Gå til innhold

Hvis det kommer en ny bølge og det blir innført portforbud. Kommer du til å innordne deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La nå heller katten gå fri stakkar, og gjør dette:

;)

Anonymkode: 27201...b31

Fantastisk!! Absolutt en god løsning både jeg og katten kan leve med😂

Anonymkode: 2f86d...85b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg går ut. 

Anonymkode: 5e1a1...2b3

• Liker 2
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Komme ikke til å holde meg innendørs nei.

Må ut en tur hver dag, handle 2 ganger i uka. Ellers gå turer utendørs, dette er ikke farlig. Galskap å stenge ned om man gjorde, dette har ødelagt utrolig mye for oss økonomisk.

Anonymkode: a7988...004

Selvfølgelig må folk handle. Var ikke forbudt å handle å gå ut nå når alt ble stengt ned i Mars. Nedstengningen var nødvendig så ikke mange skulle bli syk på en gang siden det er et virus som sprer seg fort og for at helsepersonell ikke skulle bli overbelastet. De er bare mennesker de også. Så nei det er ikke galskap å stenge ned selv om det er surt.

Det hjelper ikke å protestere for det er ikke opp til folket om det skal stenges igjen eller ikke. Det er ikke snakk om å stenge seg inne i et hus/leilighet.

Skrevet

På grunn av hvor idiotisk folk oppfører seg så er det nesten garantert at bølge nr 2 vil komme, og da får de håpe at den ikke er slik som andre bølge var med Spanskesyken, nemlig langt mer dødelig og smittsom enn første bølge.

Men jeg antar at et mirakel kan skje og at vi ikke får en ny bølge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Selvfølgelig må folk handle. Var ikke forbudt å handle å gå ut nå når alt ble stengt ned i Mars. Nedstengningen var nødvendig så ikke mange skulle bli syk på en gang siden det er et virus som sprer seg fort og for at helsepersonell ikke skulle bli overbelastet. De er bare mennesker de også. Så nei det er ikke galskap å stenge ned selv om det er surt.

Det hjelper ikke å protestere for det er ikke opp til folket om det skal stenges igjen eller ikke. Det er ikke snakk om å stenge seg inne i et hus/leilighet.

Jo. Spørsmålet i tråden gjelder portforbud.

Anonymkode: 32cc2...759

• Liker 1
Skrevet

Jeg har psykiske lidelser, og tanke på konsekvensene restriksjonene har hatt for psyken min i denne omgang er jeg nødt til å si nei. Gåturer, familien og å møte vennene mine ute har vært det eneste som har holdt livet mitt fra å kollapse fullstendig. Så drastiske tiltak (eller de samme på nytt) kommer jeg ikke til å overleve. 

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

I Norge har vi ikke hatt portforbud i forbindelse med koronapandemien. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen svarer som om portforbud er det minste problem i verden for det klarte vi fint fra mars til mai. TULL: vi har ikke hatt portforbud.

Jeg tror det skal svært mye til for at regjeringen innfører portforbud. Vi er verken Kina eller Spania. Hvorfor innføre portforbud når man klarer å få ned R-tallet med strenge tiltak slik vi har hatt det? Skulle man brukt militæret da for å gjennomføre det?

Jeg frykter - som @Aragorn ll Elessar at det kommer en ny og verre smittebølge. Jeg håper også på mirakelet. 

I mellomtiden følger jeg faktisk smittevernrådene og jeg ville fulgt de selv om de var strengere. Av denne grunn har jeg fortsatt hjemmekontor og begrenset sosial kontakt.

Skrevet

Ja, helt klart. Jeg har fortsatt selvpålagt karantene så det skal jeg takle helt fint. 

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden er helt meningsløs. Vi har ikke hatt portforbud i første fase av epidemien, og det er veldig lite sannsynlig at de vil bli innført ved en ny bølge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Jobber i helsevesenet, og kommer til å bidra det jeg kan for at neste bølge blir overkommelig. 

Anonymkode: 194a5...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det skjer, men om så skulle hende så følger jeg selvfølgelig retningslinjene.  Jeg Kommer uansett til å ha en del kontakt med andre i en slik situasjon da jeg er helsepersonell. Jeg må på jobb uansett hva som skjer....  

Anonymkode: 0b925...c58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem. Psyken min har ikke vært så god på mange år som i mars da alle holdt seg hjemme. 

Anonymkode: 18f6d...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare later som jeg kjemper for BLM for da gjelder ikke portforbudet for meg.

Anonymkode: 8cdcc...f98

Morsom du 

Anonymkode: 2c99f...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Bare det at man i det hele tatt vurderer portforbud, og at så mange er villige til å gå med på det, er skremmende.
Det er allerede bevist, fra mars fram til nå, at det er mulig å oppnå en drastisk reduksjon i smittetall uten portforbud.
Folks turgåing utendørs har ikke på noe tidspunkt ført til økt smitte, til tross for stadige spådommer om en eksplosjon om to uker.
Så det eneste man oppnår med portforbud som man ikke kan oppnå på andre måter, er å ødelegge folks helse, både fysisk og psykisk. Var det ikke folks helse tiltakene liksom skulle beskytte da?

Anonymkode: 32cc2...759

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Eller kommer du til å protestere?

Anonymkode: 55e59...65d

Kommer til og leve helt normalt. Vi kan ikke løpe fra en sykdom. 

Anonymkode: 4f2b1...b59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor på landet, med stor have. Så hadde kommet til å være ute i den. Vet ikke om det teller som å forholde seg til portforbudet. Men utover det ville jeg fulgt reglene. Har fulgt alle andre corona regler til nå (såvidt jeg vet).

Anonymkode: 529c5...ac0

• Liker 1
Skrevet

Håper på portforbud, så selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jo ikke prøvd portforbud eller lock down i Norge, så vanskelig å si om det vil fungere. Frankrike hadde vel kjempestrenge regler, og de klarte det. Så lenge jeg får matvarer på et eller annet vis, og får lov til å være ute i hagen, så skal jeg nok klare meg. 

Anonymkode: c0a76...a91

• Liker 1
Skrevet

Jada, er flink pike jeg så gjør som jeg for beskjed om så lenge jeg er enig. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok klart det, jobber i matbutikk, så hadde fått det sosiale aspektet dekket. Blir jeg arbeidsledig, så er det en garasje,hage og et rom i kjelleren som MÅ ryddes/males/fikses. Har også mye alkohol i hus for å få dagene til å gå. Sexlivet hadde blitt spriter opp.

Null problem med portforbud👍

Anonymkode: dcb2f...4d3

• Opprett ny...