AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Kjenner jeg er utrolig giret på en kontorjobb, helst innenfor kundeservice eller noe i den duren. Problemet er at jeg ikke har noen utdanning innenfor dette. Har også hørt at det ikke er noe poeng med fagbrev i kontorfag fordi man enkelt får jobb på kontor uten. Hva er folk erfaringer? Hvor er det enklest å få kontorjobb når man har verken utdanning eller erfaring? Anonymkode: 9ded0...12b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 I vår bedrift så har vi enkelte controllere som ikke har noe utdanning. Men det skal nevnes at disse har jobbet seg oppover igjennom erfaring. Tror også vedkommende som sitter på lønn mangler utdanning. Anonymkode: a4f28...49b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Jeg jobbet gjennom manpower som vikar på forskjellige kontor i alle slags bedrifter. Fikk mye erfaring her. Nå har jeg utdannelse som noe annet men vil tro jeg kunne fått fast stilling på kontor med erfaringen jeg fikk der, om det var målet. Anonymkode: 5c5f3...2ec 1
SPOCA Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har høyere utdanning, men ikke innen kontorfag/administrative fag. Jeg fikk først jobb innen teknisk support og kundeservice (ikke så mange har spesielt lang utdanning på disse avdelingene), før jeg deretter fikk jobb innen samme firma, men da på en annen avdeling hvor jeg i dag kun jobber administrativt (dvs ikke med kunder). Det er en slags controller-funksjon, men ikke knyttet til regnskapsavdelingen sånn sett. Vi er et lite team, der ingen av oss har relevant utdanning, men vi har alle høy utdanning og mange års erfaring. Jobbene er ettertraktede og man blir i dem i mange år. Mange jobber seg opp, rett og slett. For meg var veien inn gjennom et vikarbyrå før jeg fikk fast jobb i firmaet jeg jobber i dag.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Dere som fikk vikariater og deretter jobb uten relevant utdannelse. Hvor lenge siden er det? Har søkt et tonn av jobber (som ikke er vikariat) uten "riktig" utdannelse og det har vært umulig. Anonymkode: 3abf4...b7a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Jeg vil si det er vanskelig å få kontorjobb når man har verken utdanning eller erfaring i disse tider og fremover. De fleste selskap kutter drastisk i "unødvendige" kontorstillinger, og det kommer bare til å bli verre. Alle som ikke er en fagspesialist i noe eller har laaang erfaring burde føle seg usikker de neste årene fremover. Anonymkode: c0315...66b 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Jeg fikk jobb i resepsjon som vikar for 8 år siden uten utdanning. Er fortsatt i samme bedrift og har idag jobb som personalkonsulent. Var vel vikar i 3-4 år i 2 forskjellige stillinger før jeg fikk en annen fast stilling i samme bedrift. Har min 4 stilling i bedriften nå 😊 Anonymkode: 47066...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil si det er vanskelig å få kontorjobb når man har verken utdanning eller erfaring i disse tider og fremover. De fleste selskap kutter drastisk i "unødvendige" kontorstillinger, og det kommer bare til å bli verre. Alle som ikke er en fagspesialist i noe eller har laaang erfaring burde føle seg usikker de neste årene fremover. Anonymkode: c0315...66b Dette merker jeg også veldig. Har prøvd å søke meg til en annen bedrift, dog ikke aktiv søker, og får ofte svar at det er langt over 100 søkere på en helt vanlig kontor stilling (kontormedarbeider). 🤷🏼♀️Generelt veldig lite vanlige kontormedarbeiderstillinger nå, det er som du sier at man må være fagspesialist. Anonymkode: 47066...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Dette merker jeg også veldig. Har prøvd å søke meg til en annen bedrift, dog ikke aktiv søker, og får ofte svar at det er langt over 100 søkere på en helt vanlig kontor stilling (kontormedarbeider). 🤷🏼♀️Generelt veldig lite vanlige kontormedarbeiderstillinger nå, det er som du sier at man må være fagspesialist. Anonymkode: 47066...7b6 Ja, det er dessverre et vanskelig arbeidsmarked for kontormedarbeidere, og det kommer bare til å bli vanskeligere, både for de med jobb i dag og uten. Det eneste jeg kan si til dere kontormedarbeidere er at det er ekstremt viktig å følge med på tidene og utvikle kompetansen deres. Det beste er jo å få fagkompetanse innenfor er nyttig felt. Men hvis ikke, så må dere i det minste følge med på teknologiske trender og vær oppdatert på nye verktøy og arbeidsmetodikker. Sett dere inn i ting som agile prosesser, forretningsutvikling, innovasjon og strategi. Mange tror de er uerstattelige fordi de "alltid har vært der", men det er langt i fra riktig. Jeg sier ikke dette for å være slem eller for å skremme, men har selv sett mange omorganiseringer og nedbemanninger i ulike selskap, og det er alltid kontormedarbeidere, kundeservice, førstelinjesupport osv som går først. De som overlever innenfor de stillingene er de som var smarte nok til å utvikle kompetansen sin til noe som passet inn i selskapets utvikling fremover. Anonymkode: c0315...66b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå