Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

vi har fått innkalling til forsamtale for assistert befruktning.

har fått mange skjema vi skal fylle ut, blant annet at vi må søke om barneomsorgsattest. Har noen av dere søkt om dette? På politiet sine nettsider får jeg opp grunn «adopsjon og assistert befruktning» men som formål får jeg bare opp adopsjon? 

så skal man jo svare på en del spørsmål, blant annet om bruk av narkotika. Jeg har prøvd hasj for 11 år siden - kjenner jeg har lyst og være ærlig men får samtidig helt vondt i magen for at det skal være det som stopper oss fra og få barn. 

noen som har vært i samme situasjon og fått det innvilga? 

takk for svar☺️

Anonymkode: 0d9f5...a50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å si du har prøvd hasj for 11 år siden. Det har da ikke noe å si for evne til å ta vare på barn. Kan ikke huske at vi måtte ha sånn attest så det vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: 53e73...18f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du hadde blitt overrasket over hvor mange som har prøvd hasj i ungdomstiden, som har fått innvilget assistert befruktning. Jeg hadde ikke tenkt på å skrive det en gang, da det er såpass lenge siden. Hadde det vært for 2 uker siden så ja.. 

Kan ikke huske at vi måtte søke om barneomsorgsrett heller.. Får dere dette offentlig eller går dere privat? 

Anonymkode: bd66a...a11

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ☺️
Det med barneomsorgsattest er noe nytt regjeringen krever etter biokjemiloven eller noe sånn?

ja, det står dessverre i journalen min da min mor mistenkte det og jeg var under 18. Så tok urinprøver og er redd de kommer til å sjekke det. (Prøvde det et par ganger, ikke bare en)

tror jeg har landet på og bare fortelle at jeg har prøvd det når jeg var ung og ikke etterpå. Håper at det ikke spiller noen rolle, når jeg er utdannet med fast jobb og det er over 11 år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ☺️
Det med barneomsorgsattest er noe nytt regjeringen krever etter biokjemiloven eller noe sånn?

ja, det står dessverre i journalen min da min mor mistenkte det og jeg var under 18. Så tok urinprøver og er redd de kommer til å sjekke det. (Prøvde det et par ganger, ikke bare en)

tror jeg har landet på og bare fortelle at jeg har prøvd det når jeg var ung og ikke etterpå. Håper at det ikke spiller noen rolle, når jeg er utdannet med fast jobb og det er over 11 år siden. 

Selv om det står i journalen vil det aldri komme frem i en sammenheng som dette. Ingen har lov til å få inn og lese din journal. Hvis du blander journal med rulleblad står det i hvertfall ingenting der. 

Anonymkode: 53c5d...41d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...