AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg har må vært gjennom 3 ivf forsøk i det offentlige, nærmere riksen. Og lurer på hva som blir gjort annerledes hos privat klinikk? Personlig må jeg gjennom ivf m/donor fordi mannen er steril. Ingenting feil oppdaget med meg. Alle prøver ser normale ut. Likevel blir jeg ikke gravid. Jeg mistenker at riksen er slurvete. Har en veninne som tidligere jobbet på labben der, og kunne fortelle at hun følte dem ikke behandlet eggene og sæden godt nok. Eggene fallt liksom fra veldig fort etter uttak. Jeg lurer derfor på hva blir gjort annerledes i det private? Er det verdt å prøve? Det er jo ingen garanti å bli gravid, men jeg håper sjansene er bedre. Anonymkode: 202aa...2c5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har må vært gjennom 3 ivf forsøk i det offentlige, nærmere riksen. Og lurer på hva som blir gjort annerledes hos privat klinikk? Personlig må jeg gjennom ivf m/donor fordi mannen er steril. Ingenting feil oppdaget med meg. Alle prøver ser normale ut. Likevel blir jeg ikke gravid. Jeg mistenker at riksen er slurvete. Har en veninne som tidligere jobbet på labben der, og kunne fortelle at hun følte dem ikke behandlet eggene og sæden godt nok. Eggene fallt liksom fra veldig fort etter uttak. Jeg lurer derfor på hva blir gjort annerledes i det private? Er det verdt å prøve? Det er jo ingen garanti å bli gravid, men jeg håper sjansene er bedre. Anonymkode: 202aa...2c5 Det er ingen her som kan si noe om hva som vil vmk gjort anderledes i det private. Det er mange ulike private og de vil gjøre vurderinger basert på mange flere faktorer enn du oppgir her. Det offentlige og de private får i utgangspunktet like mange gravide og det er sådan ikke nødvendig å så tvil om kompetansen til rikshospitalet. Om det er verdt å prøvd i det private kommer an på økonomi og hvor sterkt ønsket om barn er. Vi har hatt en ekstra runde med foesøk i det private og det har vel kostet oss i hvertfall 150.000, kanskje mer. For oss er det verdt det, men for andre kan det være anderledes. Vi har godt nedbetalt hus, nyere bil uten lån og høy utdanning som gir sikre stillinger så det økonomiske har vært av liten betydelig for oss. Foreløpig har det meste vært ganske likt fra riksen mtp medisiner, men noe lenger dyrking uten at det har hjulpet oss til noen positiv test. Anonymkode: 9881e...057 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 Det er jo ikke garantert ved noe forsøk. Sjansen for å bli gravid er vel omtrent som "naturlig", dvs 20-30% per gang? Så det er jo ikke så rart at man ikke nødvendigvis lykkes på tre forsøk. Anonymkode: 5ac24...7ee
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Hatt sikkert 10 innsett på riksen. Mistet tellinga. Dro til Danmark og ble gravid begge gangene. 1 fersk og 1 frys. Anonymkode: 96311...27c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hatt sikkert 10 innsett på riksen. Mistet tellinga. Dro til Danmark og ble gravid begge gangene. 1 fersk og 1 frys. Anonymkode: 96311...27c Hva ble gjort annerledes? Anonymkode: 202aa...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå