AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Min sønn er 3 måneder gammel og nå tror jeg at jeg er gravid igjen, mensen har uteblitt i 6 dager. Og jeg ammer ikke. Lurer på om dere har erfaringer med å få 2 barn veldig tett? Hvordan er dette med to permisjoner rett etter hverandre? Anonymkode: cc1c1...e2e
Gjest Deltapiken Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har 3 barn i løpet av 2,5 år, ingen av de tvillinger. Den ene er født mars og så neste i Juli året etter, så høsten året der etter. Så ja jeg har erfaring men ikke rundt dette med permisjoner. Hadde jeg gjort det på nytt? Nei, jeg er utrolig glad i alle mine men de ble for tette, 16 mnd mellom 1 og 2 og 14 mnd mellom 2 og 3. De har glede av hverandre men jeg føler at jeg ikke strakk til.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Min sønn er 3 måneder gammel og nå tror jeg at jeg er gravid igjen, mensen har uteblitt i 6 dager. Og jeg ammer ikke. Lurer på om dere har erfaringer med å få 2 barn veldig tett? Hvordan er dette med to permisjoner rett etter hverandre? Anonymkode: cc1c1...e2e Her er det 2 3 år I mellom og det passer oss utmerket to tete er sikkert hyggelig det men det er nok mer slitsomt. For ikke gitt første barnet som enda er lite like mye oppmeksomhet som om hvis du skulle ha venter noen år I mellom. Men de får sikkert mye glede av hverandre 🙂 Anonymkode: 78fa9...f7f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Fikk to tette, og det gikk aldeles strålende. Fordelen er at de blir såpass lik i alder at de kan samkjøres i stell, leggerutiner osv. Var travelt i starten med to bleiebarn, og to barn som var urolige på natten osv. Men det er vel bare en vanesak. Mine to er det litt over ett år mellom, de har stort sett samme interessene og leker mye sammen. Kjempe praktisk og veldig fint 🙂 I dag er de 9 og 8 år, og har veldig stor glede av hverandre 💜 Anonymkode: 61c39...c51 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk to tette, og det gikk aldeles strålende. Fordelen er at de blir såpass lik i alder at de kan samkjøres i stell, leggerutiner osv. Var travelt i starten med to bleiebarn, og to barn som var urolige på natten osv. Men det er vel bare en vanesak. Mine to er det litt over ett år mellom, de har stort sett samme interessene og leker mye sammen. Kjempe praktisk og veldig fint 🙂 I dag er de 9 og 8 år, og har veldig stor glede av hverandre 💜 Anonymkode: 61c39...c51 Jeg synes det er bedre når det er ca 2 3 år I mellom dessuten får de like mye glede av hverandre..men alle er forskjellig Anonymkode: 78fa9...f7f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 To av mine er tette, 18 mnd i mellom dem. De har alltid hatt et nært forhold, har det fortsatt 11 og 12 år gamle. Det eneste som har vært litt vanskelig til tider er at den yngste er veldig frempå og flink til det meste, den eldste har følt litt på misunnelse over lillesøster som er veldig flink i ting hun ikke er like god i. Det kunne jo skjedd uavhengig av alder. Ellers skulle jeg ønske vi hadde en i nær alder som attpåklatten, veldig fint å alltid ha en kompis i samme hus. Anonymkode: db527...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Litt over et år mellom våre. Nå er de fire og fem år. Leker masse sammen og har veldig stor glede av hverandre. Men tøft de første årene? Definitivt! Dog gikk det tålelig greit, vi la all fritid på hylla begge to og begge var alltid hjemme ved legging etc. Anonymkode: 8ec01...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det 2 3 år I mellom og det passer oss utmerket to tete er sikkert hyggelig det men det er nok mer slitsomt. For ikke gitt første barnet som enda er lite like mye oppmeksomhet som om hvis du skulle ha venter noen år I mellom. Men de får sikkert mye glede av hverandre 🙂 Anonymkode: 78fa9...f7f 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er bedre når det er ca 2 3 år I mellom dessuten får de like mye glede av hverandre..men alle er forskjellig Anonymkode: 78fa9...f7f Hva er vitsen å kommentere slikt til noen som kanskje allerede er gravide? Anonymkode: b620b...adc 7
n_97 Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har ikke egen erfaring, men kjenner en som fikk to veldig tette og hun var temmelig skutt etter det andre svangerskapet. Skal sies at hun ble gravid noen få mnd etter fødselen. Folk er forskjellige, for noen er det like greit å bli ferdig med det mens andre vil helst ha en liten pause.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 Har 14 måneder mellom mine. Der har vært ganske intenst. Nå er de snart 2 og nesten akkurat blitt 3, så det er lettere. Vi fikk en tøff start når lillesøster kom to måneder for tidlig, og det er lite kult med lange sykehusopphold og bekymringer for ny baby når man allerede har en baby hjemme. Men jeg angrer ikke. Anonymkode: ce571...74e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 Er 21 mnd. Mellom mine minste så ikke akkurat supertett! Er egentlig masse fordeler synes jeg. Litt mere styr med 2 små, men de kommer til å ha så mye glede av hverandre opp gjennom oppveksten. Beste investeringen jeg gjorde var en tvillingvogn! Anonymkode: 7a040...ac3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #12 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har tre barn med 23 mnd mellomrom mellom eldste og yngste, ingen tvillinger. 11 mnd mellom nr 1 og 2 12 mnd mellom nr 2 og 3 keg bar heldig med de to første, og det gikk strålende. Nr tre bikket lasset for hva jeg følte jeg klarte (kolikkbaby). de to eldste begynte begge i barnehage da de var 12 mnd gamle, uten den avlastningen ville det ikke gått rundt da nr to og tre kom. Å ha tette barn er slitsomt, det er det ingen tvil om, men det er også en velsignelse. De har mye glede av hverandre alle sammen. de to eldste er født i samme år og går derfor i samme klasse. Det for noen utfordringer det er verdt å tenke gjennom om det også er tilfelle for deg. hva angår permisjon var jeg aldri tilbake i jobb mellom svangerskapene da jeg ble sykemeldt tidlig i alle svangerskapene. Det er også lenge siden så jeg antar permisjonsregler har endret seg Anonymkode: fa3d0...6a1
våren14 Skrevet 25. juni 2020 #13 Skrevet 25. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt over et år mellom våre. Nå er de fire og fem år. Leker masse sammen og har veldig stor glede av hverandre. Men tøft de første årene? Definitivt! Dog gikk det tålelig greit, vi la all fritid på hylla begge to og begge var alltid hjemme ved legging etc. Anonymkode: 8ec01...d3b Ja slik måtte vi gjøre også ende det er "hele" 2 år mellom våre. Nøyaktig 25 mnd mellom. Men ikke en gang en 2-åring klarer seg selv særlig godt, ei heller 3+1 åring, så har vært hektisk her også kan man si. Litt bedre når de nå er 2 og 4 år, yngste blir jo selvstendig dobbelt så fort som første. Men de første par årene må man nok regne med å være foreldre på fulltid og litt til. Men så lenge man legger lista der og vet det er for en periode av livet, så er det også veldig fint Skulle gjerne hatt mine tettere! Men det ville seg ikke slik... Stor fordel når de vokser opp at de er på ca samme nivå og opptatt av de samme tingene.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 Det er 17 mnd mellom meg og søstra mi. Har fått som inntrykk fra mamma at det gikk ganske fint selv om det var tøft. Mine blir det 23 mnd i mellom, føler det passer fint for oss 😊 fordelen med å få tette barn er at man rekker ikke å slappe av i mellom. Fra hva jeg har forstått så er foreldrepenger grunnlag for ny runde med foreldrepenger 😊 Anonymkode: ee43a...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå