AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 I går fikk jeg plutselig inn rundt 19.000 kr på konto, men det sto ikke hvem avsenderen var. Men det kan ikke være andre enn NAV som endelig betaler pengene jeg skulle hatt mens jeg var permittert i april. Jeg fikk forskudd på disse pengene i april (da rundt 15.000) og jeg har forstått det som at det må betales tilbake. Men vet noen om dette blir trukket automatisk? Det står nemlig at man kan betale tilbake på eget initiativ til en konto. Har noen gjort dette nå? Jeg er bare redd at jeg blir trukket i tillegg selv om jeg betaler tilbake nå, så håper noen kan hjelpe meg her. Har prøvd å lese meg opp på NAV sine sider, men synes den er veldig rotete. Jeg finner heller ingen oversikt over den eksakte summen jeg fikk i forskudd, så da må jeg evt. lete meg tilbake i bank-appen min. Håper noen kan hjelpe meg her :) Her er linken der det står om tilbakebetaling på eget initiativ: https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/kampanje-korona/forskudd-pa-dagpenger-for-permitterte-og-arbeidsledige#chapter-8 Anonymkode: 3f4e8...04a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Trådstarter her igjen. Jeg fant heldigvis summen jeg fikk i forskudd under "Dine utbetalinger", selv om de der bare står oppført som "Dagpenger". Men synes det er rart at de ikke har gjort det tydeligere hvordan tilbakebetalingen skal skje. Mulig bare ikke jeg er flink nok til å "navigere meg rundt" på NAV sine sider, så håper noen kan komme med noen tips Anonymkode: 3f4e8...04a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Forskudd skal betales tilbake ja. Men du bestemmer selv hvor mye om gangen, er ikke laget noen regel enda på når alt skal være tilbake. Så betal noen tusen om du føler for det, så NAV ser at du viser interesse. Anonymkode: 6b925...0c1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forskudd skal betales tilbake ja. Men du bestemmer selv hvor mye om gangen, er ikke laget noen regel enda på når alt skal være tilbake. Så betal noen tusen om du føler for det, så NAV ser at du viser interesse. Anonymkode: 6b925...0c1 Takk for svar. Jeg tror jeg skjønte det nå, synes bare det lå så skjult til. Det var bare et avsnitt i et hav av tekst, men skal prøve nå. NAV-systemet er vel godt nok til at jeg ikke blir automatisk trukket igjen dersom jeg betaler alt nå? Har hørt noe mye rart om NAV, så vil bare være sikker Anonymkode: 3f4e8...04a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her igjen. Jeg fant heldigvis summen jeg fikk i forskudd under "Dine utbetalinger", selv om de der bare står oppført som "Dagpenger". Men synes det er rart at de ikke har gjort det tydeligere hvordan tilbakebetalingen skal skje. Mulig bare ikke jeg er flink nok til å "navigere meg rundt" på NAV sine sider, så håper noen kan komme med noen tips Anonymkode: 3f4e8...04a ikke tydelig? du sender pengene til et kontonummer som står på nav sine sider. skriver " fødselsnummer + forskudd" Anonymkode: 2c7c7...91b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Jeg søkte forskudd en gang, og det jeg fikk for mye av ble automatisk trekt fra dagpengene jeg fikk senere. Så jeg har ikke trengt å tenke på det i det hele tatt. Anonymkode: c137a...af3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 Tips: Sett pengene på sparekonto og la de stå der i tre år (foreldelsesfrist) i tilfelle NAV mot formodning skulle kreve de tilbake. Om tre år kan du bruke de. Jeg tipper NAV aldri kommer til å kreve forskuddet tilbake igjen... Anonymkode: cd12f...fe7 1
Hauk86 Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 Hvor lang tid tar det fra man mer til de er inne på konto jeg søkte vel i 24 tiden på torsdag. Er det noe mulighet de er inne imorgen? ? Mandag står jo 2- virkedager på den kvitteringen. Men den er vel ikke samme som vedtak heller?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 Har begynt å betale tilbake. 👍🏻 Står inne på nav hvordan det skal gjøres.. Vil bare bli ferdig med det før de begynner å kreve med renter😂🙈 Anonymkode: bf791...019 2
Anbefalte innlegg