AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Jeg er så lei meg. Jeg hadde egguttak på riksen igår. Det ble hentet ut hele 16 egg. Dem var kjempe fornøyd med dette antallet. Idag ble jeg ringt opp. Bare 3 var blitt befruktet. Jeg vil gråte.. dette er så utrolig skuffende. Jeg har vært gjennom 2 ivf forsøk tidligere, dette er mitt siste. Hva gjør at så mange egg ikke blir befruktet? Anonymkode: b12d4...e2a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Det er jo som i naturen langt fra alle som befruktes. Det er jo ikke noe annerledes med disse eggene versus eggløsning sånn egentlig. Anonymkode: febb6...d16
Neutral90 Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei meg. Jeg hadde egguttak på riksen igår. Det ble hentet ut hele 16 egg. Dem var kjempe fornøyd med dette antallet. Idag ble jeg ringt opp. Bare 3 var blitt befruktet. Jeg vil gråte.. dette er så utrolig skuffende. Jeg har vært gjennom 2 ivf forsøk tidligere, dette er mitt siste. Hva gjør at så mange egg ikke blir befruktet? Anonymkode: b12d4...e2a ❤️ God klem fra meg. St Olavs har sagt til oss at gjennomsnittlig blir ca 2/3 befruktet og optimalt sett halvparten av de igjen blir til blastoer. Så du er godt under de målene, dessverre. Det var jeg også en gang. 12 ut, husker ikke hvor mange som ble befruktet, men det var bare 1 igjen til innsett. På neste forsøk endret de medisinene litt og da ble resultatet betraktelig bedre! Selv om legene sa at det kan være helt tilfeldig at eggene er av dårlig kvalitet en syklus i ny og ne og at vi bare var uheldige... Ikke gi opp men jeg vil også anbefale å ha en dialog med klinikken før neste forsøk, de bør vurdere å justere noe for å få bedre resultat. Har dere diskutert icsi for eksempel?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Det betyr sannsynligvis at eggkvaliteten din ikke er den beste, noe som kanskje er årsaken til at du har endt opp med ivf. Fordelen nå er at det er de beste av eggene dine som er igjen, håper de deler seg fint og at dette ender bra. Men har du vurdert alternativer, siden du sier at dette er det siste forsøket? Eggdonasjon, for eksempel? Anonymkode: 1538f...a95
Neutral90 Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr sannsynligvis at eggkvaliteten din ikke er den beste, noe som kanskje er årsaken til at du har endt opp med ivf. Fordelen nå er at det er de beste av eggene dine som er igjen, håper de deler seg fint og at dette ender bra. Men har du vurdert alternativer, siden du sier at dette er det siste forsøket? Eggdonasjon, for eksempel? Anonymkode: 1538f...a95 Dårlig befruktning kan like vel være sædens problem som eggkvalitet 👍
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 Jeg hadde 11 egg ut på forrige forsøk, 7 modne og 3 befruktet. Gravid med et av dem nå. Har hatt ganske få befruktet hver gang, men man trenger jo bare ett som er bra for å lykkes. Anonymkode: b2d0a...163
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Skrevet 24. juni 2020 Ikke vær lei deg. Det er jo kjempeflott at 3 egg ble befruktet! Da jeg tok IVF, så hentet de ut hele 24 egg. 3 av dem ble befruktet. På den tiden fikk man satt inn 3 egg, så alle tre ble brukt. Resultatet ble min fantastiske datter, som nå har blitt 25 år ❤️ Det kan gå veien for dere også! Anonymkode: c7d3b...25d
Mayah Skrevet 24. juni 2020 #8 Skrevet 24. juni 2020 Hei! Jeg skjønner at det kan ha vært skuffende at så mange av eggene ikke ble befruktet, men husk at det skal virkelig bare ett bra egg til 😊😊 Og lykkeegget kan være ett av disse tre, om ikke alle 😊 Jeg fikk hentet ut 15 egg, hvor fem av de ble befruktet, og jeg minns jeg ble litt skuffet og bekymret... Men egget som ble satt inn er idag verdens fineste 3-åring, og resten av eggene ligger fryst på klinikken 🙂 Dette kan så absolutt gå bra! Lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå