AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg bør slutte å røyke, og den største motivasjonen er at det er så dyrt. Den neste at det blir sett sånn ned på av mange. Har ikke røykt siden kl 12 i dag og jeg greier ikke tenke på annet enn det og mat. Og jeg er feit nok og har bare spist salat istedetfor brød de siste dagene. Begynte på eboken til Carr nettopp, der står det at man skal røyke til man er ferdig å lese og ikke bruke nikotinlegemidler eller lignende. Jeg har en e-sigarett her, men den gir meg lite, altså! Skal jeg gå på butikken og kjøpe meg en pakke mens jeg leser boka? Anonymkode: 14b5b...27a
Hmmmmmm Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Jeg hadde ikke gjort det. Da er de vonde timen som har gått bortkastet. Slik tenkte jeg da jeg sluttet å røyke for 7 år siden. Store røyker og anstrengt forhold til røyk. For hver dag som hadde gått ble motivasjonen neste dag. Altså visste jeg at den dagen skulle jeg ikke oppleve igjen. Og at for hver dag som går ville det bli enklere, ble det sagt. Valgte å stole på det. Sluttet brått og jævlig😵 men har aldri sett meg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 41 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg hadde ikke gjort det. Da er de vonde timen som har gått bortkastet. Slik tenkte jeg da jeg sluttet å røyke for 7 år siden. Store røyker og anstrengt forhold til røyk. For hver dag som hadde gått ble motivasjonen neste dag. Altså visste jeg at den dagen skulle jeg ikke oppleve igjen. Og at for hver dag som går ville det bli enklere, ble det sagt. Valgte å stole på det. Sluttet brått og jævlig😵 men har aldri sett meg tilbake. Takk for svar. Det med å lide seg gjennom vonde timer forgjeves var et godt tips Nå har jeg spist middag og det hjalp en del på suget. Har brukt røyken mye når jeg har vært sulten, som substitutt for mat. Så har jeg ikke lyst til å legge på meg noe mer (12 kg på fem år) også er jeg bekymret for økonomien og sitter alene og tenker ALT for mye... Anonymkode: 14b5b...27a
Hmmmmmm Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det med å lide seg gjennom vonde timer forgjeves var et godt tips Nå har jeg spist middag og det hjalp en del på suget. Har brukt røyken mye når jeg har vært sulten, som substitutt for mat. Så har jeg ikke lyst til å legge på meg noe mer (12 kg på fem år) også er jeg bekymret for økonomien og sitter alene og tenker ALT for mye... Anonymkode: 14b5b...27a Det handler først å fremst om å holde ut. Erstatt gjerne en vane mot et annet. Jeg la til iPad til kaffen om morgenen feks. Leste nyheter i stede for å røyke. Når dagen ble til kveld, ble jeg lettet over at dagen var over og en suksess. Ikke tenk langt frem i tid, men bare så du oppnår suksess. Skulle det bli så ille en dag fremover, at du tenker at dette giddet jeg ikke mer. Er så sugen etter en sig helt ekstremt. Kan du ta feks et av de mange hjelpemidlene, men for guds skyld et som ikke frister senere i livet. Mitt ble en merkelig sak fra apoteket som man skulle blåse inn et drag med nikotin. Vondt som fy, men hjelpsomt. Ikke erstatt et problem med et annet. Du vil etterhvert spare inn en del penger på å slutte. Så mens du bekymrer deg for økonomien, kan du nå tenke at du tross alt gjør noe med det nå. Dette med mat er vanskelig å kombinere med røykeslutt. Nikotin fortrenger apetitten sies det, og nå får du vel den tilbake. Men du kan alltids ta tak i flere utfordringer. Evt kutte opp grønnsaker å ha klart i kjøleskapet når du blir fysen på noe. Dette klarer du. Stå på, pløy deg igjennom røyk helvete. Livet er mye bedre uten
Mæn40 Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Slutta-appen er også fin. Den kan motivere og visualisere hvor mye penger du sparer. Jeg sluttet forøvrig å røyke med champix, en røykeslutt-medisin på resept.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #6 Skrevet 25. juni 2020 20 timer siden, Mæn40 skrev: Slutta-appen er også fin. Den kan motivere og visualisere hvor mye penger du sparer. Jeg sluttet forøvrig å røyke med champix, en røykeslutt-medisin på resept. Ja, husker legen skrev den ut til meg en gang, men kuren kostet så mye at jeg aldri hentet den ut 😜 Snakket med en kompis i dag, han sluttet for 14 år siden. VIL du slutte, eller ØNSKER du å slutte spurte han. Jeg tror jeg ØNSKER. Jeg leter etter en unnskyldning til å stoppe på butikken og ta med meg en pakke røyk. Jeg har ikke gjort det enda. Jeg vet det kommer til å smake ræv.... Anonymkode: 14b5b...27a
Gjest Aniita Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 For meg hjelper det veldig å bruke nikotintyggis, 4 mg, med smak så klart, den nøytrale smaker bare sterk nikotin, fysj. Tygger det døgnet rundt og det funker. Er viljen sterk nok, klarer du det. Røyking er særlig farlig for hjertet. Lungekreft kommer med åra, men du vet aldri når hjertet ditt har fått nok.
Mæn40 Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, husker legen skrev den ut til meg en gang, men kuren kostet så mye at jeg aldri hentet den ut 😜 Snakket med en kompis i dag, han sluttet for 14 år siden. VIL du slutte, eller ØNSKER du å slutte spurte han. Jeg tror jeg ØNSKER. Jeg leter etter en unnskyldning til å stoppe på butikken og ta med meg en pakke røyk. Jeg har ikke gjort det enda. Jeg vet det kommer til å smake ræv.... Anonymkode: 14b5b...27a Koster laaangt mindre enn å røyke 😄 Har vel spart godt over 100tusen siden jeg slutta. Hvor mye kosta champix sa du? Endret 25. juni 2020 av Mæn40
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #9 Skrevet 25. juni 2020 33 minutter siden, Mæn40 skrev: Koster laaangt mindre enn å røyke 😄 Har vel spart godt over 100tusen siden jeg slutta. Hvor mye kosta champix sa du? Ca 2400 i dag. Mange år siden jeg fikk resept og ikke hentet den pga pris og bivirkninger. De jeg kjenner som har sluttet har blitt avhengig av snus, e-sigaretter og nikotinspray istedet. Eller lagt på seg 30 kilo.. like langt, synes jeg. Anonymkode: 14b5b...27a
Mæn40 Skrevet 26. juni 2020 #10 Skrevet 26. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Ca 2400 i dag. Mange år siden jeg fikk resept og ikke hentet den pga pris og bivirkninger. De jeg kjenner som har sluttet har blitt avhengig av snus, e-sigaretter og nikotinspray istedet. Eller lagt på seg 30 kilo.. like langt, synes jeg. Anonymkode: 14b5b...27a Det er jo en investering, men må jo ville slutte uansett. Kan bare snakke for meg selv, men har ikke begynt med snus eller e-sig. Det skal sies at jeg la på meg endel. Det tror jeg er vanskelig å unngå når man slutter å røyke. Lungene er heldigvis mye bedre, hadde forferdelige hostekuler, spesielt om natta. Det er helt borte, men må ta astma-spray når jeg trener. Er så sinnsykt glad for at jeg unngikk KOLS. Husk at uansett så er det Du som bestemmer, ikke røyken 😀
emilie123 Skrevet 26. juni 2020 #11 Skrevet 26. juni 2020 Jeg var stor røyker, slutta for snart 6 måneder siden, men bruker litt nikotintyggis og litt e-røyk. Merker allikevel at jeg har mer sug etter mat/godteri. I begynnelsen så synes jeg ikke at e- røyken ga meg noe særlig, men det fungerer litt bedre nå. Prøver å dampe minst mulig da jeg tror at den heller ikke er særlig bra for lungene. Håper du greier å slutte. Jeg har iallefall det fysisk bedre etter å ha sluttet.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #12 Skrevet 26. juni 2020 Synes det går lettere nå! Det blir noen blåserunder på e-sigaretten i løpet av arbeidsdagen, er på jobb jeg røyker mest. Men tenker mye mindre på det nå enn de to første dagene der jeg drev og lette etter unnskyldninger for å kjøpe sigaretter. Var på butikken isted og handlet og tanken streifet meg ikke. Men jeg var varm, lavt blodsukker og trøtt etter 11 timer på jobb 🤪 Og sigaretter pleide jeg å kjøpe på møtesteder der en bærepose med kartonger byttet penger med en polakk med dårlige tenner. Altså smuglervare. Anonymkode: 14b5b...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå