AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg er snart ferdig med å utdanne meg innenfor en teknisk fagretning. Fra før av har jeg fagbrev i et teknisk fag, som ikke er så veldig relevant for det jeg snart er ferdig med å studere. Egentlig ville jeg ta et annet fagbrev, men måtte bare ta tilbudet jeg fikk da det var elendige tider i bransjen det året. Derfor tenker jeg litt på å ta dette fagbrevet som jeg egentlig hadde lyst til å ta når jeg er ferdig med utdanningen, både pga interesse, men også fordi det er mye mer relevant for studiet mitt. I denne bransjen er det gull verdt å ha en del praktisk erfaring, selv når man jobber på kontor. Jeg tror det nye fagbrevet i kombinasjon med studiet vil styrke CV-en min. Fordelen er at siden jeg har et fagbrev fra før, kan jeg ta nytt fagbrev på ett år med fagarbeiderlønn. Ville dere gjort dette? Er det noen åpenbare ulemper ved dette som jeg overser? (Hvis man ser bort fra at jeg potensielt kunne startet i jobb med høyere lønn etter studiet, men det er slettes ikke sikkert sånn arbeidsmarkedet er for tiden). Anonymkode: d91b2...dde 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Det skal selvsagt stå lærling i overskriften Anonymkode: d91b2...dde
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #4 Skrevet 25. juni 2020 Gir meg ikke på denne her! Anonymkode: d91b2...dde
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #5 Skrevet 26. juni 2020 Sjekk for sikkert at det styrker CVen din. Og sjekk hva du tåler økonomisk. Fagbrevet vil gi deg flere muligheter, både på kontor og "på gølvet" så du vil få mer å spille på. Kan være fornuftig om du jobber i en smal bransje. Sjekk også om der er lærlingplass og alt som hører til der. Så vet du hva som er realitet/muligheter eller bare "hva du har hørt". Anonymkode: 7559e...8e8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 På 26.6.2020 den 12.36, AnonymBruker skrev: Sjekk for sikkert at det styrker CVen din. Og sjekk hva du tåler økonomisk. Fagbrevet vil gi deg flere muligheter, både på kontor og "på gølvet" så du vil få mer å spille på. Kan være fornuftig om du jobber i en smal bransje. Sjekk også om der er lærlingplass og alt som hører til der. Så vet du hva som er realitet/muligheter eller bare "hva du har hørt". Anonymkode: 7559e...8e8 Takk for svar! Er ganske sikker på at det styrker CV-en, da det er svært relevant praktisk erfaring som øker forståelsen for utdanningen jeg holder på med. Har en fot godt innenfor ei bedrift hvor det ikke er uvanlig å ta to fagbrev og ledelsen er veldig åpen for sånt, så jeg tror det skal gå fint. Må selvsagt forhøre meg mer og eventuelt gjøre en avtale på det når den tid kommer. Ellers er jeg litt småbekymret for at det kan virke veldig rart å gjøre det på den måten, men samtidig er det eneste måten å oppnå den praktiske kompetansen jeg gjerne vil ha for å stå sterkest mulig på arbeidsmarkedet når jeg skal søke meg til en høyere stilling. I tillegg er det jo et fag jeg er veldig interessert i. Det skal gå fint økonomisk da lønna er helt grei og jeg har samboer jeg deler utgifter med. Anonymkode: d91b2...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå