Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde dere for å minske kvalme i 1.trimester? Har vært sinnsykt kvalm hele uke 6, er i uke 7 nå og kvalmen er litt mindre fæl. Har bare lugget hjemme, sovet, spist tørre kjeks og drukket vann og farris. Er veldig lei, men får ikke til å gjøre noe annet om dagen enn å ligge å være dårlig. 

Anonymkode: 47d5e...b92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingefær hjelper mot kvalme

Anonymkode: 10ac7...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ingefær noe man bør holde seg unna i et svangerskap? Syns jeg leste noe slikt på helsenorge sine kostråd for gravide. 
-ts 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke ingefær noe man bør holde seg unna i et svangerskap? Syns jeg leste noe slikt på helsenorge sine kostråd for gravide. 
-ts 

Stemmer. Ingefær mot kvalme er et kjerringråd fra gammelt av som ikke anbefales til gravide.

Anonymkode: ed8d3...490

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjorde dere for å minske kvalme i 1.trimester? Har vært sinnsykt kvalm hele uke 6, er i uke 7 nå og kvalmen er litt mindre fæl. Har bare lugget hjemme, sovet, spist tørre kjeks og drukket vann og farris. Er veldig lei, men får ikke til å gjøre noe annet om dagen enn å ligge å være dårlig. 

Er I helt samme situasjon har gått ned 5 kg allerede..

Anonymkode: dd624...ec6

AnonymBruker
Skrevet

Spiste salte kjeks, salt lakris, grønne epler da jeg var kvalm. Eplene hjalp mest, men de måtte være knallgrønne. Tyggis hjalp også.

Anonymkode: 4c619...fbf

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spiste salte kjeks, salt lakris, grønne epler da jeg var kvalm. Eplene hjalp mest, men de måtte være knallgrønne. Tyggis hjalp også.

Det er helt forferdelig og spise eple for min del. spess når jeg må kaste opp eple som er tungt og ekkelt og ubehagelig og kastet opp. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fir mye lakris kan også være skadelig for barnet! Lakris er nei og spise under svangerskap.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fir mye lakris kan også være skadelig for barnet! Lakris er nei og spise under svangerskap.

For**

Skrevet

Lakris må begrenses, men det er ikke noe problem å spise litt av. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke snakk om kilosvis med lakris da. Man skal ikke spise for mye av lakris, det skal man heller ikke med mange andre matvarer. Alt med måte. Hos meg hjalp det på kvalmen med å spise noen ifa-pastiller eller noen salte fisk. Det går helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmestillende fra legen :)

Anonymkode: 45dbf...367

AnonymBruker
Skrevet

For min del var det lindrende å drikke vann med sitron og isbiter i. I tillegg mange små og lette måltider. 

Mye søvn og avslapping, en liten spasertur i nabolaget for å få litt frisk luft. 

Oppsøk lege dersom du er veldig dårlig. Der kan du få kvalmestillende. Også viktig å få sjekket om man er dehydrert dersom man kaster opp mye. Noe som igjen kan forverre kvalmen. 

Anonymkode: f7191...19c

Skrevet

INGEN av de vellmente rådene fungerte på meg, uke 24 nå, fortsatt kvalm. Ta det opp med legen din å få deg kvalmestillende på resept fortløpende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...