Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg skulle bli mor. 

Det var et like stort sjokk hver gang, siden ALLE mine tre er laget på prevensjon. To av dem på prevensjon som sitter i kroppen, og ikke kan glemmes. 

Det er både det mest negative og det mest positive jeg ble overrasket over. 😂

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2020 den 10.27, Emilie2019 skrev:

Jeg er nysgjerrig! Hva ved den nye tilværelsen og det nye livet overrasket deg mest da du ble mor for første gang? Gjerne én positiv og én negativ. 

Negativt: Hvor vanvittig mye jobb det var, og at jeg aldri skulle få hvile uansett hvor sliten jeg var. Men også at begrepet  «sliten« når nye høyder- det er en ny skala når barnet blir født. Totalutmattende. 

Det positive er at jeg nå ikke bare har noen jeg er villig til å dø for. Men også noen jeg vil leve for.

Anonymkode: e639c...3a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Hvor mye en liten baby kan bæsje. Vår nyfødte hadde 10-18 bleier i døgnet med gul guffe.

-Far har overrasket veldig positivt i spedbarnsperioden. Han bidrar veldig mye til tross for han arbeider fult. 

-Førstemann fikk kolikk, det var et sjokk. Har aldri vært så sliten i hele mitt liv. 

-Renselse etter fødsel, jeg fikk panikk når det kom ut blodkoagel. Trodde det var innvollene mine som kom ut. Satt på do på sykehuset og plopp kom det ut en stor klump, jeg ringte på alarmen for jeg ble så bekymret 😅

Nå venter jeg tredjemann, så håper ikke det dukker opp noen nye store overraskelser. 

Anonymkode: 12567...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Negativt: Hvor stor og klaustrofobisk ansvarsfølelsen var. Hvor jævlig vondt og vanskelig ammingen var, både fysisk og emosjonelt. Hvor stresset man kan bli av babygråt. At jeg ikke fikk sovebaby! 

Positivt: Hvor fantastisk opphengt man kan bli av hver eneste lille håndbevegelse og ansiktsuttrykk. At et lite smil kan få deg til å fortrenge alt av søvnmangel, stress og fortvilelse. At to timers søvn i slengen er helt levelig. Og at plutselig ble alle andres babyer så utrolig fine også. 

Anonymkode: 09d10...a15

• Liker 1
Skrevet

Negativt: hvor ekkelt keisersnitt er. At jeg ikke greier å la være å snakke om ungen.

Positivt: at jeg sluttet å være nevrotisk. Hvor gøy det er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste: Jeg ble overveldet over hvor fanget jeg følte meg i begynnelsen. Man kan ikke gå en tur med mannen om kvelden, kan ikke dra på kino, ikke dra på treningssenter når babyen er nyfødt. 

Det beste: Den altoppslukende kjærligheten. Hvor mye jeg savnet han når han sov om kvelden

Anonymkode: 4b483...66b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...