AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Mitt barn er i fosterhjem hos farens familie. Faren(min ex) til mitt barn, døde da barnet var 1 år. Da barnet var 3 år fikk jeg ms som gjorde at jeg ikke klarte omsorgen. Barnet mitt skulle bare bo der en liten liten stund, men så gikk årene og selv om jeg nå hadde klart omsorgen fordi barnet er tenåring og mer selvstendig, så blir barnet boende i fosterhjem fordi hun er vant til det. Trist men sånn er det! Saken er den at fostermor altså barnets tante, ofte har påpekt til barnet at de har så mye mer å tilby enn meg. For eks :dattera mi skulle komme til meg på 17 mai frokost da hun var 7 år, jenta fortalte meg at tanta hadde sagt at hun kom ikke til å få det like fint hos meg 17 mai, fordi de hadde så mye mer å tilby. Det samme får jeg høre i forbindelse med julefeiring, de har så mye mer å tilby enn meg fordi de har så mange flotte tradisjoner, sier tanten til min datter, og datteren min sier det til meg. Har lest tilsynsfører rapport hos barnevernet, der det også står at tanta sier til tilsynsfører, at de har så mye mer å tilby enn meg. Jeg blir så jævlig såret og forbannet. Jeg har høyere utdannelse men er nå ufør. Har ikke rusproblemer eller psykiske problemer. Jeg har en liten vanlig leilighet som jeg eier selv, tanten har ingen utdannelse men har via sin samboer klart å komme seg inn i et yrke som gir mye status. De bor i et veldig flott hus som de har hatt råd til å kjøpe, fordi de var så smart å kjøpe en leilighet for 25 år siden som de solgte med pen gevinst. Tanten er veldig opptatt av glitter og glam. Hun er opptatt av at både hun, familien og huset ser pent og stylet ut. Jeg ser mer alminnelig ut og har en alminnelig stil på leiligheten min. Det viktigste for barn / tenåringer er kjærlighet og omsorg, ikke pynt og fin fasade mener jeg. Anonymkode: 2f675...e1a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Det må være så vondt å høre for deg som mor! Jeg er enig med deg at det viktigste er kjærlighet og omsorg. Hvordan sier datteren din at hun har det hos dem? Dere treffes vel, håper jeg? Tanten høres veldig overfladisk ut. Har du snakket med tanten selv? Du høres ut som en snill og omsorgsfull mor til tross for en utfordrende sykdom. Jeg håper datteren din setter pris på deg! ❤️ Jeg har ingen gode råd, men ville bare si det. Anonymkode: 2372e...fad 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det må være så vondt å høre for deg som mor! Jeg er enig med deg at det viktigste er kjærlighet og omsorg. Hvordan sier datteren din at hun har det hos dem? Dere treffes vel, håper jeg? Tanten høres veldig overfladisk ut. Har du snakket med tanten selv? Du høres ut som en snill og omsorgsfull mor til tross for en utfordrende sykdom. Jeg håper datteren din setter pris på deg! ❤️ Jeg har ingen gode råd, men ville bare si det. Anonymkode: 2372e...fad Har ikke snakket med tanta, klarer ikke kvinnemennesket. Dattera mi har det ok, hun styrer sitt eget liv uten så mye regler fordi de bryr seg ikke så mye. Jeg mener det er ille, men en 13 åring synes selfølgelig det er fint. Ts Anonymkode: 2f675...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Glimrende sjangse å vise barnet hva ekte glede er. Det er samhold, respekt, godhet. Ikke glam glitter og overfladiske verdier. Anonymkode: 734b1...0bf
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket med tanta, klarer ikke kvinnemennesket. Dattera mi har det ok, hun styrer sitt eget liv uten så mye regler fordi de bryr seg ikke så mye. Jeg mener det er ille, men en 13 åring synes selfølgelig det er fint. Ts Anonymkode: 2f675...e1a Tante kommer aldri til å klare å erstatte den plassen du alltid kommer til å ha. Du er mammaen hennes. Og med slik oppførsel kommer tante til å undergrave seg selv ovenfor denne jenta. Du må bare ha hjemmet ditt åpent for datteren din, så vil det ordne seg. Anonymkode: 4fce3...405 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har også MS og er av og til redd for å bli verre å ikke kunne ta meg godt nok av datteren min. Datteren min er snart 7 år og er ca litt mer enn 35% hos far. det hjelper jo mye. Det blir jo enklere jo eldre hun blir, men jeg er ofte redd for å bli verre. Du er mor til barnet ditt og det tror jeg alltid vil stå høyest hos barn, om du bor leilighet eller stort hus. Og selvfølgelig ; det viktigste for barn er kjærlighet og omsorg ikke glam og glitter. Mye av det du sier tanten har sagt har jo datteren din fortalt deg,men hvordan forholder hun seg til det? Anonymkode: 3ea7d...626 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Mange folk der ute som ikke bør bli fosterforeldre.. Anonymkode: a3fa8...033 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også MS og er av og til redd for å bli verre å ikke kunne ta meg godt nok av datteren min. Datteren min er snart 7 år og er ca litt mer enn 35% hos far. det hjelper jo mye. Det blir jo enklere jo eldre hun blir, men jeg er ofte redd for å bli verre. Du er mor til barnet ditt og det tror jeg alltid vil stå høyest hos barn, om du bor leilighet eller stort hus. Og selvfølgelig ; det viktigste for barn er kjærlighet og omsorg ikke glam og glitter. Mye av det du sier tanten har sagt har jo datteren din fortalt deg,men hvordan forholder hun seg til det? Anonymkode: 3ea7d...626 Datteren min ser at jeg har like fin 17.mai frokost som de 😀 men julefeiringen blir jo litt mer stusselig hvis det bare er meg og jentungen. Hvis vi feirer med min familie er det bra, men siden de bor på andre kanten av landet og det både er langt og slitsomt å reise dit for meg, er det ikke ofte vi har vært der i jula. Har syk mor så kan ikke forvente de skal komme hit om vinteren, har heller ikke plass til slekta. Jentungen blir 14 i år og har kommet inn i en alder der pynting, sminke og fasade er viktig, så jeg er redd at det kommer til å smitte av fra tanta til henne,og at jenta kommer til å like deres stil bedre. De får være så overfladiske og opptatt av utseende og fasade som du bare vil, men jeg synes overhodet ikke noe om at tanta i løpet av mange år har sagt at de har så mye mer å tilby enn meg! Dumme nek! Ts Anonymkode: 2f675...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Jeg syns du bør ta kontakt med barnevernet eller familievernkontoret.. det er ikke greit at hun rakker ned på deg. Du har hatt mer motgang i livet.. vært sterk nok til å ta verdens tyngste avgjørelse med å la tante ha barnet ditt mtp barnets beste- og så sier hun slik... skammelig Anonymkode: a4498...508
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 Og at jenta kommer til å like deres stil bedre da er du litt opptatt av dette du også Anonymkode: 5e38a...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min ser at jeg har like fin 17.mai frokost som de 😀 men julefeiringen blir jo litt mer stusselig hvis det bare er meg og jentungen. Hvis vi feirer med min familie er det bra, men siden de bor på andre kanten av landet og det både er langt og slitsomt å reise dit for meg, er det ikke ofte vi har vært der i jula. Har syk mor så kan ikke forvente de skal komme hit om vinteren, har heller ikke plass til slekta. Jentungen blir 14 i år og har kommet inn i en alder der pynting, sminke og fasade er viktig, så jeg er redd at det kommer til å smitte av fra tanta til henne,og at jenta kommer til å like deres stil bedre. De får være så overfladiske og opptatt av utseende og fasade som du bare vil, men jeg synes overhodet ikke noe om at tanta i løpet av mange år har sagt at de har så mye mer å tilby enn meg! Dumme nek! Ts Anonymkode: 2f675...e1a Tror det er viktig at du ikke lar dette plante seg i deg også. Dere er tydeligvis forskjellige, og jeg skjønner at det er utrolig sårt at datteren din bor der. Men tenk også på at hun har åpnet hjemmet sitt for datteren sin. Selv om dere ikke har like verdier, har hun valgt å gjøre dette. Viktig å anerkjenne det også, selv om det gjør vondt, og selv om det ikke er realt å si noe nedsettende om hvordan du har det. Datteren din kommer uansett til å se dette på sikt. Jeg tenker at det også er noe du kan ta opp på en grei måte. Ville gjort alt jeg kunne i min makt for ikke å høyne konfliktnivået, men heller få til et godt samarbeid, for deres alles skyld. Anonymkode: f9a41...e72 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #12 Skrevet 25. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og at jenta kommer til å like deres stil bedre da er du litt opptatt av dette du også Anonymkode: 5e38a...6f5 Det er der hun bor nesten hele tiden, og da blir hun jo preget av deres smak og livsstil, det er jo naturlig. Ts Anonymkode: 2f675...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du bør ta kontakt med barnevernet eller familievernkontoret.. det er ikke greit at hun rakker ned på deg. Du har hatt mer motgang i livet.. vært sterk nok til å ta verdens tyngste avgjørelse med å la tante ha barnet ditt mtp barnets beste- og så sier hun slik... skammelig Anonymkode: a4498...508 Barnevernet kommenterte det ikke, da jeg nevnte det. Ts Anonymkode: 2f675...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min ser at jeg har like fin 17.mai frokost som de 😀 men julefeiringen blir jo litt mer stusselig hvis det bare er meg og jentungen. Hvis vi feirer med min familie er det bra, men siden de bor på andre kanten av landet og det både er langt og slitsomt å reise dit for meg, er det ikke ofte vi har vært der i jula. Har syk mor så kan ikke forvente de skal komme hit om vinteren, har heller ikke plass til slekta. Jentungen blir 14 i år og har kommet inn i en alder der pynting, sminke og fasade er viktig, så jeg er redd at det kommer til å smitte av fra tanta til henne,og at jenta kommer til å like deres stil bedre. De får være så overfladiske og opptatt av utseende og fasade som du bare vil, men jeg synes overhodet ikke noe om at tanta i løpet av mange år har sagt at de har så mye mer å tilby enn meg! Dumme nek! Ts Anonymkode: 2f675...e1a Men da må du lære henne gode verdier da. Når hun sier at jammen vi har jo ikke like mye mat og fin pynt. Så sier du, men jenta mi. Vi er jo sammen. vi har gode samtaler. vi spiller spill sammen og jeg elsker deg. du er datteren min. Er ikke det bra da? Og så er du voksen og kan ikke ta deg nær av det som en på 14 sier som har knapt noe livserfaring. Det er du som må være vis her. Anonymkode: 734b1...0bf 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #15 Skrevet 25. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da må du lære henne gode verdier da. Når hun sier at jammen vi har jo ikke like mye mat og fin pynt. Så sier du, men jenta mi. Vi er jo sammen. vi har gode samtaler. vi spiller spill sammen og jeg elsker deg. du er datteren min. Er ikke det bra da? Og så er du voksen og kan ikke ta deg nær av det som en på 14 sier som har knapt noe livserfaring. Det er du som må være vis her. Anonymkode: 734b1...0bf Det er ikke datteren min som sier at de har mer å tilby enn meg, hun forteller meg det som tanten sier Ts Anonymkode: 2f675...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #16 Skrevet 25. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket med tanta, klarer ikke kvinnemennesket. Dattera mi har det ok, hun styrer sitt eget liv uten så mye regler fordi de bryr seg ikke så mye. Jeg mener det er ille, men en 13 åring synes selfølgelig det er fint. Ts Anonymkode: 2f675...e1a En dag blir hun 23 eller 33 og skjønner selv mye mer enn hun gjør nå som 13 åring og da vil hun også se fostermor / tante for den hun er, ikke at det er noen trøst i dag.. Anonymkode: ba99a...a4d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå