AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Eller kommer du til å protestere? Anonymkode: 55e59...65d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller kommer du til å protestere? Anonymkode: 55e59...65d Kommer til å dra på hytta Anonymkode: b8165...96b 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kommer du til å protestere? Anonymkode: 55e59...65d Jeg bare later som jeg kjemper for BLM for da gjelder ikke portforbudet for meg. Anonymkode: 8cdcc...f98 35
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Ja. Jeg ønsker ikke å pådra meg det drittet. Har klart å tilpasse meg ganske greit med å være hjemme, og bruke tiden til noe fornuftig mens jeg venter. Anonymkode: 7d857...a55 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Jeg hadde hatt lyst å drite i det, men jeg er så forbanna pliktoppfyllende at jeg hadde tatt imot alle nye regler uten å mukke. Usikker på om jeg hadde klart meg gjennom en ny nedlukket korona episode. Anonymkode: d7b08...f61 4
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Protestere på hva da? Portforbuden? Selvfølgelig ikke. Er ikke dum.
Hasselnøtter Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Portforbud som i at det ikke er lov å gå ut fra huset? Det hadde jeg nok bare holdt delvis. Må handle mat for eksempel. Hvis du tenker mer sånn det var fra mars, så ville jeg selvfølgelig holde det. Handle mat en gang i uka, ellers være hjemme eller på tur ute. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 Tviler sterkt på det. Blir det varslet på forhånd, flykter jeg til et sted det ikke er portforbud, evt langt til skogs. Jeg lurer forøvrig på om de da vil h kunne beordre alle som befinner seg hjemmefra, hjem? Blir det ikke varslet, vel da sitter man i fella og har ikke mye valg. Effektiv protest blir vanskeilg pga isolasjon, hjelper nok lite om folk sitter og klager på FB. Konklusjonen må bli at sekken må stå ferdig pakket, i tillegg til å snarest mulig flytte langt utpå bygda der portforbud er lite sannsynlig og om det skjer, er tomtene store. Anonymkode: 32cc2...759 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Har heldigvis hund, de har det vært lov å lufte alle steder de har hatt portforbud. Anonymkode: deffc...85e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 30 minutter siden, Hasselnøtter skrev: Portforbud som i at det ikke er lov å gå ut fra huset? Det hadde jeg nok bare holdt delvis. Må handle mat for eksempel. Hvis du tenker mer sånn det var fra mars, så ville jeg selvfølgelig holde det. Handle mat en gang i uka, ellers være hjemme eller på tur ute. Du får kanskje lov å handle mat, til nød, med restriksjoner, hvis de da ikke krever hjemlevering for alle Utover det kommer du ikke ut. Anonymkode: 32cc2...759
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 Komme ikke til å holde meg innendørs nei. Må ut en tur hver dag, handle 2 ganger i uka. Ellers gå turer utendørs, dette er ikke farlig. Galskap å stenge ned om man gjorde, dette har ødelagt utrolig mye for oss økonomisk. Anonymkode: a7988...004 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #12 Skrevet 24. juni 2020 Ja, kommer til å innordne meg. Anonymkode: d9fa3...d79 5
Iso1 Skrevet 24. juni 2020 #13 Skrevet 24. juni 2020 Jeg håper ikke og satser ikke på at det går så langt. Jeg kan bare ikke sitte innestengt på ubestemt tid, jeg må ut og finne på ting pga psyken min. Jeg var aldri innesitter da vi ble nedstengt i mars heller, var i Oslo hver helg på gåturer. Dessuten har ikke Norge råd til å stenge ned igjen uansett.. de åpner jo opp ting hele tiden nå og det er sommerferie så at det skjer er nok utenkelig med det første. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #14 Skrevet 24. juni 2020 Dersom det er en god grunn til portforbud vil jeg innrette meg etter det. Problemet er at et par nys er nok fra norske politikere. Norsk angst er verdens sterkeste angst. Derfor bruker vi hjelm og flytevest på fritiden, og har verdens laveste fartsgrenser og verdens strengeste lover. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 9ea4e...664 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 Håper på å finne meg et sted på landet å flytte til i løpet av sommeren, så om det vil komme noen ny smittetopp med portforbud etter det så er det greit, da kan jeg gå ute likevel, i skogen og ved sjøen osv. Holder på å "omskolerer meg" til et yrke hvor jeg kan sitte hjemme uansett, på grunn av livssituasjonen ellers, så da blir heller ikke det noe stress. Om det plutselig skulle komme noe nå så vil jeg uansett holde meg etter anbefaling og regler, er så smått i risikosonen og omgir med med mennesker som virkelig er det, så da er det jo ingen vits i å ta sjangser. Holder fortsatt på det med å være nøye på håndvask (som jeg også var tidligere) og bruker antibakteriell på butikker og ellers, synes vi alle kan fortsette med det egentlig, uansett smittefare pga. Corona. Ikke så dumt å være hygienisk, sånn generelt liksom. Tenker endel på andre land. En ting er de som i det hele tatt sliter med å ha vann, men i land som har vann men som sliter med rent vann så kan det gjøres mye bare myndighetene setter sitt fokus på det. Håper på at Coronaen setter i gang et verdensomspennende prosjekt med fokus på bedre infrastruktur i forhold til vann og avløp for å være helt ærlig. Det skulle vært en menneskerett å få rent vann fra springen. Anonymkode: 27201...b31
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 Med de områdene som sliter med å ha vann i det hele tatt så drives det ofte privat brønnbygging osv. og utfordringene er annerledes enn de som allerede har mye vann men som ikke kan drikke det, det var det jeg mente. Anonymkode: 27201...b31
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har heldigvis hund, de har det vært lov å lufte alle steder de har hatt portforbud. Anonymkode: deffc...85e Jeg kommer til å begynne å lufte katta i bånd dersom det blir portforbud. Anonymkode: 2f86d...85b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #19 Skrevet 24. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kommer til å begynne å lufte katta i bånd dersom det blir portforbud. Anonymkode: 2f86d...85b La nå heller katten gå fri stakkar, og gjør dette: Anonymkode: 27201...b31 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #20 Skrevet 24. juni 2020 Bor på bygda og tenker at det er rimelig usannsynlig at vi får portforbud her. Regner derfor med å kunne leve relativt normalt også framover. Anonymkode: 4d1d2...245 1
Anbefalte innlegg