AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 I dag sa Nakstad i Helsedirektoratet at: Sitat Det å åpne breddefotballen for fullt, med kamper og turneringer medfører også reiseaktivitet. At man står i kiosk-kø og at man er samlet flere i publikum. Nå har vi også en grense på 200 personer per arrangement. Alt dette vil til sammen øke kontakthyppigheten ganske mye, og det er det som er problemet. Samtidig har Regjeringen sagt det er helt greit (og nærmest oppfordret til) at folk skal reise rundt og feriere i Norge. Hvor er logikken her? Denne gjenåpningen fremstår som helt vilkårlig og ubegrunnet. Anonymkode: af562...306 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Tror nok at overfylte strender og campingplasser i Norge er værre enn tilskuere på en barnefotballkamp som står i kiosk-kø. For ikke å snakke om full fest i Oslo med alkoholservering til kl 3 om natta. Jeg har stemt på et av partiene som er i regjeringen mange ganger, men nå er jeg ferdig med det. Anonymkode: ae9dd...27b 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag sa Nakstad i Helsedirektoratet at: Samtidig har Regjeringen sagt det er helt greit (og nærmest oppfordret til) at folk skal reise rundt og feriere i Norge. Hvor er logikken her? Denne gjenåpningen fremstår som helt vilkårlig og ubegrunnet. Anonymkode: af562...306 Du kan så si... Og kiosk-kø? Er det verre en kø i matbutikken? På fotballkamper står de jo attpåtil i kø utendørs, for det meste. Anonymkode: 9f008...6fd 4
Gjest Anonym Bruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Nakstad og Co har oppfordert til å overholde " 1 M AVSTANDEN " og hverken Nakstad en helse -direktoratet kan vera barnevakter for alt folket. Når de fleste gjir F...da er det ikkje Nakstad sin feil, men holdningen blandt folk. Mange oppfører som om Covid -19 viruset eg historie, og oppfører som om de var født igår.😂
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Det er faen meg helt utrolig. Hvor er folkehelseperspektivet i det her?? Det er altså bedre at folk drar på fylla til klokken 3 om natten, enn at unge voksne får trene? Jeg har selv vært aktivt medlem i en lagidrett innen bredden, og har nå vært uten et tilbud i over tre måneder. Merker selv at terskelen for å starte opp igjen, når vi ikke vet om det blir kamper igjen til høsten, begynner å bli lang. Sannsynligheten for frafall er stor. Først etter massiv kritikk åpner de for barna. Jeg har stemt høyre i alle år, men kommer aldri til å stemme på dem igjen. Forkastelig at vi har en regjering som prioriterer fyll fremfor helse og barn. Og hele koronaprosessen har vært uklar, inkonsekvent og preget av frykt og ettergivelse for press utenfra. Det har dessuten avkledd regjeringen på at de var null rustet for en krise, og bøyer seg for de som skriker høyest. Anonymkode: c1c54...eb5 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Jeg synes generelt tiltakene har vært for strenge, og til tider ulogiske. Men hadde mer enn gjerne sett at barna fikk spille tidligere, og at pubene kunne vente. Selv om jeg sympatiserer med folk som mister jobbene sine også i den bransjen. Anonymkode: b3be2...715 3
Anbefalte innlegg