Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2020 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Kjedelig betyr ikke det samme som "sitte og glo og ikke ha noe å gjøre på". Kjedelig er mangel på rett type stiumli. Jeg kjedet ræven av meg i sommerjobben jeg hadde som student, selv om jeg løp som et pisket skinn hele dagen og ryddet av bord. Og jeg kjedet meg halvt ihjel i mammapermen, selv om jeg ikke fikk satt meg ned et sekund annet enn for den jævla ammingen. 

Anonymkode: f5c61...ddc

Jeg ser den, litt dumt formulert. Poenget jeg prøvde å få fram var at jeg opplevde permisjonen som såpass krevende at beskrivelser som både "kjedelig" eller "koselig" sjokkerte meg. Følte at jeg opplevde det helt annerledes enn andre. At det rett og slett ble for tøft og at jeg ikke var egnet. Nå veit jeg at alle varianter finnes.

Anonymkode: 49c3d...557

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Permisjon var noe herk fra 0-8 måneder. Det var helt fantastisk fra 10-18 måneder. Den beste tiden er når de nærmer seg året

Anonymkode: bbf18...717

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Permisjon var noe herk fra 0-8 måneder. Det var helt fantastisk fra 10-18 måneder. Den beste tiden er når de nærmer seg året

Og da er mor sin kvote oppbrukt.. var så irriterende sist, jeg fikk absolutt all dritten, så fikk far sjarmøretappen 😛

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Jeg hata det. Baby som verken sov dag eller natt, som hatet vogn, bæretøy og bilstol, og ville helst bæres i armene hele dagen. Legg på å bo timesvis unna nærmeste nettverk i tillegg til en mann som pendlet og var mye borte, og heller ikke stilte opp i det hele tatt (viste seg at han hadde en depresjon, men det visste vi ikke da). Pføy! Fikk fødselsdepresjon, men med like deprimert mann hjalp det så lite at han ble hjemme med meg de siste månedene da jeg ble sykmeldt. 

Gutten min blir enebarn, jeg dør om jeg må gjennom det der igjen.

Anonymkode: 4562b...922

Samme her

Anonymkode: 808c4...b50

AnonymBruker
Skrevet

Med andre begynte jeg å jobbe når h*nvar 4 mnd, jeg hadde vært arbeidsledig og fikk jobb da, da jobbet jeg kveld og natt. Jeg syntes det var supert. Men dette var før pappapermisjon, min mann tok nok sin del av ansvaret og vel så det likevel.

Anonymkode: 3ca89...fc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da er mor sin kvote oppbrukt.. var så irriterende sist, jeg fikk absolutt all dritten, så fikk far sjarmøretappen 😛

Jeg vet, men valgte ulønnet fordi de første månedene frem til far tok over ved 8 måneder var beintøffe. Baby med kolikk og refluks, sov aldri. Raste ned i vekt, fikk alvorlige mangler og var helt på randen. Noen måneder i jobb så pappaen kunne bryne seg på vidunderet gjorde underverker for begge. Da hans permisjon var over tok jeg ulønnet. Det er jeg veldig glad for. 

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo opp til dere hvordan dere fordeler permisjonen da, far kan jo ta alt etter mammakvoten på 15 uker. Hva er problemet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det, fungerer kanskje ikke så bra å gi far de første 8 månedene og la mor få de siste 3-4? 😜

Anonymkode: d1b66...b9f

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo opp til dere hvordan dere fordeler permisjonen da, far kan jo ta alt etter mammakvoten på 15 uker. Hva er problemet? 

Er jo noe som heter amming og da, vi fikk ikke til noe pumping i hvert fall. 

Anonymkode: 4562b...922

• Liker 1
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet
På 25.6.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Ta dere sammen damer! Fy fader til noe syting! Dere er utrolig heldige som får betalt mammapermisjon i dette landet! Skulle fader meg skamme dere alle sammen! 

Anonymkode: 5947a...c5a

Heldig? Vi betaler da virkelig nok skatt i dette landet for og nettopp ha slike goder. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lar seg ikke forene med amming. Mine pupper fungerte ikke med pumpe.. og å amme midt i arbeidsdagen lot seg ikke gjøre.

Skulle veldig gjerne hatt gradert perm og jobbet et par dager i uken, hadde det ikke vært for det jævla ammestyret.

Heller ikke så lett når man må amme to tre ganger om natten..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mammaperm var et herk, jeg telte timene til mannen kom hjem fra jobb hver dag 😂😂

Ungen er fantastisk og elsker over alt på selvfølgelig, men jeg er ikke laget for å være hjemme og passe barn hele dagen. Det var deilig å begynne å jobbe igjen etter 7 mnd. 

Men jeg prøvde å gjøre det beste ut av det og det var jo en fin tid også. 

Anonymkode: 9e246...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...