Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har alltid vært opptatt av å kjøpe hudpleie og sminke som koster litt, da jeg alltid har tenkt at det er bedre. Både med tanke på hva produktet lover og ingredienser. Bruker merker som Clarins, Lancome, bareMinerals, Dior, Clinique, Chanel Biotherm, osv. 

I det siste har jeg hørt at det nødvendigvis ikke er noen forskjell. Hvis noen her har peiling på ingredienser og sånt, hvordan stiller «drugstore-merker» som L’Oréal, Maybelinne, Nivea, osv. mot merkene over?

Jeg bruker spesielt mye penger på å kjøpe mascara ofte, så hvis innholdet er mye av det samme vil jeg gjerne finne rimeligere alternativer.

Hva er deres erfaringer? 😊

Anonymkode: 57007...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd MASSE forskjellig sminke, og hver gang så føler jeg drugstore merkene er de aller beste, feks gel eyeliner fra maybelline, og mascara fra maybelline også er mye bedre enn de dyre! Spesielt også foundation, prøvd alt fra Chanel til billigmerker fra Polen, og ender alltid opp med de billigste jeg har da de er best (etter min erfaring) 

Anonymkode: 4a0a8...a90

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler stort sett ekstra kun pga kjent merkevare, og penere innpakning.

Anonymkode: 57ece...3e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en foundation fra Glo Skin Beauty (tidligere GloMineral) og er så fornøyd med denne at jeg aldri kommer til å bytte til en annen, selv om den er dyr. Bruker en concealer fra Helena Rubinstein (magic concealer) og den er bra, men her tror jeg at jeg kan finne noe som er billigere som også er bra eller like bra (finnes det gode drugstore-concealere egentlig?) Er også glad i en rouge fra Glo Skin Beauty, men jeg har brukt billigere rouger i det siste og det fungerer. Brukte en drugstore-maskara tidligere, men har blitt så glad i en mascara fra Sensai, som jeg syns er mye bedre enn de rimelige mascaraene jeg likte før. Har en øyeskygge fra Chanel som jeg elsker og kommer ikke til å bytte den ut, også har jeg rimeligere øyenskygger.

Anonymkode: 4ba27...3ed

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd MASSE forskjellig sminke, og hver gang så føler jeg drugstore merkene er de aller beste, feks gel eyeliner fra maybelline, og mascara fra maybelline også er mye bedre enn de dyre! Spesielt også foundation, prøvd alt fra Chanel til billigmerker fra Polen, og ender alltid opp med de billigste jeg har da de er best (etter min erfaring) 

Har alltid brukt dyre mascaraer, men byttet til en billig mascara som jeg brukte i flere år, også kjøpte jeg en dyr mascara og syns den var så mye bedre enn den billige masacara, kjøpe nemlig den billige mascaraen igjen og ble skuffet etter å ha blitt vant til den dyre mascaraen. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder foundation syns jeg ikke de dyre merkene har noen gode foundation i det hele tatt, kun Glo Skin Beauty. Chanel, Sensai, Dior, osv. har helt elendige foundation. Jeg liker mineralfoundation og merker som dior, chanel, osv. har ikke så vidt jeg vet mineralfoundation. 

AnonymBruker
Skrevet

Hudsminke kjøper jeg alltid av kvalitet, fordi jeg merker stor forskjell på foundation fra YSL eller en vannfast fra MAC vs. en foundation fra Maybelline eller noe lignende. Huden min får kviseutbrudd og sminken går av med en gang nesten. Når det kommer til eyelinere og mascara synes jeg Isadora sin liquid eyeliner veldig god, bedre enn de dyre jeg har brukt. Ender alltid opp med den. Har også brukt mascara fra Dior, Lancome og favoritten min fra YSL, men byttet ut fra YSL til en fra Maybelline som seriøst gir akkurat samme resultat. Så etter min personlige erfaring så varierer det veldig. Har øyeskyggepaletter som koster over 600, men er så dårlige pigmenterte at w7-palettet fra Normal er bedre.

Anonymkode: cda30...b64

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hudsminke kjøper jeg alltid av kvalitet, fordi jeg merker stor forskjell på foundation fra YSL eller en vannfast fra MAC vs. en foundation fra Maybelline eller noe lignende. Huden min får kviseutbrudd og sminken går av med en gang nesten. Når det kommer til eyelinere og mascara synes jeg Isadora sin liquid eyeliner veldig god, bedre enn de dyre jeg har brukt. Ender alltid opp med den. Har også brukt mascara fra Dior, Lancome og favoritten min fra YSL, men byttet ut fra YSL til en fra Maybelline som seriøst gir akkurat samme resultat. Så etter min personlige erfaring så varierer det veldig. Har øyeskyggepaletter som koster over 600, men er så dårlige pigmenterte at w7-palettet fra Normal er bedre.

Nå ble jeg nysgjerrig på hvilken Maybelline mascara du bruker? 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Varierer litt her i gården. 

Hudpleie: Her er det meste relativt dyrt, med unntak av noen produkter fra the ordinary. 

Mascara: Billig

Eyeliner: Dyr, men kun fordi de billige alltid er utsolgt når jeg handler. Erfaringsmessig er de rimelige like bra. 

Fundation: Dyr

Øyebrynspenn: Dyr. Favoritten var hm sin helt til de endret på "oppskriften". 

Øyeskygge: Dyr 

Blush og solpudder: Dyr 

Neglelakk: Rimelig 

Anonymkode: afeb1...545

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hvilken Maybelline mascara du bruker? 😄 

Haha, bruker denne 😄 Får alltid spørsmål om jeg har tatt på falske vipper, den er amazing 🙏 Tar på flere lag da.image.thumb.png.90ac21a226feb4fc5564875d956f13c7.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er stor forskjeller både innad dyr og rimeligere sminke. Har prøvd noe foundation fra Dior, og er ikke fornøyd. Er derimot veldig fornøyd med Bare Minerals. Jeg liker maskara fra Origins. Har veldig dårlig erfaring med en del rimelig maskara, da den sverter av i løpet av få timer.

Noen som har erfaring med mineralsminke fra merket Idun som selges på apotek? Har sett det noen ganger på apoteket, og vurderer å prøve. Fant nesten ingen omtaler da jeg googlet.

Anonymkode: 72b2d...7a5

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, bruker denne 😄 Får alltid spørsmål om jeg har tatt på falske vipper, den er amazing 🙏 Tar på flere lag da.image.thumb.png.90ac21a226feb4fc5564875d956f13c7.png

Den må jeg sjekke ut 🙏 Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er stor forskjeller både innad dyr og rimeligere sminke. Har prøvd noe foundation fra Dior, og er ikke fornøyd. Er derimot veldig fornøyd med Bare Minerals. Jeg liker maskara fra Origins. Har veldig dårlig erfaring med en del rimelig maskara, da den sverter av i løpet av få timer.

Noen som har erfaring med mineralsminke fra merket Idun som selges på apotek? Har sett det noen ganger på apoteket, og vurderer å prøve. Fant nesten ingen omtaler da jeg googlet.

Anonymkode: 72b2d...7a5

Har testet en fundation som heter Norrsken fra Idun, ikke fornøyd. Men vurderer å teste en annen type også før jeg gir opp. Øyenbrynspennen fra dette merket er jeg veldig fornøyd med 🙂

Anonymkode: afeb1...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...