AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Min bror og hans kone sverger til slik pose man tar på babyen om natten så den ikke kan sparke av seg dyna og ligge uten. Eefaringer? Noen som bruker dette? Anonymkode: 23f63...262
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Vi bruker det og har kjempegod erfaring med det Anonymkode: 66116...81b 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Vi bruker det, og det er veldig vanlig å bruke, ja. Det er anbefalt også av LUB, da du slipper problemet at babyen får dynen over hodet. Det er også greit med sprellefanter, som bare sparker av seg en dyne. OG det er greit mtp at de da har vanskeligere for å klatre over rekkverket i sprinkelsengen. Anonymkode: 211fa...874 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Brukt det fra starten av nesten. Liker det veldig godt. Har i bambus, så baby ikke blir for varm eller kald. Dyna sparker hun bare av seg. Hun får heller ikke spredt bena skikkelig, så er umulig å klatre ut av sprinkelsenga med den. Anonymkode: 88a4d...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 Takk for svar:) hvor har dere kjøpt deres? Anonymkode: 23f63...262
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror og hans kone sverger til slik pose man tar på babyen om natten så den ikke kan sparke av seg dyna og ligge uten. Eefaringer? Noen som bruker dette? Anonymkode: 23f63...262 Helt fantastisk. Slipper å være redd dyne over ansiktet eller at baby blir kald. Brukte det til min var 1 år. Anonymkode: 43ac5...197
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Vi har brukt nattpose siden babyen var nyfødt og han er nå 2 år. Vi er storfornøyd med nattpose! Man trenger ikke bekymre seg for at babyen får dyna over hodet eller at babyen blir kald. Anonymkode: d1ec9...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) hvor har dere kjøpt deres? Anonymkode: 23f63...262 Vi har fra hm. Vi prøvde også ikea sine, men likte de fra hm bedre. Vi kjøpte også en svindyr en i dun, men hallo, den var jo alt for varm.. Mye lettere med en tynn pose, og så heller ha ullpysj og sokker inni på kalde dager. Anonymkode: 211fa...874 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #9 Skrevet 24. juni 2020 Jeg likte ikke de. Jeg kjøpte fordi mange sa at det var kjekt, da dyne blir bare sparket vekk. Men mine to babyer, de likte å sparke dyne vekk, og de lite på ingen måte disse poser. Det var også mye styr å ta posen av og på, på en liten baby. Og mine små babyer krevde bleieskift midt på natta ganske lenge. Så fra meg - nei. Bitte liten vogndyne, i dun, funket veldig mye bedre for oss. Anonymkode: 14066...fed
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #10 Skrevet 24. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte ikke de. Jeg kjøpte fordi mange sa at det var kjekt, da dyne blir bare sparket vekk. Men mine to babyer, de likte å sparke dyne vekk, og de lite på ingen måte disse poser. Det var også mye styr å ta posen av og på, på en liten baby. Og mine små babyer krevde bleieskift midt på natta ganske lenge. Så fra meg - nei. Bitte liten vogndyne, i dun, funket veldig mye bedre for oss. Anonymkode: 14066...fed Det går jo fint å skifte bleie med posen på? Glide den opp, brette unna, og skifte, tadaa? Ser heller ikke plunderet med å få dem på? Legger babyen ned på den, putter armene inni, glider igjen, og ferdig. Mye mindre styr enn å ta på body.. Anonymkode: 211fa...874 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #11 Skrevet 24. juni 2020 Vi har brukt dette helt fra baby var 2 måneder til 1,5 år. Fungert helt supert. Har brukt H&M sine Anonymkode: 77f5d...a12 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #12 Skrevet 24. juni 2020 Vi elsker de og sverger til pose på vår baby 😍 Men vil dog anbefale typer som kan åpnes i bunn for enklere bleieskift og at man kan åpne og lufte i bunnen når det er varmt. Lurer på om noen har tips til tynn sommerpose vi har varm baby og det er ganske varmt her nå så baby sover stort sett uten, men kunne tenkt meg en veldig tynn variant da baby sparker av seg teppet vi bruker nå og det kan bli litt kjølig her på natta. Anonymkode: 40503...b41 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #13 Skrevet 24. juni 2020 Sønnen min elsket de posene🥰 han brukte de til han var 2,5 år, å da vokste han fra de. Var ett lite mareritt å slutte med de, han fant ikke roen når han skulle sove. De var veldig greie, slapp å tenke på at han sparket av seg dyna, fikk den over ansiktet osv. Og han slapp å våkne av å fryse. For det gjør han enda når han mister dyna på natta. Hadde noen tynne fra easygrow, og dunposer fra babydan😄 veldig fornøyd med de, tror jeg kjøpte alle på barnashus. Anonymkode: 237f0...920
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #14 Skrevet 24. juni 2020 Spør sikkert dumt men... Vi prøvde sånn pose på sønnen vår, men han klarte likevel å snu seg over på magen. Vi så at han klarer å snu seg tilbake igjen også, men med større besvær enn om han ikke hadde hatt posen. Så da turte vi ikke bruke den. Dere som bruker pose på litt større babyer - sover de pent på ryggen hele natta? Eller er det ok om de snur seg? Anonymkode: b9632...92a 1
Moi123 Skrevet 24. juni 2020 #15 Skrevet 24. juni 2020 Vi bruker det på vinteren, for varmt for baby nå.
Moi123 Skrevet 24. juni 2020 #16 Skrevet 24. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør sikkert dumt men... Vi prøvde sånn pose på sønnen vår, men han klarte likevel å snu seg over på magen. Vi så at han klarer å snu seg tilbake igjen også, men med større besvær enn om han ikke hadde hatt posen. Så da turte vi ikke bruke den. Dere som bruker pose på litt større babyer - sover de pent på ryggen hele natta? Eller er det ok om de snur seg? Anonymkode: b9632...92a Om de kan snu seg tilbake er det greit. Min på 7 mnd sover på siden/ magen store deler av natta (mistenker jeg).
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #17 Skrevet 24. juni 2020 Mine to eldste likte ikke posene, så hadde egentlig ikke pakket de frem til minsten. Men når hun ble 6 mnd krabbet hun overalt, og aller helst over alt vi la rundt i senga så hun ikke skulle falle ut (samsover). Testet en pose på henne, og det funker fjell. Slipper «reise-seg-opp-hele-tiden»-leken, hun bare legger seg til ro og sovner. Det er helt umulig å få til uten pose. Er også enkelt med nattamming, og slipper at hun blir kald når hun kryper utenfor dyna 😊👍 Anonymkode: d5e5b...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #18 Skrevet 24. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør sikkert dumt men... Vi prøvde sånn pose på sønnen vår, men han klarte likevel å snu seg over på magen. Vi så at han klarer å snu seg tilbake igjen også, men med større besvær enn om han ikke hadde hatt posen. Så da turte vi ikke bruke den. Dere som bruker pose på litt større babyer - sover de pent på ryggen hele natta? Eller er det ok om de snur seg? Anonymkode: b9632...92a Så lenge de kan snu seg så går det fint. Vår sov på magen eller siden fra ca 6 mnd. Trivdes best med det. Så lenge baby har god nok kroppskontroll til å snu seg så er det helt i orden! Selv klarer jeg ikke å sove på ryggen, så all forståelse til babyer Hvis man har en ekstremt(!) vilter unge så finnes det faktisk poser man kan feste fast i madrassen, slik at baby ligger på rygg. Anonymkode: 88a4d...5b7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #19 Skrevet 25. juni 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Spør sikkert dumt men... Vi prøvde sånn pose på sønnen vår, men han klarte likevel å snu seg over på magen. Vi så at han klarer å snu seg tilbake igjen også, men med større besvær enn om han ikke hadde hatt posen. Så da turte vi ikke bruke den. Dere som bruker pose på litt større babyer - sover de pent på ryggen hele natta? Eller er det ok om de snur seg? Anonymkode: b9632...92a Ok at de snur seg. Anonymkode: 3d10b...dc0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #20 Skrevet 25. juni 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge de kan snu seg så går det fint. Vår sov på magen eller siden fra ca 6 mnd. Trivdes best med det. Så lenge baby har god nok kroppskontroll til å snu seg så er det helt i orden! Selv klarer jeg ikke å sove på ryggen, så all forståelse til babyer Hvis man har en ekstremt(!) vilter unge så finnes det faktisk poser man kan feste fast i madrassen, slik at baby ligger på rygg. Anonymkode: 88a4d...5b7 Det er frarådet. Leste også at ergobaby ikke lenger selger selene fordi det ikke er lov lenger. Anonymkode: 3d10b...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå