Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle jenter er bedre enn alle gutter?

Anonymkode: c59b0...108

Nei.

Anonymkode: f271d...757

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Ånei.. bare tok det for gitt siden du generaliserte at jenter er best. Tydeligvis ingen nyanser her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er livet, mange som ønsker barn får ikke barn i det hele tatt.

Takknemlighet er en dyd. 

Anonymkode: 6eea0...60c

Sant, har prøvd i snart 11 år. Hadde blitt over takknemlig uansett gutt eller jente.

Anonymkode: eac37...5d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at TS tydeligvis har disse stereotypiske kjønnsnormene så dypt integrert at det å få "feil" kjønn føles så knusende. Hvorfor kan du ikke bruke storesøsters klær på gutten? Hvorfor antar du at storesøster ikke kommer til å ville leke med biler og tog og sånne ting? Er dette noe du ikke tilbyr henne? Hvorfor antar du gutten ikke vil kunne leke med dukker eller ponnier eller hva søren med deg? Dette er ikke ting vi er født inn til å like. Dette formes av samfunnet. Av deg.

Anonymkode: 732c6...672

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er trist at TS tydeligvis har disse stereotypiske kjønnsnormene så dypt integrert at det å få "feil" kjønn føles så knusende. Hvorfor kan du ikke bruke storesøsters klær på gutten? Hvorfor antar du at storesøster ikke kommer til å ville leke med biler og tog og sånne ting? Er dette noe du ikke tilbyr henne? Hvorfor antar du gutten ikke vil kunne leke med dukker eller ponnier eller hva søren med deg? Dette er ikke ting vi er født inn til å like. Dette formes av samfunnet. Av deg.

Anonymkode: 732c6...672

Alt dette er jo greit, men likevel er det vel sånn at 95 prosent av jenter og gutter velger leker etter sitt kjønn. Det er ikke særlig mange gutter som foretrekker dukker fremfor biler og omvendt. Selv om det er veldig in i tiden med kjønnsnøytrale leker og klær

Anonymkode: 403ae...10d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette er jo greit, men likevel er det vel sånn at 95 prosent av jenter og gutter velger leker etter sitt kjønn. Det er ikke særlig mange gutter som foretrekker dukker fremfor biler og omvendt. Selv om det er veldig in i tiden med kjønnsnøytrale leker og klær

Nei, for det er ikke det de blir opplært til å leke med. Det er ikke det de får positive tilbakemeldinger når de velger, ønsker seg eller viser fram. 

Anonymkode: c3e2e...545

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har det å si hva de sitter å leker med når de sitter for seg selv? Man får jo ikke barn for å leke barbie. Aktivitetene man gjør sammen, som skaper bånd som familie, er nå de samme? Gå på ski, tenne bål og grille pølser, spille brettspill på lørdagskvelden, dra på fotballkamp/kino/teater, lære å sykle, lage mat.. dette er aktiviteter man kan gjøre sammen som familie helt uavhengig av kjønn. Jeg er oppvokst i en familie der vi ikke ble forskjellsbehandlet basert på kjønn. Ja, jeg lekte med barbier og broren min med biler.. men dette var jo slikt vi stort sett drev med når vi satt alene eller med venner. Alt annet som vi gjorde sammen som familie var vi begge med på. Pappa tok ikke broren min med på fotballkamp mens mamma tok med meg på shopping. Vi drog på det samme sammen som en familie. Jeg kan skjønne at man ønsker seg et kjønn man kan relatere til. At som kvinne er det oftere lettere å kjenne seg igjen i ei jente.. men å utelukkende bruke rosa, kjoler og ponnier som argument for hvorfor det er krise å få gutt blir liksom så... feil. Det er jo ikke derfor man får barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ønsket meg gutt og har nå to nydelige gutter 💙 Får vondt å tenke på ett liv uten dem. Er så glad jeg fikk akkurat de. Ønsket meg også gutt for håpet jeg fikk en liten «Ola». Å det gjorde jeg. Koselig at han fikk to gutter. Han hadde blitt glad for jenter også, men ekstra stas for han å få to sønner. Selv om gutter var mitt ønske så hadde jeg elsker døtrene mine. Hadde ikke blitt skuffa, men mer bekymret for fremtiden. 

Har selv en søster og en bror, og verken jeg eller min lillebror har noe godt forhold til vår søster.

Syns jenteklær er ufattelig kjedelig. Rosabobla er ikke helt meg. Men mye kult for guttene. Utrolig søtt å stilig med kule joggesko, bukser, skjorter etc. Får helt fnatt av å få rosa slengt i trynet når jeg ser jenteavdelingen. Blir for mye. 
Har alltid sett meg som en guttemamma. To små sjarmører jeg håper vokser opp til å bli fantastiske menn. 

I de fleste kulturer er det faktisk guttebarn som er «best». Å få en gutt feires, men en jente er dessverre en skuffelse.

Dette er dessverre en mannsdominert verden. Kvinner er det svake kjønn. Det er trist men dessverre sant. 

Syns derfor det er godt å vite at jeg får to sterke menn som forhåpentligvis får gode odds til å klare den ville verden og hva fremtiden har å by på. Enn å gå å bekymre meg for døtrene mine. Husker mine foreldre var veldig bekymret da jeg å min søster var ute i helger, på trening på vinteren eller generelt ute alene på kveldstid. Men min bror hadde det litt friere på den måten. 

Jenter gir flere bekymringer enn gutter. 

Anonymkode: 9a17a...9da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsket meg gutt og har nå to nydelige gutter 💙 Får vondt å tenke på ett liv uten dem. Er så glad jeg fikk akkurat de. Ønsket meg også gutt for håpet jeg fikk en liten «Ola». Å det gjorde jeg. Koselig at han fikk to gutter. Han hadde blitt glad for jenter også, men ekstra stas for han å få to sønner. Selv om gutter var mitt ønske så hadde jeg elsker døtrene mine. Hadde ikke blitt skuffa, men mer bekymret for fremtiden. 

Har selv en søster og en bror, og verken jeg eller min lillebror har noe godt forhold til vår søster.

Syns jenteklær er ufattelig kjedelig. Rosabobla er ikke helt meg. Men mye kult for guttene. Utrolig søtt å stilig med kule joggesko, bukser, skjorter etc. Får helt fnatt av å få rosa slengt i trynet når jeg ser jenteavdelingen. Blir for mye. 
Har alltid sett meg som en guttemamma. To små sjarmører jeg håper vokser opp til å bli fantastiske menn. 

I de fleste kulturer er det faktisk guttebarn som er «best». Å få en gutt feires, men en jente er dessverre en skuffelse.

Dette er dessverre en mannsdominert verden. Kvinner er det svake kjønn. Det er trist men dessverre sant. 

Syns derfor det er godt å vite at jeg får to sterke menn som forhåpentligvis får gode odds til å klare den ville verden og hva fremtiden har å by på. Enn å gå å bekymre meg for døtrene mine. Husker mine foreldre var veldig bekymret da jeg å min søster var ute i helger, på trening på vinteren eller generelt ute alene på kveldstid. Men min bror hadde det litt friere på den måten. 

Du er jo like ille som ts 😂

Anonymkode: 3a88b...160

• Liker 5
Skrevet

Jeg er helt ærlig glad jeg bare har gutter. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men hva faen er det for et svar? Klapp igjen! Du vet ingenting om å ha døtre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Jeg er helt ærlig glad jeg bare har gutter. 

Ja, syns det er lov å være glad for det jeg👍

• Hjerte 1
Skrevet
På 25.6.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. Klart gutter og gir mye bekymringer. Er flest unge gutter i 18 til 20 årene som dør i bilulykker f. Eks. Menn tar jo større risiko

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2020 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Dette!

Anonymkode: 2f647...7d2

• Liker 4
Skrevet
På 25.6.2020 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Nei, for det er ikke det de blir opplært til å leke med. Det er ikke det de får positive tilbakemeldinger når de velger, ønsker seg eller viser fram. 

Anonymkode: c3e2e...545

Hvordan forklarer du at gutter blir supergira når de ser et fly eller en traktor, mens at jenter sjelden bryr seg? I barnehagen lærer de jo ikke at jenter skal leke med dukker og gutter skal leke med biler. Nå er det jo veldig inn i tiden at det skal være så kjønnsnøytral, så kan ikke forstå at det skal være tillært. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at det er et sjokk, men du blir glad i gutten din også skal du se ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars sønnen din. Han fortjener bedre.

Brødrene mine er mine beste venner ♡ 

Anonymkode: 916bb...aa8

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2020 den 9.53):

Nå skal jeg bevege meg inn i et giftig og tabubelagt emne. Jeg ser det finnes noen andre lignende tråder her, så for å ikke kuppe andres tråder starter jeg en selv.

Jeg har en datter som kom av prøverør, og venter nå nummer 2. Av økonomiske årsaker blir dette siste.
Datteren min er 2 år. Jeg har sett for meg en søster til henne, sikkert mye fordi jeg har en søster selv som jeg står fryktelig nærme.
Tidlig ultralyd antydet jente, og ordinær ultralyd gjorde også det. Lykken var stor og jeg følte livet endelig var komplett.
Jeg tok ned klærne til storesøster fra loftet og gledet meg til å bruke de igjen. Jeg var på en ekstra ultralyd nå i uke 30 pga en medisin jeg bruker. Da fikk jeg plutselig beskjed om at dette er en gutt. Det er forferdelig å si det, men verden min raste nesten sammen.
Jeg har hele veien knytt meg til det jeg trodde var datteren min, og nå er hun ikke der likevel. Datteren min får ingen søster, men en bror. Jeg burde være takknemlig for et friskt barn, jeg er fullstendig klar over det, men jeg føler en enorm sorg akkurat nå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det rett og slett. Jeg vet også med sikkerhet at dette er det siste barnet, og jeg får da ikke disse to døtrene som jeg har sett for meg så lenge. All gleden med å være gravid forsvant. Jeg strigråter når jeg pakker bort jenteklærne igjen. Jeg kjenner ingen tilknytning til barnet i magen lenger. Jeg har sittet og strøket magen når barnet har sparket, smilt og gledet meg. Nå bryr jeg meg ikke. Jeg er så ekstremt skuffet. Jeg har så levende forestilt meg disse to jentene, leke sammen, alt vi skal gjøre sammen...

Det henger nok også sammen med at jeg er en veldig jente-jente selv. Jeg liker rosa, blonder, sløyfer, glitter, sminke, ponnier osv. Jeg hater biler, sverd og bråkete gutter generelt. Jeg synes det er sååå koselig å handle ting til datteren min. Å handle kjedelige ting til en gutt er langt ifra det samme. Så dette har mye med interesse å gjøre også. I tillegg til sorgen over at datteren min ikke får det søster-forholdet som jeg har til min søster. Jeg har ikke en gang orket å tenke på å handle noe til han, jeg bare gråter av tanken mens jeg hulkende pakker bort de gamle klærne til 2-åringen som jeg trodde jeg skulle få bruke igjen.

Nå er jeg livredd for at denne følelsen ikke skal gå over. Tenk om jeg ikke blir glad i gutten! Jeg har strålt i månedsvis og gledet meg som et barn, vært helt i lykkerus. Nå har alt bare rast sammen. Jeg er rett og slett i en massiv sorgprosess.

Jeg burde være vanvittig takknemlig for at jeg får 2 friske barn. Det er folk her som ikke er like heldige. Det er også tråder (har jeg sett) med kvinner som er litt triste fordi de bare får gutter. Jeg har tross alt en datter. Men det hjelper ikke å tenke slik heller. Så hva i alle dager gjør jeg? Jeg regner med jeg får skikkelig tyn her nå, og det skjønner jeg. Jeg er fullstendig klar over galskapen selv. Jeg føler meg som et grusomt menneske, og sånn sett er det ikke nødvendig å kjefte på meg, det klarer jeg fint selv. Jeg er mer ute etter oppmuntrende ord, om at dette går over. For nå føles det ikke sånn.... og jeg skulle så inderlig ønske at jeg gledet meg til prinsen kommer. Men sorgen over at det ikke blir 2 jenter likevel, overskygger fullstendig gleden over gutten!

Anonymkode: 971a0...355

Hei, Skriver til deg tre år senere, for jeg er i samme situasjon som deg. Ønsket meg en søster til toåringen min (jente) og skammer meg over de skuffende følelsene. Tar meg i å gråte en skvett og kjenner at tilknytningen til barnet i magen er svekket. Ser at mange skriver at gutter er så søte og kan sitte og kose i fanget, men det handler om mer enn det. Det handler om å identifisere seg og kjenne seg igjen i barnet sitt. 

Så jeg lurer: Hvordan går det med deg og sønnen din? Har det blitt bra? Gikk følelsen av skuffelse over?

Anonymkode: db2a7...e40

Skrevet

Jeg vet at dette er en gammel tråd, men jeg må virkelig bare skyte inn at det sterke mor-sønn forholdet som mange har, inkludert meg og min sønn, går så utrolig mye dypere enn både glitter, dokker, rosa, tyll, blonder og biler, sverd og dinosaurer. 

💙

Anonymkode: 48fda...022

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...