Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg har søkt meg inn på en annen linje hos BI, en ny 1.års-linje. Går fra før 1.året der, og fikk utbetalt fullt lån og stipend dette året, men misfornøyd med retningen.

Om jeg nå søker meg inn på 1.året, en annen linje, på samme skole, vil jeg fremdele kunne søke om fullt stipend og lån igjen, og få det utbetalt?

Anonymkode: 35de8...7e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke er forsinket i studiene får du lån og stipend. Dvs om du har startet på noe, men ikke bestått (minst 60stp) vil det si at du er forsinket. Om studiet er relevant for det neste du skal studere har ingen ting å si.

Anonymkode: 7742d...beb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke er forsinket i studiene får du lån og stipend. Dvs om du har startet på noe, men ikke bestått (minst 60stp) vil det si at du er forsinket. Om studiet er relevant for det neste du skal studere har ingen ting å si.

Anonymkode: 7742d...beb

Jeg går 1.året nå, men har bare stått 3/8 fag, mye pga umotivasjon. Er jeg forsinket da?

Står jo på lånekassen på at de ett års forsinkelse, til sammen 60 studiepoeng.

AnonymBruker
Skrevet

Du er forsinket i henhold til det du har mottatt lån og stipend for. Men så lenge du ikke er over 60 studiepoeng forsinket så får du lån/stipend. Var selv i den situasjonen var noen studiepoeng bak men fikk lån/stipend videre. Kom plutselig i den situasjonen at jeg var 70 studiepoeng bak og da fikk jeg ikke låne noe mer. Studerte da videre uten støtte, etter første eksamen var jeg igjen under denne 60 studiepoeng grensen men valgte å studere videre uten.

Anonymkode: 977e0...e14

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er forsinket i henhold til det du har mottatt lån og stipend for. Men så lenge du ikke er over 60 studiepoeng forsinket så får du lån/stipend. Var selv i den situasjonen var noen studiepoeng bak men fikk lån/stipend videre. Kom plutselig i den situasjonen at jeg var 70 studiepoeng bak og da fikk jeg ikke låne noe mer. Studerte da videre uten støtte, etter første eksamen var jeg igjen under denne 60 studiepoeng grensen men valgte å studere videre uten.

Kan jeg spørre hvordan du ble 70 studiepoeng bak?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan du ble 70 studiepoeng bak?

Slet med dårlig motivasjon og bare fulgte løpet ut selv om det var feil studie. Burde avsluttet tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slet med dårlig motivasjon og bare fulgte løpet ut selv om det var feil studie. Burde avsluttet tidligere.

Men om jeg har bestått 3/8 fag. Da er jeg vel ikke 60 studiepoeng bak? Det er vel da 37.5 poeng jeg er bak?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på sudentweb gå til resultater så ser du hvor mange poeng du har fått for de fagene du besto i år. Om det er ditt første år med høyere utdanning og lån/stipend er ikke dette noe du trenger å bekymre deg for. Men viss du er forsinket for tidligere studier så kan det jo hende du har kommet over 60 studiepoeng bak grensen for støtte. Men bare logg inn på studentweb'n din så kan du enkelt se hvordan du ligger ann når det kommer til studiepoeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...