Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Har hørt at man minsker "grevinneslengen" og strammer opp baksiden av overarmen hvis man tar armhevinger på en bestemt måte. Noen som vet om dette stemmer? Og hva er "best" måte å ta armhevinger på? Med smale eller brede mellomrom mellom armene? Hvordan skal jeg ta armhevingene for å få best mulig utbytte av de? Beklager hvis dette er litt klønete skrevet, men er ikke helt inne i "fitness-språket".
Gjest Turi Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Skal du ta knekken på grevinnehenget, må du stå med rumpa ned mot gulvet når du tar dem... Dvs. baklengse armhevinger, om du skjønner. Prøv f.eks. på et bord først, "sett deg i lufta" med 90 grader i bena og bruk armene til å løfte deg opp og ned.
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 Neida, du kan ta smale armhevinger på normalt vis, dvs at du i stedet for å ta bredt grep har armene i rett vinkel ned fra skulderen (nesten inntil kroppen). Det er svinetungt, det kan jeg love. Ellers kan du ta dips fra en stol. Samme øvelse Sissan beskriver, men du har armene bak deg på en kjøkkenstol i stedet for gulvet. Pass på å holde albuene inntil kroppen og kroppen tett inntil stolen. Herregud, jeg er så dårlig på å beskrive....Skulle nesten ønske jeg kunne vist deg øvelsene
Englepus Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 http://php.iform.no/pub/art.php?id=357 Helt nederst på siden er det forklart hvordan man gjør tricepsdips.
Gjest z Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Og hva er "best" måte å ta armhevinger på? Med smale eller brede mellomrom mellom armene? Det kommer an på hvilke muskler du vil trene - bredt mellomrom tar mest på brystmusklene, smalt grep tar mest på triceps (baksiden av overarmen). Hvordan skal jeg ta armhevingene for å få best mulig utbytte av de? Som sagt, så kommer det an på hvilke muskler du vil fokusere på. Jeg ville fokusert på å ta de korrekt - selv om det gir litt tregere progresjon i starten. Det er de små detaljene som gjør en øvelse tung, og dermed også mer effektiv. Sørg for at brystet berører bakken hver eneste gang, og hold kroppen strak. "Banansleng" er juks. Det er flere varianter for å gjøre armhevinger tyngre, hvis du er interessert kan jeg komme med noen tips (ikke vits i før du klarer mange vanlige).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå