Gå til innhold

Hjelp til å finne "drømmejobben". Hva ser jeg etter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sammensatt mastergrad med noe offentlig administrasjon og ledelse, statsvitenskap, engelsk og samfunnsøkonomi. Har flere studiepoeng enn hva kreves i en master pga. at jeg startet på feil studie. Noen av de går derfor inn i mastergraden mens 40 holdes utenfor.

Jeg har snitt på ca. c+

Ønsker ikke å jobbe med administrasjon i det offentlige. Det er i grunn derfor jeg byttet retning. Går ut av er vikariat snart i det offentlige, og ønsker ikke å bli i stillingen fordi alt er veldig byråktarisk og stivt. Jeg er ikke strukturert nok, og kjeder meg lett.  Jeg har ikke nok ro i kroppen til å sitte hele dagen med budsjetter og fakturahåndtering. Jeg er flink med mennesker og har alltid hatt en skapertrang. Mine ideer blir alltid brukt ved brainstorming. Har alltid fått gode tilbakemeldinger fra kunder da jeg jobbet i bank under studietiden. Jeg vil gjerne mer enn å sitte på kundeservice i en bank, men nevnte det for å forklare litt hvilke personlige egenskaper jeg har. 

Kan det finnes en jobb som treffer bedre, hvor jeg får brukt masteren og de personlige egenskapene i en kombinasjon? Kreativ, flink med mennesker, serviceminded, ok med tall, trenger også litt alenetid, liker nye oppgaver som jeg utformer selv med relativt korte frister. Jeg er ikke glad i å holde presentasjoner. Liker å holde lav profil og trives best med en til en-kontakt

Anonymkode: c1ed9...9c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ekstremt høye krav. Den jobben du ønsker deg er nok ikke tilgjengelig for noen uten 10+ års erfaring. De fleste må jobbe mange år før de får drømmejobben.

Anonymkode: 7c778...cea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ekstremt høye krav. Den jobben du ønsker deg er nok ikke tilgjengelig for noen uten 10+ års erfaring. De fleste må jobbe mange år før de får drømmejobben.

Mulig det, men trenger et mål. Hva slags stillinger har disse elementene i seg?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva med karriereveileder? :) Du kan være kreativ, hjelpe andre og styre dagene litt mer selv. Du jobber også en til en. Eventuelt kan du også jobbe innen rekruttering for olje/bank næringen. Litt av det samme :) hva med å bygge på litt ledelse og bli rådgiver for ledere/ prøve å få jobb i foreninger eller lignende der de veileder sine medlemmer, sånn som LO og lederne :)

Anonymkode: f8f2a...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

I de stillingene du nevner at du ikke ønsker å jobbe i.

Anonymkode: 56c8a...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at lektor på videregående ikke burde være fullstendig uaktuelt for deg.  

Det at du ikke liker å holde presentasjoner er irrelevant, da omtrent ingen lærere jeg kjenner liker det. 

Anonymkode: ce394...f82

AnonymBruker
Skrevet

Rådgiver eller jobbspesialist i NAV?

Anonymkode: 39166...5e0

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2020 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Ts

For eksempel administrasjon i det offentlige

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen drømmejobb.

Fokuser på en god arbeidstid med masse fri, all tid du bruker på jobb er bortkastet.

Anonymkode: c99b5...d87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...