Gå til innhold

Flere som er lei av støy fra politihelikopteret i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre natten på rad nå som jeg blir liggende våken i støy fra politihelikopteret i Oslo. Jeg er våken, barna får ikke sove, osv. Kan begynne å lure på om det er verdt å holde bydeler oppe på nattestid for å fange noen som har ranet til seg litt tobakk fra Narvesen. Helikopteret kan sirkle rundt i en time og siden det flyr lavt blir det mye bråk. Jeg er så uendelig lei dette helikopteret. Det holder på på dagtid også, men da er det til å leve med. 

Anonymkode: 6efac...608

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Putt i ørepropper eller flytt på landet. Helikopteret er der for en grunn. Alt man skal irritere seg over i denne verden.....

Anonymkode: 7fb54...e02

• Liker 12
Skrevet

Jeg bor inni skogen, med en eldre nabo.  Jeg bruker ørepropper nesten hver natt. Orker ikke å våkne av bagateller. Sover veldig godt da

AnonymBruker
Skrevet

I natt lette de etter en psykisk utviklingshemmet mann som var forsvunnet og noen som hadde ranet noen med pistol. Litt mer alvolig enn å stjele ei pakke tobakk.

Anonymkode: 10b90...33f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Putt i ørepropper eller flytt på landet. Helikopteret er der for en grunn. Alt man skal irritere seg over i denne verden.....

Anonymkode: 7fb54...e02

Jeg bor i bygdeby og jeg kan garantere at det er mye mer helikoper her. Men det er absolutt ikke irriterende. Verden kan ikke stoppe opp for at noen skal sove😊

Ta deg sammen TS.

Anonymkode: 4d5e8...fc4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i bygdeby og jeg kan garantere at det er mye mer helikoper her. Men det er absolutt ikke irriterende. Verden kan ikke stoppe opp for at noen skal sove😊

Ta deg sammen TS.

Det er garantert ikke bare jeg som ligger våken. Går utover produktivitet på jobb.

Ja, det er mye helikopterstøy 100m over huset ditt kl 2-3 på natta? Midt på bygda? Høres ikke veldig sannsynlig ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lei av den lyden jeg og, ts 😅

Anonymkode: 42d2f...18b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er garantert ikke bare jeg som ligger våken. Går utover produktivitet på jobb.

Ja, det er mye helikopterstøy 100m over huset ditt kl 2-3 på natta? Midt på bygda? Høres ikke veldig sannsynlig ut.

Joda. Går over hustaket 10-15 ganger pr natt. Holder til i sogn og fjordane og jeg bor i dalføret rett før sykehuset. Helikopter er mye mer effektivt enn sykebil pga topografi.

Trøst deg med det at de som har behov for helikopter har det mye verre enn deg.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du bosatte deg i Oslo....

Å sende ut helikopteret er kostbart. De gjør det aldri for moroskyld eller hvis andre metoder hadde vært like effektivt.

Anonymkode: 9a833...142

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er skikkelig lei av politihelikopteret. Men tidligere fikk de masse kjeft for ikke å bruke opp alle flytimene sine, så nå passer de på å benytte det ved enhver anledning.

Gleder meg til de bytter det ut med stillegående droner!

Anonymkode: 678ff...f3d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bosatte deg i Oslo....

Å sende ut helikopteret er kostbart. De gjør det aldri for moroskyld eller hvis andre metoder hadde vært like effektivt.

Anonymkode: 9a833...142

Det var ikke mye helikopterstøy i Oslo da jeg flyttet hit i 2013. Det har tatt helt av de siste 1-2 årene. Mulig at de benytter seg av helikopteret oftere enn før

• Liker 1
Skrevet

Plages ikke av den nei.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Går over hustaket 10-15 ganger pr natt. Holder til i sogn og fjordane og jeg bor i dalføret rett før sykehuset. Helikopter er mye mer effektivt enn sykebil pga topografi.

Trøst deg med det at de som har behov for helikopter har det mye verre enn deg.

Okei, skjønner. Da tok jeg feil. Men at helikopteret flyr forbi er på en måte ok. Problemet er når det beveger seg i ring over hustaket i lang tid. Barna blir redde også og begynner ofte å gråte.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er skikkelig lei av politihelikopteret. Men tidligere fikk de masse kjeft for ikke å bruke opp alle flytimene sine, så nå passer de på å benytte det ved enhver anledning.

Gleder meg til de bytter det ut med stillegående droner!

Anonymkode: 678ff...f3d

Det er kanskje det som er årsaken ja. Har merket meg at det noen ganger ser ut som at de flyr for «moroskyld». Feks ved at de flyr frem og tilbake i relativt stor hastighet. Regner ikke med de får observert så mye da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De henger jo gjerne og spaner. Det de ser etter kan være veldig langt unna, sjeldent de de henger rett over der det skjer. 

I tillegg er det legehelikoptere som flyr inn og ut av marka, dem er det mange av også, og militærhelikoptere og alle mulige andre. Synes også det er mye, men synes det blir feil å klage på beredskapen i byen. Ja det bråker og er slitsomt til tider, men det må man nesten leve med tett på mange mennesker - ellers får du flytte langt ut på landet (husk da å ikke bo ved sykehus eller militærbase).

Anonymkode: c6c69...f42

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre natten på rad nå som jeg blir liggende våken i støy fra politihelikopteret i Oslo. Jeg er våken, barna får ikke sove, osv. Kan begynne å lure på om det er verdt å holde bydeler oppe på nattestid for å fange noen som har ranet til seg litt tobakk fra Narvesen. Helikopteret kan sirkle rundt i en time og siden det flyr lavt blir det mye bråk. Jeg er så uendelig lei dette helikopteret. Det holder på på dagtid også, men da er det til å leve med. 

Så du mener at hvis noen raner en kiosk med våpen så er det en bagatell og man bør ikke bry seg om å finne gjerningspersonene?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får flytte ut på bygda der politiet ikke kommer, ikke en gang når vi trenger de, så slipper du bråket......... 

Anonymkode: e64ca...f03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, jabx skrev:

Så du mener at hvis noen raner en kiosk med våpen så er det en bagatell og man bør ikke bry seg om å finne gjerningspersonene?

Det har jeg ikke sagt. Jeg nevnte ikke våpen i mitt eksempel.

De viste på TV i fjor om politihelikopteret. Da jaget de to personer som på nattestid hadde blitt observert i en hage. De skulle sikkert stjele noe. Jeg tror derfor ikke det skal så mye til før de tar helikopteret i bruk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bygge et samfunn med litt mindre kriminalitet? Slik at vi ikke trenger sende ut politi helikopter fullt så ofte. 

Anonymkode: 2583a...d08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skjønner. Da tok jeg feil. Men at helikopteret flyr forbi er på en måte ok. Problemet er når det beveger seg i ring over hustaket i lang tid. Barna blir redde også og begynner ofte å gråte.

Veldig sarte barn du har som blir redde av å høre et helikopter? 🤔

Anonymkode: 1f7df...4c4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...