatt har noe nedsatt hørsel er det nok bare vi nære som merker det. Det ble mye bedre. Masse lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Geirfuglen skrev:

Tror du absolutt skal se det an litt da ja, også pga hvordan barnet oppfatter ting og viser videre til dere. Søsteren min sa «Hæh» i månedsvis etter at hun fikk dren fordi den reaksjonen var så tillært gjennom flere år med dårlig hørsel. Selv om hun egentlig hørte. Og selv om hun fortsatt har noe nedsatt hørsel er det nok bare vi nære som merker det. Det ble mye bedre. Masse lykke til 😊

Tusen takk❤️
ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...