Gå til innhold

Deler du din neste reise på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Deler du din neste reise på sosiale medier hvis den er 

a) i et land UD fraråder
b) i utlandet, men i et land UD ikke fraråder

Vi har tenkt oss på ferie til et land som UD ikke fraråder lenger, men har sett en del hissige innlegg i det siste fra diverse folk. Ikke bare om reiser til utlandet generelt, men også til land UD nå sier det er greit å besøke. Koronapolitiet vil ha mye strammere regler enn både myndigheter og helsemyndigheter, så her tror jeg kanskje ikke det blir delt noe i år. Får bedre tid til å nyte reisen uansett da, selv om vi uansett bare pleide dele litt på kveldstid på hotellet. :) 

Anonymkode: dd404...259

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal til Danmark og skal dele som vanlig, lever ikke på SOME så det blir ikke stort.  Liker å leve i nuet. 

Anonymkode: 740f4...296

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal til Danmark og skal dele som vanlig, lever ikke på SOME så det blir ikke stort.  Liker å leve i nuet. 

Anonymkode: 740f4...296

Vi pleier heller ikke dele så mange bilder, men nå i det siste har enkelte lagt ut statuser om at man omtrent er jevngod med en morder om man tar turen over grensen. Eller får skylden for at folk i risikogruppen ikke tør gå ut osv. Bli hjemme, er fortsatt mantraet.  Kanskje jeg bare burde få nye venner, for jeg synes det må være greit å reise når myndighetene ikke lenger fraråder det. Og skal jeg være helt ærlig, også når det frarådes, så lenge det ikke er forbud. Jeg ville for eksempel ikke brutt danskenes seksdagersregel, selv om jeg synes det er en merkelig regel. 

AnonymBruker
Skrevet

Tør uansett ikke poste mye i disse tider. Det er bare politisk korrekthet ute og går på min facebook, i alle fall. De eneste som legger ut noe er de som skal sykle til Nordkapp og ligge i telt på veien. Eller de som poster Black lives matter-slagord. Eller lister over høylitterære bøker de har lest... Man skal fremheve den beste versjonen av seg selv, det er sikkert.

Savner gamledager med sydenbilder (føtter på sandstrand i solnedgangen), artige festbilder, rare kattefjes eller morsomme memes.

Anonymkode: 37ba0...253

• Liker 5
Skrevet

Kommer til å dele som normalt av norgesferien vår. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler aldri noe om at jeg skal dra på eller er på ferie, kan kanskje legge ut bilder etter at vi er kommet hjem.

Anonymkode: 94daa...ddd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tør uansett ikke poste mye i disse tider. Det er bare politisk korrekthet ute og går på min facebook, i alle fall. De eneste som legger ut noe er de som skal sykle til Nordkapp og ligge i telt på veien. Eller de som poster Black lives matter-slagord. Eller lister over høylitterære bøker de har lest... Man skal fremheve den beste versjonen av seg selv, det er sikkert.

Savner gamledager med sydenbilder (føtter på sandstrand i solnedgangen), artige festbilder, rare kattefjes eller morsomme memes.

Anonymkode: 37ba0...253

Veldig politisk korrekt på min også. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er mer korrekt å reise rundt i Norge enn å reise til Danmark. Man kan jo like gjerne ende opp med å spre smitte rundt i Norge. De som er for totalt portforbud er i det minste mer konsekvente. Mulig liten avsporing, men er det en ting jeg helst vil slippe å se på facebook og de fleste andre steder, så er det FØTTER. Har aldri kunnet begripe greia. 😜

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det blir mulighet for Hellastur e.l så kommer jeg til å poste på insta ja. Vil folk kjefte så får de bare kjefte. Instagram er min reisedagbok og jeg liker å dele inspirasjon(har fått mange tilbakemeldinger fra folk som synes det er så gøy å se bilder fra mine reiser og at de oppdager nye plasser). 

Anonymkode: 828f8...cf4

• Liker 1
Skrevet

Etter pressekonferansen i går så blir det til at jeg planlegger en tur med tog nedover i Europa til høsten. Men kun til land som vi for lov til å reise. Utgangspunktet er Tyskland, Sveits og Østerike. Men kan endre seg. Kommer glatt til å legge ut på sosiale medier fra turen. På samme måte som jeg kommer til å legge ut når jeg skal på biltur på Vestlandet i juli.

AnonymBruker
Skrevet

Deler aldri hvor jeg skal på ferie. 

Anonymkode: b8b61...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Deler aldri bilder på SoMe, så deler nok ingenting når jeg skal på en liten innenlandsreise.

Anonymkode: c64c0...886

AnonymBruker
Skrevet

Deler ikke noe normalt på SoMe heller, men hvis det blir Spania på oss i år skal vi absolutt være nokså stille om det. Orker ikke forholde meg til moralpoliti og rynkesnuter av å gjøre noe som er helt innenfor lovverket/anbefalingene...Folk er gærne.. 

Anonymkode: c87e7...ad2

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Deler ikke noe normalt på SoMe heller, men hvis det blir Spania på oss i år skal vi absolutt være nokså stille om det. Orker ikke forholde meg til moralpoliti og rynkesnuter av å gjøre noe som er helt innenfor lovverket/anbefalingene...Folk er gærne.. 

Anonymkode: c87e7...ad2

Ja, det som er litt rart er at folk deler som gale om turer til Lofoten og Vestlandet allerede, og får masse rosende kommentarer om at de ferierer i Norge. Selv om de gjerne reiser fra områder med litt høyere smitte til steder med mindre smitte. Pluss reiser rundt til masse ulike steder, og potensielt sprer smitte over store områder. Men Tar du noen dager i Spania bør du helst holde munn, for der har de hatt veldig høy smitte før. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja kommer til å dele som vanlig (skal kanskje til feriehuset vårt i spania til høsten). Lever i nuet, men elsker å ta bilder og legger som regel ut masse feriebilder når jeg kommer hjem (instagram og facebook). Om folk syntes det er fælt får de slette meg, det går helt fint.

Anonymkode: a86ab...ec1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Italia i august . Deler

Anonymkode: 753ca...f75

Skrevet
På 25.6.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Veldig politisk korrekt på min også. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er mer korrekt å reise rundt i Norge enn å reise til Danmark. Man kan jo like gjerne ende opp med å spre smitte rundt i Norge. De som er for totalt portforbud er i det minste mer konsekvente. Mulig liten avsporing, men er det en ting jeg helst vil slippe å se på facebook og de fleste andre steder, så er det FØTTER. Har aldri kunnet begripe greia. 😜

Danmark har vel åpnet for andre land også så det er jo en noe større risiko ved det. Dessuten så er vel mye av problemet transporten til andre land. Flyplass, båt og slike plasser hvor det naturlig nok samles veldig mye mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Snakker sjelden om ferier på fjesbok, men tar en del bilder, og kan finne på å dele bilder jeg har tatt mens jeg fortsatt er på reise. Sjelden sosiale greier da, mer landskap, dyrebilder og slikt. Er sikkert ikke så lett å se hvilket land den ørnen eller det pinnsvinet befinner seg i. 

Anonymkode: 86387...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Posta på snap at jeg var i Sverige i dag. To timer i en kommunen uten påvist korona i det hele tatt 😊

Poster aldri noe andre steder. 

Anonymkode: cad7e...ae6

AnonymBruker
Skrevet

De som er hissigst på dette blant mine egne venner er at par politisk korrekte slektninger jeg har lite til felles med generelt. Det er sikkert flere ting de reagerer på, men det ignorerer jeg.

Jeg kommer nok ikke til å dra utenlands i sommer, da jeg synes det blir litt mye stress og heller ikke vil bruke penger på en tur som ikke er optimal. Jeg har riktignok dratt til Danmark (og også delt) men det "teller" ikke helt synes jeg, ettersom det heller ikke er et risikoland. 

Det blir nok først i høst jeg drar utenlands, omkring oktober, når været er dårlig her hjemme. Da får det stå til. 

Anonymkode: b6873...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg...og mange med meg er så møkka lei folk som delere alt av feriebilder mm på sosiale medier,tror de virkelig at de fleste har store ønsker om å se hvor dere ferierer? oppmerksomhetssyke tullinger som driver med slik, problemet er at litt for mange ikke har skjønt at vi andre driter i hvor dere er på ferie,så hold bildene for dere selv!

Anonymkode: 6e178...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...