AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg vurderer å ta medisinsk sekretær ved NKI, men vil ha en liten pekepinn på hvor enkelt det er å få jobb i ettertid. Noen som vet om dette er et yrke å satse på? Anonymkode: 8eaa9...ea6
Humas Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Har ikke noe svar, men lurer på det samme, så håper du får svar
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Det er stort sett sykepleiere som får den type jobb, ikke noen som har tatt et brevkurs. Anonymkode: a9195...b04
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Søk på helsesekretær her på forumet,selv om det langt fra er det samme. Mange med fagbrev som sliter med å få jobb, da vil jeg tro medisinsk sekretær er enda verre å få jobb med. Med mindre du bor et sted i landet med stort marked for sekretærtjenester. Anonymkode: 18efa...a65
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Don't do it, heller kost på deg labkurset og bli helsesekretær. du betaler blodpris for utdanning for en ubrukelig sekretær-stilling som er så ubrukelig at du kan lik så godt søke på jobben ufaglært. Som helsesekretær så kan du søke jobber som både medisinsk sekretær OG helsesekretær. Eneste forskjellen er labkurs. Da jeg gikk helsesekretær på voksenopplæring så var det 2 som hadde jobbet som medisinsk sekretær, ufaglært. Arbeidsgiver ønsket å hyre inn helsesekretærer i stedet, så de to fikk da betalt utdanning av arbeidsplassen for å få seg en utdanning. Jobber som helsefagarbeider nå, fordi jeg sliter med å finne jobb. Og enda verre vil det bli, for flere medisinske sekretærer vil nå ta labkurset for å bli helsesekretærer, og da stiller jeg som nyutdannet bak de som har jobbet i yrket i 10+ år. Anonymkode: f9356...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Anbefaler deg ikke å bli medisinsk sekretær. Du kommer helt bakerst i køen så lenge helsesekretærer søker. Anonymkode: f3d75...c91
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Helt umulig å få jobb. Er selv helsesekretær og får ikke jobb som det en gang. Anonymkode: 94ed4...d28
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 Selv helsesekretærer med 3 års vgs med autorisasjon sliter med å få jobb. Det brevkursbeviset fra nki er ikke verdt blekket den er skrevet med. Anonymkode: 592c0...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå