Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan forstå at man har slike tanker, men blir likevel litt provosert. Guttebarn er fantastisk kjekt. Kom deg ut av ponnibobla di, og lær/opplev noe nytt. 

Anonymkode: d628f...1a4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ikke vært ute i verden? Veldig mange kvinner ønsker seg jenter, men ingen tør å si det høyt pga sånne som dere. Det betyr, for 1000 gang at man ikke elsker sitt barn hvis det blir en gutt. Du går så langt å si at det er sykt. Da er det jammen mange syke folk rundt om. Både fedre og mødre. Men det er kjempegreit hvis mannen er skuffet over sønnen han aldri fikk? Da er det jo nesten bare søtt, ikke sant?  Tror du mannen klarer å elske sin datter eller døtre like høyt som gutten han aldri fikk? 

Anonymkode: f271d...757

Blir nesten som å takke for den fantastiske maten som egentlig ikke var så god for å være høfflig i selskapet.

Anonymkode: 51e3a...c5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke vært ute i verden? Veldig mange kvinner ønsker seg jenter, men ingen tør å si det høyt pga sånne som dere. Det betyr, for 1000 gang at man ikke elsker sitt barn hvis det blir en gutt. Du går så langt å si at det er sykt. Da er det jammen mange syke folk rundt om. Både fedre og mødre. Men det er kjempegreit hvis mannen er skuffet over sønnen han aldri fikk? Da er det jo nesten bare søtt, ikke sant?  Tror du mannen klarer å elske sin datter eller døtre like høyt som gutten han aldri fikk? 

Er det så om å si det høyt da? Hva godt kommer det ut av det? Kan nesten sammenlignes med rasisme, at noen synes det er greit å si neger høyt. Ok at de synes det, men det er uansett ikke lenger sosialt akseptabelt å si det. På samme måte er det ikke greit å ha sterke preferanser for et kjønn, hverken for menn eller kvinner. For JA, det er en smule sykt og mange gidder ikke å ha sympati for dere som føler det. For det er simpelthen ikke synd på dere. Grow up. 

Anonymkode: cbc71...074

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og kan bare si at det ikke er kjønnet som bestemmer hvordan personligheten til barnet blir.

De rolige guttene med et voldsomt omsorgshjerte er så utrolig mye mer kosete enn de søteste jentene. Vet ikke hvorfor det er sånn, kanskje de bare drar seg mot meg av en eller annen grunn. Men de er virkelig helt herlige!

Og får du en vilter propell så tror jeg du vil finne masse glede i dette også! De er ganske kule de fryktløse gutta, som drar deg med på de underligste ting. De ser verden på en helt annen måte og de vil lære deg ting om livet! Det ække så farlig liksom. 

Oppdragelse har ekstremt mye å si, du kan forme barnet ditt også. En gutt er ikke "sånn" eller "slik". 

Jeg tror du vil elske barnet ditt når det kommer. :)

Anonymkode: ca470...cdf

🙄 blir så oppgitt over sånne kommentarer. Se deg rundt! Alle elsker å dra frem det ene anekdotiske eksempelet med den hyperaktive jenta, og den rolige gutten, men dette er nettopp et unntak. Er det 50/50 kjønnsmessig  av de du kjenner som er opptatt av fotball? Som liker å sminke seg? Som jobber som heismontør? Som jobber som jordmor? Har du like mange og nære Jentevenner som guttevenner? Å late som om kjønn har 0 å si for hvem og hvordan personen blir er i neste fall naivt. 

Anonymkode: 2f647...7d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som guttemamma kjenner jeg begynner å bli mektig drittlei alle dere som sutrer over at dere skal få gutter. 

Ser nå at bortskjemheta av å få alt dere peker på opp igjennom åra skinner igjennom nå ja. Plutselig får dere det ikke som dere har bestemt dere for og da syter dere verre enn 5 åringen som ikke får is. 

Dere fortjener ikke sønnene deres. 

Anonymkode: 297bc...8fa

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke rart det blir mye voldelige mannfolk her til lands når det er så mange uønskede gutter som blir født. Så kommer disse feministnekene som ikke har skjønt noe som helst i tillegg. Tragisk...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så om å si det høyt da? Hva godt kommer det ut av det? Kan nesten sammenlignes med rasisme, at noen synes det er greit å si neger høyt. Ok at de synes det, men det er uansett ikke lenger sosialt akseptabelt å si det. På samme måte er det ikke greit å ha sterke preferanser for et kjønn, hverken for menn eller kvinner. For JA, det er en smule sykt og mange gidder ikke å ha sympati for dere som føler det. For det er simpelthen ikke synd på dere. Grow up. 

Du syns ikke det var på kanten å sammenligne med rasisme? Det et overhodet ikke sammenlignbart. Noen ønsker seg jente, men får vite det blir gutt og blir skuffet. Kan ikke fatte at det ikke er greit?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir nesten som å takke for den fantastiske maten som egentlig ikke var så god for å være høfflig i selskapet.

Måtte du tenke lenge på den? Håper ikke det, for det ga liksom ingen mening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Måtte du tenke lenge på den? Håper ikke det, for det ga liksom ingen mening.

Oversatt: Du elsker noe du egentlig ikke liker.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns ikke det var på kanten å sammenligne med rasisme? Det et overhodet ikke sammenlignbart. Noen ønsker seg jente, men får vite det blir gutt og blir skuffet. Kan ikke fatte at det ikke er greit?

Nei, egentlig ikke. På samme måte som at det blir uglesett at en "rase" blir foretrukket ovenfor en annen, blir det uglesett å foretrekke et kjønn over et annet. Det ironiske er at før i verden og i det norske bondesamfunnet var det mest om å få gutter. Nå har det snudd til at jenter foretrekkes som følge av feminiseringen i samfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Empati er også en dyd!

Anonymkode: 37ac4...2bd

Jeg har empati jeg, det er dere som verdsetter jentebarn over guttebarn!

Anonymkode: 6eea0...60c

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Brunello skrev:

Har du hørt om Kina før?

是的,當然。

Skrevet
2 timer siden, loveli skrev:

Skjønner ikke at folk som bare vil ha det ene av to kjønn velger å få barn...

Det er snakk om BARN, levende vesener som fortjener å bli elsket ubetinget!

Stort sett går det jo bra til slutt, de fleste elsker barna de får, men altså... kanskje man burde gå til psykolog FØR man gjør seg gravid dersom man har så aversjon mot et kjønn. For da vil ikke følelsene ta helt overhånd og gjør livet jævelig for mor, far, eventuelle søsken og den nyfødte.

Det er greit å ønske seg det ene eller det andre, men slike voldsomme negative reaksjoner man leser om her på KG gjør at jeg tenker man hadde hatt godt av hjelp i forkant av graviditeten.

Tenk å få barn når man misliker 49% eller 51% av alle barn... litt av en sjanse å ta. Og ekstremt egoistisk, når man tross alt burde vite hva man går til. Et barn fortjener å bli elsket fra første stund.

Godt at noen ser slik på det. Jeg blir helt forferdet over hvor mange mennesker som får barn i dag, som egentlig ikke er modne nok til å få.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg godt. Jenter er jo det beste å få.

Sitat fra deg 757. Det står ikke "Jeg ønsker meg også jente" eller noe i den duren. Det står at jenter er best. Punktum.

Jeg synes ikke datteren min er bedre enn sønnen min på noen som helst måte. En ting er å si at man har en bitteliten preferanse som følge av egne interesser og erfaringer, men å si at jenter generelt er bedre enn gutter er kvalmt og ufyselig!

Anonymkode: c59b0...108

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke gitt at selvom du oppdrar jenta di «rosa» at hun kommer til å like rosa og være «jente-jente» og det kan godt hende gutten elsker rosa og vil gå med kjole liksom. Og de to kan jo få et like godt forhold til hverandre som det søstre kan, er ikke automatisk at alle søstre er bestevenner livet ut. Mange krangler hele oppveksten, og blir ikke særlig gode venner i voksen alder heller. Så du må roe forventningene dine, være glad for de barna du får, og prat gjerne masse om det før han er født, han har ikke bedt om å bli født og jeg vil tro at du vil bli like glad i en gutt som du ville blitt i ei jente.

Jeg fikk en gutt først, som jeg elsker av hele mitt hjerte, og ønsket meg en jente neste gang jeg ble gravid, for å kunne oppleve en av hver, og fordi jeg selv er jente og ville kunne kjøpe kjoler osv. Det ble en gutt igjen, og jeg skal være ærlig på at jeg i starten kjente på en skuffelse, og fryktelig dårlig samvittighet for at jeg følte det sånn. Den gutten endte opp med å dø i magen, og jeg måtte igjennom en dødfødsel.. Du kan tro skyldfølelsen gnagde i meg. Endte opp med flere spontanaborter etter det, så når jeg tilslutt ble gravid igjen, kunne jeg ikke brydd meg mindre om kjønn, bare jeg får en levende baby. Er gravid i uke 25 nå, og får gutt igjen. Har slått meg til ro om at jeg bare lager gutter 😅 

Anonymkode: 8eb5c...13a

Det er ikke du som bestemmer kjønn, men mannen.

Anonymkode: 2b8cc...e53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten svare deg fordi det er som å lese om meg selv da jeg ventet andremann. Jeg var også innstilt på enda ei jente, og kjente på skuffelse etter ultralyden. Dro hjem og pakket bort de fine babyklærne etter storesøster, for godt.. Ja, jeg må innrømme at jeg var litt skuffa, faktisk helt frem til fødsel. Men skuffelsen forsvant etter hvert altså, og det mener jeg helt oppriktig. Det er kun 2 år mellom dem og de er bestevenner! En av de største fordelene med en av hver er at det er lite «konkurranse» mellom dem slik det ofte blir mellom to søstre eller to brødre. De liker forskjellige ting og krangler nesten aldri. Mine to har nok et usedvanlig godt forhold, men jeg tror mange erfarer det samme :) Når det gjelder det klær som du nevner, er det enda gøyere å handle til gutt. Må lete litt mer, men mye kult det ute. Jeg elsker å kle han opp! Han tar gledelig på seg alt jeg legger frem. Kan bare glemme det med storesøster. Hun har sin stil og jeg får ikke blande meg 😄 

Anonymkode: 27584...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitat fra deg 757. Det står ikke "Jeg ønsker meg også jente" eller noe i den duren. Det står at jenter er best. Punktum.

Jeg synes ikke datteren min er bedre enn sønnen min på noen som helst måte. En ting er å si at man har en bitteliten preferanse som følge av egne interesser og erfaringer, men å si at jenter generelt er bedre enn gutter er kvalmt og ufyselig!

Jeg har jente. Fikk ønske oppfylt. Jeg syns jenter er best av mange årsaker. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jente. Fikk ønske oppfylt. Jeg syns jenter er best av mange årsaker. Enkelt og greit.

Kan du nevne èn årsak?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle jenter er bedre enn alle gutter?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...