Gå til innhold

Ca 1cm hvit mark i rumpa på katten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva det er? Den levde var hvit og kanskje litt flat

Er den farlig for katten og kan den smitte til mennesker?

Anonymkode: 88805...007

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er farlig for katten og kan ikke smitte til mennesker. Det er derfor katter skal ha markkur noen ganger i året. 

Anonymkode: 883f1...0ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er farlig for katten og kan ikke smitte til mennesker. Det er derfor katter skal ha markkur noen ganger i året. 

Vet du hvilken type det kan være? Og på hvilke måte er den farlig for katten?

AnonymBruker
Skrevet

Gi katten ormekur.

Anonymkode: abe45...844

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hvilken type det kan være? Og på hvilke måte er den farlig for katten?

Den spiser opp all næringen katten spiser, så til slutt vil den ha mange tusen orm som spiser alt, katten vil sulte. Det er en enkel løsning, kjøp middel mot innvollsorm 

Anonymkode: 2791f...069

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

KATTER SKAL IKKE HA ORMEKUR NOEN GANGER I ÅRET! Det gir resistens!

Katter skal ha ormekur når du oppdager orm, sånn ts gjorde. Da skal du gi ormekur. Det er dessverre mange som følger dette gamle rådet med å gi flere ganger i året og derfor har ormene utviklet resistens.

Anonymkode: 14cc9...4e2

• Liker 2
Skrevet

Jeg gir kattene mine ormkur hver tredje måned da de jakter mye på mus og andre dyr som reker rundt. Dette gjør jeg etter anbefaling fra veterinær. 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, TerraCotta said:

Jeg gir kattene mine ormkur hver tredje måned da de jakter mye på mus og andre dyr som reker rundt. Dette gjør jeg etter anbefaling fra veterinær. 

Da ville jeg byttet veterinær. Gammel og utdatert? Katter skal kun ha ormekur når det er påvist orm.

AnonymBruker
Skrevet

Noen ormer kan smitte til mennesker også. En ekkel småmark.

Anonymkode: 2c9f6...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du har gitt ormekur nå? 

Anonymkode: bdf35...ad6

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg byttet veterinær. Gammel og utdatert? Katter skal kun ha ormekur når det er påvist orm.

Er mer det at innekatter IKKE skal ha ormkur, men for oss er det nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

KATTER SKAL IKKE HA ORMEKUR NOEN GANGER I ÅRET! Det gir resistens!

Katter skal ha ormekur når du oppdager orm, sånn ts gjorde. Da skal du gi ormekur. Det er dessverre mange som følger dette gamle rådet med å gi flere ganger i året og derfor har ormene utviklet resistens.

For noe tull. Det vet jeg. Jeg jobber med det. Så slutt å spre sånn feilinformasjon. 

• Liker 3
Skrevet

Tidligere ga vi kattene våre ormekur to ganger i året, men veterinæren vår sluttet med det for noen år tilbake. Da fikk vi beskjed om at ormekur skulle kun gies til alle kattene i husstanden hvis det var oppdaget og bekreftet orm hos minst én av dem. De sa også at det var for å unngå resistens.

Skrevet
På 25.6.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Det vet jeg. Jeg jobber med det. Så slutt å spre sånn feilinformasjon. 

Det er ikke feilinformasjon. Om du er veterinær/innenfor bransjen så må du oppdatere deg altså. Jeg skriver kun ut ormekur om det er tydelig tegn på orm eller det er sett orm. Gir også eier info om symptomer og behandligsråd ut ifra medisin (profender, bravecto, milbemax etc).

Hilsen veterinær.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Badesåpe skrev:

Det er ikke feilinformasjon. Om du er veterinær/innenfor bransjen så må du oppdatere deg altså. Jeg skriver kun ut ormekur om det er tydelig tegn på orm eller det er sett orm. Gir også eier info om symptomer og behandligsråd ut ifra medisin (profender, bravecto, milbemax etc).

Hilsen veterinær.

Riktig. Og det er vel nettopp derfor det er resept på ormekur.

Jeg har en katt som jakter mye, men gir kun kur når han har orm. Da må jeg ta katten til undersøkelse hos veterinær og får så en resept på kur. 

Anonymkode: e76c2...66b

AnonymBruker
Skrevet

folk som har katter prøver å fremstå som veldig dyrevernere,men svært få av dem evner å passe på katta si,dessverre.

Anonymkode: 660f0...a87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

folk som har katter prøver å fremstå som veldig dyrevernere,men svært få av dem evner å passe på katta si,dessverre.

Anonymkode: 660f0...a87

Å problemet ditt i dag er? 

Anonymkode: 2791f...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...