Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta medisinsk sekretær ved NKI, men vil ha en liten pekepinn på hvor enkelt det er å få jobb i ettertid. Noen som vet om dette er et yrke å satse på? 

Anonymkode: 8eaa9...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar, men lurer på det samme, så håper du får svar

AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett sykepleiere som får den type jobb, ikke noen som har tatt et brevkurs.

Anonymkode: a9195...b04

AnonymBruker
Skrevet

Søk på helsesekretær her på forumet,selv om det langt fra er det samme. Mange med fagbrev som sliter med å få jobb, da vil jeg tro medisinsk sekretær er enda verre å få jobb med. Med mindre du bor et sted i landet med stort marked for sekretærtjenester.

Anonymkode: 18efa...a65

AnonymBruker
Skrevet

Don't do it, heller kost på deg labkurset og bli helsesekretær. du betaler blodpris for utdanning for en ubrukelig sekretær-stilling som er så ubrukelig at du kan lik så godt søke på jobben ufaglært. 

Som helsesekretær så kan du søke jobber som både medisinsk sekretær OG helsesekretær. Eneste forskjellen er labkurs. 
Da jeg gikk helsesekretær på voksenopplæring så var det 2 som hadde jobbet som medisinsk sekretær, ufaglært. Arbeidsgiver ønsket å hyre inn helsesekretærer i stedet, så de to fikk da betalt utdanning av arbeidsplassen for å få seg en utdanning. 

Jobber som helsefagarbeider nå, fordi jeg sliter med å finne jobb. Og enda verre vil det bli, for flere medisinske sekretærer vil nå ta labkurset for å bli helsesekretærer, og da stiller jeg som nyutdannet bak de som har jobbet i yrket i 10+ år.

Anonymkode: f9356...9c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg ikke å bli medisinsk sekretær. Du kommer helt bakerst i køen så lenge helsesekretærer søker.

Anonymkode: f3d75...c91

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å få jobb. Er selv helsesekretær og får ikke jobb som det en gang.

Anonymkode: 94ed4...d28

AnonymBruker
Skrevet

Selv helsesekretærer med 3 års vgs med autorisasjon sliter med å få jobb. Det brevkursbeviset fra nki er ikke verdt blekket den er skrevet med. 

Anonymkode: 592c0...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...