Gå til innhold

Skulle ønske jeg var en mann, men samtidig ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er rett sted, men prøver meg her 

Jeg er født som jente. Men hele livet har jeg lekt med "gutteleker", jeg gamer og trives generelt bedre i gutters selskap. Jeg har dessverre blitt mye ekskludert fordi det er okei å si til en i gjengen at "i kveld er det bare gutta" og så må jeg bare finne meg i det å sitte hjemme. For selv om jeg er med på humoren, har samme interesser og oppfører meg likt som dem er det noen kvelder det tydeligvis er ødeleggende for at jeg har vagina. 

Har blitt mye eksludert som dette siden jeg var rundt 10 og jeg sliter med den avvisningen selv den dag i dag. Jeg tar meg ofte i å tenke at jeg skulle ønske jeg var en gutt. Skulle ønske jeg var på innsiden med mine venner 100%. Men hvis jeg tenker meg om ville jeg ikke hatt en penis.. tror jeg? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er født i feil kropp, for jeg har ikke noe problem med min kvinnelige kropp. 

vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. Flere som har opplevd noe lignende? Føler meg fortvilet og føler jeg ikke passer inn. Jeg er ikke biologisk mann så jeg passer aldri helt sammen med menn(fra deres perspektiv) og jeg føler ikke jeg hører til sammen med masse kvinner. 

Anonymkode: 26589...6f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med seksuell tenning? 

Tenner du på menn eller kvinner? 

Anonymkode: 80534...ee0

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med seksuell tenning? 

Tenner du på menn eller kvinner? 

Anonymkode: 80534...ee0

Jeg tenner på menn, så er hetero 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke at du er kvinne, men at du har dårlige venner. Jeg var også «en av gutta» i ungdomstiden, men jeg ble aldri ekskludert. Det ble bare fleipet med at jeg var mer mann enn dem, pga mine interesser.

Anonymkode: 73732...663

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det motsatte, at en dame har blitt fornærma over å bli invitert på "guttekvelder". Ikke at det var definert som guttekvelder, men siden hun var eneste dame følte hun at hun ikke ble sett på som kvinnelig. Så det er ikke så lett

Anonymkode: 2d37e...b3a

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være gutta sine partnere som er problemet? 

Anonymkode: a4efe...391

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være gutta sine partnere som er problemet? 

Anonymkode: a4efe...391

Nei, jeg har spurt kompisene mine opp gjennom årene hva som er greien. De bare mener veldig sterkt at det er en annen stemning når det bare er "gutta".. selv om de gjør på det samme som når jeg er der. 

Mistenker at det har noe med seksuell tiltrekning å gjøre.. at de ikke klarer å slappe helt av når en person av motsatte kjønn er der. Selv om vi bare er venner. Men syns det er veldig frustrerende og trist at det skal være sånn.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke at du er kvinne, men at du har dårlige venner. Jeg var også «en av gutta» i ungdomstiden, men jeg ble aldri ekskludert. Det ble bare fleipet med at jeg var mer mann enn dem, pga mine interesser.

Anonymkode: 73732...663

Hehe, dette er sikkert et godt poeng! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har spurt kompisene mine opp gjennom årene hva som er greien. De bare mener veldig sterkt at det er en annen stemning når det bare er "gutta".. selv om de gjør på det samme som når jeg er der. 

Mistenker at det har noe med seksuell tiltrekning å gjøre.. at de ikke klarer å slappe helt av når en person av motsatte kjønn er der. Selv om vi bare er venner. Men syns det er veldig frustrerende og trist at det skal være sånn.

Dette er jeg enig i. Jeg har også flest mannlige venner, og mine aller beste venner er menn. Det har bestandig vært sånn siden barndommen. Men har sjeldent opplevd å bli ekskludert fra gjengen fordi de skal ha guttekvelder. Men det er vel fordi det ofte er både menn og kvinner i gjengen jeg er mest med, selv om jeg har mest kontakt med mennene i gjengen. Men jeg har opplevd en gang å bli ekskludert, og det var i utdrikningslaget til bestekameraten min. Jeg tenkte da at det ikke gjorde noe, fordi jeg vet at selv om det er fullt mulig å være kvinne og henge sammen med menn så føler ofte menn at de må ta seg ganske sammen når det er kvinner rundt dem. Og det er forsåvidt greit at de gjør og. De er ganske bajas når det kun er guttastemning. 

Anonymkode: 49bda...150

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som om du har dårlige venner.

Anonymkode: 24489...e3b

Skrevet

Er du så god venn med alle i den gjengen der da? Det er jo helt normalt å ønske å kun være med "gutta" en gang i blant, og at en rett og slett kan slippe seg litt mer løs og bekymre seg litt mindre for hvordan ting blir oppfattet, og om trådstarter ikke er like nær alle i den gjengen kan kanskje det legge en demper på for noen? 

AnonymBruker
Skrevet

Transkjønnede har ofte store kroppskomplekser, så du har nok bare problemer med det sosial aspektet/ kjønnsroller, som er noe litt annet og ikke unormalt heller. 

Anonymkode: d1ac4...e51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...