Gjest lurer... Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Skal på 2-ukers ferie til Italia i sommer og er litt usikker på om mensen min kommer i denne tida. Hvordan er det man skal telle disse dagene igjen? 28 dager fra første dag med blødning eller? Og er det noen mulighet for å kunne utsette mensen om den skulle komme da jeg er på ferie??
Nella Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Hvis du ikke går på p-piller, men vet akkurat når du får mensen er det noen piller du kan få av legen din som kan utsette litt.
Cathie Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Du teller dager fra første dag med blødninger... Men det kommer ann på hvor mange dager du vanligvis har, er ikke alle som har 28 dager... Hvis du ikke går på p-piller så kan du gå til legen å få noen tabletter som utsetter mensen(husker ikke hva de het)... Jeg prøvde det en gang for en del år siden og det funka bra..
Cinnamon Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Primolut heter de. Du må begynne 2-3 dager før forventet mens og kan utsette mensen i opptil 10 dager med de. Du vil få en blødning som vanlig 2-3 dager etter du er ferdig med tablettene.
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Takk for svar. Men er det nødvendig å dra til legen for dette eller kan man bare ringe å få resept? Må man ha noen undersøkelse av noe slag? (Har aldri vært til G.U.)
Gjest Gjest_miss_* Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Tok ikke GU hos lege,men var der første gangen jeg fikk resept. Neste gang ringte jeg og fikk resept over telefon. Jeg fikk litt bødning fordi om jeg tok pillene!!!Irritert over det og første gangen begynnte jeg forsent på de. Lykke til...
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Har du brukt p-piller eller liknende før? Hvis ikke tror jeg legen vil sjekke blodtrykket og andre ting før du får Primolut. Primolut er forresten ikke 100% sikkert... Med mindre du har veldig sterke blødninger/smerter, så vet jeg ikke om jeg hadde orket å utsette med primolut Ps! Du burde ta en GU snart. Antar du er gammel nok til å begynne med celleprøver nå. Endret 14. juli 2005 av susanne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå