AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Hei. Dette er nok et upopulært emne som kan føre til mange sinte småbarnsforeldre, men la gå. I vår bygård her på Torshov er det svært sjeldent bråk på kvelds- eller nattestid grunnet fester. Men! Hver. Eneste. Dag. Fra 08 til 23 på kvelden treffes småbarnsforeldrene i bakgården. Ettersom alle våre bygg er gamle, må alle ha samtlige vinduer på gløtt for å ikke smelte bort eller pådra seg fuktskader. Disse barna skriker og gråter av full hals og 85% av tiden. Jeg sverger på mitt mors liv at det er alt annet enn en overdrivelse. Både jeg og min samboer, samt venner av oss som er innom - river oss i håret. Så spørsmålet er: Kan man si ifra? Hele bygården drives av borettslag, og styret behandler selv saker om 2 sneiper utenfor inngangsporten. Anonymkode: 31dd4...f63
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Skriker som i gråter eller leker? Jeg hadde sendt klage til styret om at lyden bærer godt og at det er slitsomt å aldri få ro. Høres ut som de er der veldig lenge da... Anonymkode: 57b68...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Nei i grunn ikke så le fe de er stille til 23 Anonymkode: 7983d...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Hvis lydnivået er så høyt at det er til skade eller ulempe er det lov å si fra. Tror mange ikke tenker over at andre har vinduer åpne på sommeren. Det er lov å leke,synge osv men høye skrik over lengre tid er ikke greit. Og ja, jeg har barn og jeg har bodd i blokk i Oslo i mange år. Anonymkode: 3bec7...73c 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Det bør være lov til å si i fra. Noen barn som leker skriker som om du skulle tro at noen holdt på å kverke dem 😳 forstår at det kan være slitsomt å hele tiden måtte høre på det! Anonymkode: 7d204...8d1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Mange foreldre har overhodet ikke kontroll på barna sine og kaller det lek når de skriker og hyler. Det er til stor plage og sjenanse for naboer og det er ikke greit at det er slik leven i et borettslag. Man må vise hensyn til hverandre. Du har all rett til å ta det opp. Send inn skriftlig klage til styret så det er loggført. Bare forhold deg saklig og si hvordan det oppleves. Hvis du vet om andre naboer som opplever det likedan, så kan dere skrive under sammen for støtte. Anonymkode: 29a00...430 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Dere har jo store flotte parker i nærområdet. Foreldrene burde heller ta med ungene dit så de kan løpe (og skrike) fritt. Tviler på at de hadde godtatt festing fra 08-23 hver dag. Anonymkode: 88b83...9ef
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Dårlig oppdragelse. Hyling er ikke greit, og fullstendig unødvendig. Si fra til foreldrene. Anonymkode: 7f0c6...eef
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 Her i villastrøket står husene ganske tett og om sommeren er det helt umulig å sitte ute å prøve å slappe av med en bok .Ungene i det nærmeste huset skriker,roper eller så det det hylgråt.Mora kjefter og skriker hun også,og her en dag skrek faren :Helvetes drittunger! De er barnehagebarn,det er 3 av dem og de høres ut som 20 stk.De har veldig liten tomt i motsetning til mange her og ungene får ikke rast fra seg nok tenker jeg på så liten plass.Så de skriker og gråter i stedet.Uten stans.Det er til å bli gal av til tider. Anonymkode: 7ee14...44d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå