AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Han sier han skal begynne å jakte til høsten, men nå er det bare en uke siden forrige drapsttussel der han sa at neste gang kommer han med hagla og siktet på henne med hendene. Altså han latet som at han holdt et våpen. Det var rett etter at han raserte ned hele huset hennes. Hva skal jeg gjøre? Han bør jo absolutt ikke få den, men tror dere han kan få tillatelse? Anonymkode: 4fb81...af1
Wenda Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Hvis politiet har vært innblandet så tviler jeg på at han får søknaden godkjent. For å være enda mer sikker så kan du ta en telefon til politiet 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 33 minutter siden, Wenda skrev: Hvis politiet har vært innblandet så tviler jeg på at han får søknaden godkjent. For å være enda mer sikker så kan du ta en telefon til politiet Politiet har vært innblandet jo.. Han har blitt tatt for å kjøre rusa osv 2 eller 3 ganger, så har han ikke billappen nå heller. Se her. Han er jo klin idiot. Jeg er familie og vet alt. Han har vært tvangsinnlagt også.får vondt av han men han er i stand til å bruke våpen feil altså... Han har også stått utenfor badet til ekskona med rifle for å skyte henne men da kom politiet Anonymkode: 4fb81...af1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Du må ha god vandel og kunne dokumentere at du har behov (godkjent jegerprøve eller medlemskap og anbefaling fra en skytterklubb) for å få våpentillatelse. Du må søke politiet og så vil de ta en avgjørelse basert på ditt behov og rulleblad. Er han anmeldt for trusler? I så fall vil jeg tro det er rimelig vanskelig å få tillatelse. Er du usikker på om han vil få tillatelse eller ikke har du lov til å ta kontakt med politiet og uttrykke din bekymring/opplyse om ting de ikke vet, alternativt få de som har blitt truet til å levere en anmeldelse på det. Anonymkode: d99ff...718 4
Wenda Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Mulig han bare juger på seg at han har fått våpenkort. Jeg driver ikke med jakt, men er aktiv innenfor pistolskyting og folk som har blitt tatt for å røyke en joint har fått avslag på våpenlisens. Folk som har psykiske/mentale problemer sliter med å få lisens også. Og iallfall folk som har vært mye i kontakt med politiet selv om kanskje ikke noe har havnet på rullebladet Men er du usikker så tar du en prat med politiet og forklarer hele situasjonen. Våpenlisens og våpen kan dras inn på dagen om det er behov for det. Du vil vel ikke at det skal skje noe når du kunne forhindret det? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå