Gå til innhold

Nå ryker sommerferien med barna...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ekteparet hadde gledet seg til kjærestetur i Riga, men grunnet korona så ble det ingen tur til Riga. De har bedt om å få refundert pengene for turen, og venter fortsatt på de.

Paret tenkte at de istedenfor skulle ta en liten utflukt med 3 av de minste barna - av 6 barn. 

Nå går de ut i media med at sommerferien med barna ryker da de ikke har fått tilbake pengene enda for Riga turen.

• Altså, de hadde jo i utgangspunktet ikke tenkt å dra på ferie med barna, så noen planlagt tur har ikke gått rett i dass.
  • De hadde heller ikke prioritert ferie med barna i første omgang, så det blir for dumt å si at ferien til barna går i dass grunnet manglende tilbakebetaling fra Norwegian.

Jeg skjønner ikke hva de klager på. Greit at det er kjipt at kjæresteturen ikke ble noe av, og at de må vente lenge på tilbakebetalingen. Men å gå ut i media og bruke barna for å få sympati blir for dumt. 

https://www.tv2.no/a/11512879/

Anonymkode: fa374...f8d

• Liker 40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke å lese slike sutretråder over folk som ikke kommer seg på sommerferie, verken i corona tiden eller ellers. Alltid mye slikt på denne tiden. er ikke en menneskerett å dra på ferie.

Anonymkode: 6c629...6a1

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tja, man kan jo undre seg over hva noen mennesker tenker noen ganger. Jeg syns det er spesielt å gå ut med dette, rett og slett for som du sier, så hadde de ikke planlagt å ta en tur med barna. :) 

Anonymkode: 3a427...b40

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke å lese slike sutretråder over folk som ikke kommer seg på sommerferie, verken i corona tiden eller ellers. Alltid mye slikt på denne tiden. er ikke en menneskerett å dra på ferie.

I Norge er det en rett at barn skal på ferie! Vet du hvorfor? Læreren vil spørre eleven hvor du har vært på ferie?

Anonymkode: 77ea4...546

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, denne skjønte jeg ikke. Hvilke penger hadde de tenkt å bruke, dersom det ikke var korona? Pengene hadde jo da vært brukt opp på tur til Riga..?
Nei, jeg er så lei av folk som skal ut og syte i avisene, når de ikke får det som de vil..!  

Anonymkode: f39cb...f72

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Må dere gidde å lese ordentlig da, turen ble bestilt før krona, grunnet korona ble det mindre inntekt inn

Anonymkode: ff1cd...7a3

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må dere gidde å lese ordentlig da, turen ble bestilt før krona, grunnet korona ble det mindre inntekt inn

Det er det flere som har opplevd i året og ikke noe som har skjedd med bare dem. :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det flere som har opplevd i året og ikke noe som har skjedd med bare dem. :)

Ja?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Paret tenkte at de da fikk bruke pengene de fikk tilbake på en liten utflukt med de tre minste, av alle seks, barna."

Det står svart på hvitt at de ville bruke pengene til noe annet, penger de teknisk sett ikke hadde hatt uansett. Sånn er det. Vi mistet så og si alt vi hadde betalt for årets ferie, så i år er vi hjemme. Hvordan blir det, dersom alle springer til avisene hver gang de ikke får det de vil ha?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg! Skjønner ikke dette feriehysteriet. 

Anonymkode: 0a1f9...008

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får de ikke feriepenger, mon tro? Det er jo uansett penger oppspart fra i fjor.

Anonymkode: a4a85...14b

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekteparet hadde gledet seg til kjærestetur i Riga, men grunnet korona så ble det ingen tur til Riga. De har bedt om å få refundert pengene for turen, og venter fortsatt på de.

Paret tenkte at de istedenfor skulle ta en liten utflukt med 3 av de minste barna - av 6 barn. 

Nå går de ut i media med at sommerferien med barna ryker da de ikke har fått tilbake pengene enda for Riga turen.

• Altså, de hadde jo i utgangspunktet ikke tenkt å dra på ferie med barna, så noen planlagt tur har ikke gått rett i dass.
  • De hadde heller ikke prioritert ferie med barna i første omgang, så det blir for dumt å si at ferien til barna går i dass grunnet manglende tilbakebetaling fra Norwegian.

Jeg skjønner ikke hva de klager på. Greit at det er kjipt at kjæresteturen ikke ble noe av, og at de må vente lenge på tilbakebetalingen. Men å gå ut i media og bruke barna for å få sympati blir for dumt. 

https://www.tv2.no/a/11512879/

Ressursvake folk dytter alltid ungene foran seg for å få hjelp og støtte.

Gjest Made4u
Skrevet

Det er tilnærmet gratis å ta med barna på fisketur, eller ut i skauen på tur og for å lage seljefløyte, å reise et sted å bade også for den saks skyld... Grillmat er veldig billig nå om sommeren... Så sommerferien trenger absolutt ikke bli ille for barn og foreldre, det er mye hva de gjør den til selv.

Bestefar laget strikk-drevet båt til meg da jeg var liten, tro jeg var spent på å skulle bade og prøve den... Også han som lærte meg å lage seljefløyte... Ble folk av meg også, og føler ikke jeg led noen nød som ung gutt som tilbragte masse tid i sommerhuset i Jondal hver sommer som liten, der var enkel standard men jeg fikk oppleve en del spennende der.

Bare tull at barn skal måtte reise på tur til et eksotisk feriemål for at ferien skal ha mening, den gir akkurat så mye mening som foreldre og barn velger å bruke tid sammen på å oppleve noe. Altså kan noen reise langt av sted og det blir bare nitrist for barna, eller de kan vært hjemme og det blir en fantastisk sommerferie.

Så slutt å fremstille dette som en krise, det blir bare toskeskap.

Gjest Made4u
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får de ikke feriepenger, mon tro? Det er jo uansett penger oppspart fra i fjor.

Anonymkode: a4a85...14b

Å moralisere andre mennesker sine økonomiske prioriteringer blir bare meningsløst, mulig de med god grunn ikke svømmer i penger for øyeblikket? Ikke vet jeg, men de har forhåpentligvis tenkt over sine prioriteringer.

Og da skal man ikke hakke på de valgene...

Skrevet

Hvor mye kan det være snakk om? Flybilletter for to, tur-retur Riga med Norwegian kan neppe være mange hundrelappene.. Denne familien har nok større utfordringer enn kansellerte flyreiser. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

wow. Finnes det virkelig sånne folk i Norge??

Anonymkode: e2181...9ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, mange står arbeidsledige, permittert og har større økonomiske problemer ifbm koronavirus. Andre har mistet nære og kjære eller arbeidet livet av seg for å redde andre. 

Så syter enkelte fordi de ikke får reist på ferie, eier ikke folk skamvett? 

Anonymkode: 996b3...15e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Ressursvake folk dytter alltid ungene foran seg for å få hjelp og støtte.

Enig, og det er ille at barn blir brukt på den måten.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

wow. Finnes det virkelig sånne folk i Norge??

Anonymkode: e2181...9ec

Tydeligvis. Å dette er dessverre ikke et enestående eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva har hun under kneet på det bildet der hun står?

Anonymkode: a81f9...3c1

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har hun under kneet på det bildet der hun står?

Anonymkode: a81f9...3c1

Kan se ut som kinesiotape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...