AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Er så lei av alle vennene til barna mine. De går på vg en annen plass så ser de ikke så mye. Så i ferier og langhelger har jeg lyst å ha de for meg selv. De er supersosiale, så vennene herfra står nærmest å venter når de kommer hjem og det er mas om overnatting fra dag 2. så er det mas fra vennene der de går på skole. Kan de få komme ein liten uke siden det nå er sommer og ferie?De rydder jo og er greie men jeg har problem med å kose meg med alle disse ungdommene her. Er litt introvert person selv. Mannen min er supersosial og synest det er kjekt med fullt hus og jeg blir den sure som prøver å begrense. Har så lyst å nyte tiden med mine barn, ikke dele de og forholde meg til alle vennene deres. Bør jeg tenke at det er ungdommene sitt hus og, ikke bare mitt? Blir gal av dette😫 Anonymkode: 78741...91b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Det er ungdommer. Jobben deres er å løsrive seg og synes at venner er viktigst. Det er helt naturlig, ikke stopp dette. De kommer tilbake en dag. Du er litt smålig, beklager. Anonymkode: 9ed84...e43 12
Gjest Made4u Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Smålig er kanskje ikke noe jeg ville sagt, men kan si så mye som at du er deg og dette passer ikke deg så godt. Dessverre for deg er det lite du får gjort med det, du har så voksne barn også at de nok velger litt selv også og for dem så blir det trolig kjedeligere om de må prioritere deg og dine behov. Så det beste du kan gjøre er nok å spille med, altså la ting være som de er.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Nei, du er ikke smålig. Men det er kanskje ikke så mye å gjøre noe med når du er den eneste som ønsker det på en annen måte. Men kanskje du kan reise et sted av og til, med mann og barn? Det er jo veldig gøy at barna er godt likt og har mange venner, men forstår deg som introvert. Anonymkode: d7997...594 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Kan du kanskje gjøre soverommet ditt til et fristed hvor du kan trekke tilbake til for ro og fred? Jeg synes ikke dette er noe du skal eller bør begrense. Det er viktig for ungdommer å utvikle sosiale bånd og når de er hjemme hos dere har dere en fantastisk mulighet til å ha dem under deres vinger. Det blir viktig når de blir noen år eldre og grenser skal testes med alkohol og diverse. La ungdommer være ungdommer! Anonymkode: 2a533...73e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 Jeg forstår deg godt når det eneste du ønsker er å være med dine barn når de er hjemme, men så prioriterer de å være med vennene sine istedenfor. Du har mer behov for å være med de enn de har med deg. Det er tøft for oss foreldre men det er det som kalles å vokse opp å løsrive seg. Anonymkode: 8df81...98f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Syntes ikke du er smålig, hadde ikke orket huset fullt av ungdom som skulle bo i ukesvis tilsammen, alltid folk ekstra tilstede, enten ved frokost, middag , på bad etc. En natt i ny og ne er ok, men kanskje over flere dager under sommeren . Neitakk . Har selv ungdom i hus, og det hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: ef3ac...ea0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Jeg synes ikke du er smålig. Det er helt legitimt å ikke ha huset fullt av andres unger hele ferien. Det er helt ok å sette grenser, og si at denne uken skal vi bare være familien. Men, du bør finne en gylden middelvei her. Å nekte all form for besøk, blir litt feil. Da blir det dritt for ungene å være hjemme, og det vil du vel heller ikke. Anonymkode: da99b...e6e
Hasselnøtter Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg godt når det eneste du ønsker er å være med dine barn når de er hjemme, men så prioriterer de å være med vennene sine istedenfor. Du har mer behov for å være med de enn de har med deg. Det er tøft for oss foreldre men det er det som kalles å vokse opp å løsrive seg. Anonymkode: 8df81...98f Denne delen av problemet må du dessverre bare godta. Ungene nedprioriterer oss foreldre, vi blir mindre viktige for dem. Sånn skal det dessverre være. Men den andre delen må dere finne en løsning på. Det er så utrolig slitsomt å være introvert og ikke få noen pauser. Kanskje ungdommene kan være litt hos andre? Dra på hyttetur et par dager? Telttur? De må rett og slett ta hensyn til deg. Ikke hele tiden, men innimellom. Du kan selvfølgelig også dra ut, men det er ikke det samme som å få være alene hjemme.
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. juni 2020 #10 Skrevet 25. juni 2020 Ja, du er smålig. Vil du ha de for deg selv må dere dra bort. Hadde aldri nektet barna besøk ☀️
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #11 Skrevet 25. juni 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av alle vennene til barna mine. De går på vg en annen plass så ser de ikke så mye. Så i ferier og langhelger har jeg lyst å ha de for meg selv. De er supersosiale, så vennene herfra står nærmest å venter når de kommer hjem og det er mas om overnatting fra dag 2. så er det mas fra vennene der de går på skole. Kan de få komme ein liten uke siden det nå er sommer og ferie?De rydder jo og er greie men jeg har problem med å kose meg med alle disse ungdommene her. Er litt introvert person selv. Mannen min er supersosial og synest det er kjekt med fullt hus og jeg blir den sure som prøver å begrense. Har så lyst å nyte tiden med mine barn, ikke dele de og forholde meg til alle vennene deres. Bør jeg tenke at det er ungdommene sitt hus og, ikke bare mitt? Blir gal av dette😫 Anonymkode: 78741...91b La de komme. Om få år er det stille i huset. Anonymkode: 48631...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå